Dé vraag: wanneer gaan voor een tweede...

Je moet hierin volkomen je eigen gevoel volgen. Ik was 8 maanden na de geboorte van onze zoon zwanger (gepland, in de eerste ronde). Snel maar zeer gewenst. We vinden het leuk dat de broers straks echt samen opgroeien en veel aan elkaar hebben. Daarbij wil ook de optie voor een derde open laten maar ik wil ook niet te oud zijn (ik ben nu 31). Ik geniet nog altijd voor de volle 100% van onze zoon, daar doet een zwangerschap niets van af, al is het heus wel eens pittig. Overigens hebben wij gemikt op een winterbaby. Ik was hoogzwanger met de hittegolf in de zomer van 2019, wat een complete ramp was dat. Zo zie je maar, iedereen ervaart het anders ;-)!

Onze dochter is nu 17 maanden en wij zitten nu in ronde 1 voor een 2de kindje. Ik heb ook een poosje getwijfeld en mijn man ook, maar we zijjn er nu beide helemaal klaar voor. Onze dochter gaat naar het kdv en als ik zie hoe ze daar met andere kindjes is dan bevestigd dat onze keus voor een 2de alleen maar. Het is belangrijk dat jullie er beide klaar voor zijn. 

Ha nou mij leek een kleine 2 jaar leuk, maar het werd een miskraam en nu pas weer zwanger. En nu zitten we op 2.5 jaar. Voordeel: uitgerekend in mei (1e is van nov). Ik wil alleen zeggen: het is maar net wat je gegund is soms. 2 jaar ertussen is in het begin zwaar, maar het leek mij ook leuk, een klein verschil. 

hii hii! 

Mijn zoontje is over drie weken 1 jaar! En zitten nu in ronde 1 voor een 2e kindje. 

Qua hoe zwaar het zal zijn is denk ik voor iedereen anders. Dicht op elkaar is sneller uit de luiers. Je zit nog in de baby tijd. En langer er tussen betekend kindje meer zelfstandig. 

als jullie het graag willen zou ik zeggen. Ga er voor! Je weet ook niet of het weer gelijk raak is. 

Ik denk dat je heel goed naar je gevoel moet luisteren... dan maak je zeker de juiste keuze. En vooral niet kijken naar wat anderen doen. Het is toch jullie leven?

Hier een zoontje van september 2019 en zitten nu in ronde 2 voor een tweede. Heel spannend dus... maar wij zijn er echt klaar voor. En dat voel je dan ;)

Onze dochter is van 23-9-2019 en morgen ben ik 35wk zwanger vd 2e en wordt ik over 2wk ingeleid dus zit er 13 mnd tussen. 
Ons leek/lijkt het heel erg leuk zo’n klein verschil en dat het in een keer lukte is natuurlijk fantastisch! 

Maar wie zegt  dat je gelijke zwanger raakt en daar niet nog rondes  overheen gaan ? Dan krijg je alsnog  een winter baby. Beetje raar vind ik dat. 
En verder  om terug te komen op je vraag  . Wij wilde graag 2 kindjes kort op mekaar dus hier zit er10 maanden tussen  de broertjes het is wel pittig maar echt zo super leuk.  Vooral nu de jongste ook steeds ouder  word. 
En voor later weet je natuurkijk niet of ze echt close worden of  niet. Ik denk dat daar de leeftijd verschil niet zoveel in uit maakt .
Gewoon jullie gevoel volgen en als het allemaal haalbaar is thuis lekker er voor gaan ?

Ik vind het ook lastig in te schatten wanneer ik toe zou zijn aan een tweede, maar na 8 maanden raakte ik 'per ongeluk' weer zwanger... Van een tweeling. Ik heb een dag getwijfeld of het niet allemaal wat te snel was een daarna was ik er dolgelukkig mee... Inmiddels is de tweeling zeven maanden en de oudste is met twee en het gaat hartstikke goed. Ik denk ook niet dat het veel makkelijker was geweest als er meer tijd tussen gezeten had. Maar ik denk wel dat het voor iedereen verschillend is een dat je het pas moet doen als je eraan toe bent!

Terug
Bovenaan