Wat vervelen dat jij ook zo'n lange en onregelmatige cyclus hebt! Waarschijnlijk heb je gewoon nog heel erg veel last van het feit dat je lichaam zelf de hormonen moet regelen en dat kan even duren voor je lijf het doorheeft. Ikzelf ben ook bekend met een lange en onregelmatige cyclus, variërend van 32 tot (nu) maximaal 56 dagen. Gemiddeld gezien zit ik rond de 40-45 dagen, maar dat wisselt echt per maand. Ik heb 10 jaar de pil geslikt hiervoor, maar ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat ik zo'n persoon ben met een onregelmatige cyclus. Na mijn eerste zwangerschap is het niet veranderd en werd ik zelfs pas ongesteld nadat ik volledig gestopt was met borstvoeding (tijdens borstvoeding geen cyclus gehad). Ook toen weer erg onregelmatig. Ik heb nooit de huisarts of een dokter ingeschakeld, omdat ik er vanuit ga dat dit bij mijn lichaam hoort... (en dit ook op een nuchtere manier kan bekijken, gelukkig!)
Ik wil je een hart onder de riem steken: ondanks een onregelmatige en lange cyclus ben ik toch nu voor de 2e keer op een natuurlijke manier zwanger geworden en al na ronde 3. Dus het kan wel! 😉