Daag dames

Dames,

Ik deel mijn ervaringen hiermede, nota bene na navraag in het AMC bij de gynecoloog hoe of wat inzake een glaasje wijn.

En blijkt, uit de reacties die ik krijg dat ik meteen voor egoist uitgemaakt word.

Het lijkt me het beste dat ik jullie site niet meer bezoek.

Sterkte en succes allen
 
Kom op zeg, je hebt drie reacties gekregen waarvan er maar eentje het woord egoist in de mond nam.....

Alcohol en roken zijn altijd beladen onderwerpen hier, daar zijn altijd veel voor en tegenstanders van. Ik ben het gewoon niet helemaal met je eens, moet ik dan maar niks zeggen? Dit soort onderwerpen roept gewoon vanalles op van allerlei mensen.

Trek het je niet aan en er zullen vast ook mensen zijn die het met jou eens zijn, die hebben dan alleen nog niet gereageerd.

groetjes, Jane
 
Inderdaad, joh maak je niet druk. Als je een beladen onderwerp op tafel gooit, kun je stevige reacties verwachten. Ik ben zelf 12 weken zwanger en heb nog geen borrel gedronken of sigaret gerookt. Misschien dat ik later in de zwangerschap eens een wijntje zal drinken bij een speciale gelegenheid, maar veel glazen zullen het beslist niet worden. Ieder het zijne!
 
zo heeft ieder zijn eigen visies erover en ja kan me ergens is het best dubbel he ze zeggen 2 glaasjes wijn is goed voor het hart dus tja wellicht zou het ook niet schadelijk zijn voor de baby maar goed ik weet het niet ik zelf ben van 25 peukies naar 8 sigareties gegaan en de vk zegt beter dan stress dus ja en dan zul je meschien een egoist zijn maar ik zie het anders beter geen stress dan stress.......................
liefs mij
 
Hoi Sharon,

Hier dan ook nog even mijn reactie di bij het vorige berichtje geplaatst was:

Ik houd ook van een glaasje wijn op zijn tijd en geniet er erg van als ik er één neem... Volgende week ga ik naar Frankrijk wat het natuurlijk erg moeilijk maakt, geen paté, geen wijn, geen kaasjes... Ik beperk het dan ook maar een glaasje voor de gezelligheid sla ik ook niet af hoor!!

p.s en een sigaret op zijn tijd...

Geniet er van en fijne zwangerschap, liefs Sas (27 wkn)
 
Hoi Sharon,

Ik vind het echt heel treurig dat je inderdaad een reactie krijgt waarin je voor egoist uitgemaakt wordt.

Ik kan je heel goed begrijpen, ik drink ook heel graag een wijntje maar ik zeg eerlijk dat ik niet meer als 1 wijntje per week durf te nemen. Heb het inderdaad ook aan gyn gevraagd. Die zegt ook 1 a 2 kan echt wel en als je op internet na leest is het beter om heel de zwangerschaps niet te nemen, dus ik denk dat het een persoonlijke kwestie is. Dus meid doe lekker wat jij plezierig vind en waar jij je goed bij voelt. Dit is een keuze die ieder voor zich moet nemen dit zowel voor het roken als het drinken.

Veel geluk, gezondheid en succes.

PS. gyn vertelde me nog wel even van: ik heb liever dat je 2 wijntjes drinkt dan dat je 1 sigaret op steekt.....

Liefs Smargje
 
hoi
ik moet zeggen dat ik meteen ben gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was, en ook meteen gestopt ben met roken.
ik was wel al een week overtijd, maar mijn testen gaven neg. ik had een avond ervoor nog een jointje gerookt met stappen...tja ze zeggen dat het vruchtje dan toch nog niet in verbinding staat met jezelf.
als ik het wist had ik dat natuurlijk nooit gedaan.
alcolhol, roken en drugs zijn voor mij nu ff verleden tijd! maar bv een boterham met pate vind ik heerlijk en eet ik gewoon hoor! zeker toen ik hoorde dat de baby geen hazenlipje en geen openruggetje heeft.
verder slik ik mijn hele zw.schap al antidepressiva, omdat ik dat al heel lang slik, lijkt het mij niet het goede moment om er opeens mee te stoppen...ik kreeg dan vaker angst aanvallen en dat ik natuurlijk ook niet bevoordelijk.
ik slik een half tabletje p dag, de dokter zei dat roken schadelijker was dus dan neem ik het maar aan.
ik zou zeggen doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is. en als jij een glaasje wijn perdag wilt drinken moet je dat doen. je moet je niet vanalles aantrekken wat anderen zeggen, want de meesten weten het toch altijd "beter".

en 1 gouden tip van mijn moeder:
voel je nooit schuldig als er straks iets is met je kleintje...het kan iedereen overkomen, en hoeft niet direct jouw schuld te zijn.

fijne zwangerschap en geniet ervan!

liefs v sandy

 
Terug
Bovenaan