daar ben ik weer

hoi,

misschien zijn er nog dames die me kennen van vorig jaar juli. Toen kreeg ik nl na 10 weken een miskraam.
Na een 1/2 jaar weer zwanger, helemaal blij! Maar helaas is het nu weer mis.

Ik had al het gevoel dat het niet goed zat en inderdaad is het weer met 6weken mis gegaan. Vorige week donderdag kreeg ik te horen dat het fout was en nu zit ik maar te wachten tot "het" los komt.
Vrijdag moet ik op controle, inwendige echo en als er dan nog wat zit curreteren.
Als ik had gewild, hadden ze me ook sneller kunnen curreteren maar dat zag en zie ik nog steeds niet zo zitten. De vorige keer kwam het ook vanzelf, dus ik ging er van uit dat dat nu ook wel weer zo zou gaan, maar niet dus!
Af en toe wat bruinigs, echt weinig, en verder niks. Voel ook niks. Tja en dan te bedenken dat er al een week of 6 geen leven meer is. Het vruchtje was op de echo ook nauwelijks te zien, lost gewoon op ofzo. De vorige keer duurde het ongeveer een dag of 3 voordat alles er uit was.
Hoe snel kan het gaan? Hoe was het bij jullie? Ik hoop zo dat het voor vrijdag goed op gang komt!

gr Kyra

Hoi meid,

Allereerst wat verschrikkelijk voor jullie...

Ik wens jullie heel veel sterkte...

Ik heb helaas met de tienweken echo
de conclusie moeten trekken dat het
vruchtzakje leeg was...
Het vruchtzakje was met 8 weken
gestopt met groeien...
Ik heb gewacht tot week twaalf, toen
dus na twee weken wachten  voor
een curretage gekozen...

Bij mij is er dus niks los gekomen uit
zich zelf, of ik had langer moeten
wachten, maar ja, hoelang...

Heel veel succes, meid...

Liefs, Judith      

Ook ik wens je sterkte meid....

Ook bij mij is het misgegaan,kwam erachter toen ik 12 weken zwanger was dat het vruchtje was gestopt met groeien met 7 weken.
Ik had voor een maandag de afspraak staan voor een currettage,maar (gelukkig)is alles zelf losgekomen en hoefde de afspraak niet meer door te gaan.Dit alles is nu 3 weken geleden.

Ik duim met je mee dat alles vanzelf loslaat en nogmaals sterkte meid!

liefs Carolien

hoi Judith en Caro,

bedankt voor jullie lieve reacties.
Caro, ik was dus nu ook 12 weken geweest en met 6/7 weken is het ook gestopt met groeien. Dan heb ik nog een klein beetje hoop dat het alsnog vanzelf komt.
Er schijnen ook pillen te zijn die de boel wat versnellen? Nou ja, morgen ga ik voor een inwendige echo om 15 uur, dus denk niet dat ik dan nog geholpen word,zal wel een afspraak krijgen voor volgende week. Heb ik nog een paar dagen extra! Maar er gebeurt nog steeds niks en ik voel ook nog steeds niks! En daar baal ik goed van.
Hoe lang duurde het echte bloeden bij jullie? Tot het vruchtzakje er uit was zeg maar?

gr Kyra

Ha Kyra.
Ik ben er 4 weken geleden (was toen 8 wkn zwanger) achter gekomen dat het hartje niet meer klopte. het vruchtje was 6 w4d. ik heb 2weken afgewacht, maar er kwam niks. omdat ik liever geen curretage wilde heb ik medicijnen gekregen (vaginale tabletten) om de miskraam op te wekken. een paar uur na het inbrengen begon het vloeien al. gelukkig is alles eruit gekomen en was een curretage niet meer nodig. ik geloof dat de medicijnen cyotec heten. ik heb het in het ziekenhuis meegekregen en mocht het thuis inbrengen.
misschien heb je er wat aan.
succes en sterkte!
groetjes leetje

Hoi Kyra,

Om even te antwoorden op je vraag:

Ik heb geen bloed verloren voor de ingreep...
Na de curretage heb ik twee dagen licht gevloeid...
Een week na de curretage ben ik heel hevig gaan
bloeden...
Een week later weer...dit was mijn menstruatie...

Nogmaals sterkte meid!!!
Lastig hé, al die onzekerheid...
Ik heb het heel moeilijk gehad om te kiezen voor
de curretage, maar wij zaten midden in een verhuizing
ën ik heb ook nog een kleine meid van tien maanden...

Achteraf had ik liever toch willen wachten, heb nou het
gevoel gehad niet echt afscheid te hebben kunnen nemen...

Liefs, Judith            

Hoi,

Leetje bedankt, nu kan ik even vragen naar die pillen!
Judith, ik snap wel wat je bedoelt met afscheid nemen. Na een curretage is het pats-boem weg en nu gaat het wat geleidelijker. Kun je echt wennen aan het idee dat je straks "leeg" bent. Ik zie het zelf niet echt als afscheid nemen van iets. Voor mijn gevoel is het nog niet veel. Het vruchtje was ook al niet meer te zien. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Soms denk ik wel eens: denk je er niet te gemakkelijk over??
Maar ja, zo zit ik nu eenmaal inelkaar. En mijn man is net zo. Natuurlijk hebben we er verdriet van, logisch, zeker na een 2e keer. Maar wij hebben gelukkig al een mooie dochter van 3 en dat maakt ook wel wat uit.
Bedankt maar weer voor de reacties!

gr van een ongeduldige Kyra

Hoi Kyra,

Ik wil je even sterkte wensen met dit verlies ik weet uit eigen ervaring hoe zeer het doet om een miskraam te krijgen. Ik heb ruim een week gevloeid voordat het heftiger begon te worden uiteindelijk had ik geen keuze om voor afwachten of een curettage te kiezen want ik heb een spoedcurettage moeten ondergaan door ernstig bloedverlies. De ingreep viel erg mee en de verpleegkundigen waren goed voor me maar het grote verdriet kwam bij mij na de ingreep want ik  voelde me  letterlijk leeg! Ben nu 9 weken zwanger en er is geen dag dat ik niet aan mijn kleine * denk want dat kindje was toch ook zo gewenst. Ik hoop dat je een beetje steun op dit forum kunt vinden want er is altijd wel iemand die je verhaal leest, nogmaals wil ik je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je de volgende keer wel een hele mooie zwangerschap mag hebben!

Liefs,

Puk

Terug
Bovenaan