Dag 7 met Gonal F maar 5 eitjes van 10 mm??

Hallo allemaal

Gistermiddag was het dag 7 dat ik gespoten heb met Gonal F, tenminste ik moest nog die middag spuiten, maar had nog eerst een echo, en daarna moest ik naar de IVFverpleegkundige.
Nu weet ik niet of dat te weinig eitjes zijn, en is 10 mm ook niet te klein voor dag 7!
Rechts kon ze mijn eierstok niet goed zien, en aan die kant was het rustig.
De kleine eitjes heft ze niet meegeteld.
Nu is mijn vraag, kunnen er nog eitjes bijkomen en groeien, als ik morgen 9 juni weer terugmoet voor follikelmeting!
En is 10 mm voor die 5 eitjes normaal, te klein of te groot.
Misschien allemaal stomme vragen, maar ik ben dit helemaal vergeten te vragen, en ik dacht, misschien dat één van jullie me iets erover kunnen vertellen.
S ´morgens moet ik wel nog steeds de decapeptyl spuiten, en de progaston zal ik wel moeten inbrengen, als de IVFverpleegkundige dat aangeeft, denk ik.
Ik wacht morgen wel af.
Alvast bedankt voor de tips en antwoorden.

Groetjes Myra38
mama van Arvid van bijna 7, en bezig met 1ste IVF.

hoi myra,

ten eerste.
geen enkele vraag is stom...!!
elke nieuwe  situatie is spannend en brengt onzekerheden met zich mee.
dat herken ik wel.
wat je vraag betreft;
ik durf niet te zeggen of op dag 7 de 10mm. grootte van je eitjes normaal is.
mij lijkt het in iedergeval niet verontrustend.
de andere nog kleinere eitjes kunnen idd. nog groter groeien.
maar het lijkt mij niet dat ze de maat van je grootste eitjes gaan halen.
dus naar mijn idee zal je het straks met max. 5 moeten doen...
je moet het maar van de positieve kant  bekijken.
je hebt gelukkig geen overstimulatie.
als je dat nml. hebt, dan kan je ivf afgeblazen worden.

ik zit ook in mijn 1ste ivf.
zit nu op dag 11.
prik elke avond mijn decapeptyl.
( jij smorgens begrijp ik?? ik doe het savonds ivm lich.klachten van de injectie)
ik wacht nu op de tussentijdse bloeding waarna ik mag gaan beginnen met de stimulatie hormonen.

jij suxes, en maak je niet te druk.
het klinkt echt niet verontrustend!
groetjes, jana.

Prima score hoor! Ik denk niet dat er ineens evengrote eitjes bijkomen. 10 mm is vrij normaal bij dag 7. Kan nog alle kanten op.
Ik heb extra lang gespoten en had maar 1 eitje en ben nu 35 weken zwanger dus dan is 5 eitjes echt een superscore!!

GOODLUCK!
lfs ing

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Inge Flausmaus: gefeliciteerd met je zwangerschap, nog even dan kun je je wondertje in je armen verwelkomen.
Dus dit wondertje is ook ontstaan door een IVF.

Ik kom net terug van het ziekenhuis, en nu zagen ze er ineensw maar 4 waarvan 3 nog steeds 10/11 mm en de 4de was al 14 mm, op dag 9 dat ik de Gonal F spuit.

Bij mij zijn zo wie zo de eierstokken niet zo goed te zien, maar wel veel beter, als toen ik 20 kg zwaarder was.

De gyn die de echo deed, zei dat de eierstokken meestal de eigenschap hebben om zich te verschuilen.

Nu hoorde ik van iemand die daar ook zat, dat bij haar de eitjes ineens in twee dagen tijd 7 mm waren gegroeit.

Kan dat ook bij mij gebeuren dan?

Stel je voor, dat het grootste eitje van 14 mm, aanstaande maandag (14.20 uur) al 17/18 mm is, en de andere allemaal nog zo rond de 14/15 mm schat ik, krijg ik dan wel al die spuit om de eitjes te laten springen?

Ik weet dan wel dat ik dan een afspraak meekrijg voor de punctie, dus in die tijd begrijp ik dus, kunnen de andere eitjes eventueel nog even doorgroeien?

In het Catharinaziekenhuis in Eindhoven, verdoven ze de baarmoederwand niet, maar krijg je alleen maar een soort medicijn, waardoor het lijkt alsof je stomdronken bent, zegt de IVFverpleegkundige.

Ook zei ze dat een eitje gemiddeld 1.5 mm per dag groeit.

Als ik goed gerekend heb, en als alles goed verloopt, zou de punctie ergens volgende week zaterdag zijn, en maandag 18 juni ongeveer de terugplaatsing van 2 eitjes (tenminste als er eitjes in de follikels zitten, en als er bevruchting heeft plaatsgevonden).

Dat zou betekenen dat ik op 4 juli een test zou kunnen doen.

Ach ja, we wachten maar af, want iets anders kun je toch niet doen.

Het enige waar ik als de dood voor ben, is die punctie, ook al weet ik dat ik het voor een goed doel doe.

Ik had namelijk gehoord, dat je ondanks de pijstilling toch nog heel veel pijn voelt.

Ik laat het maar allemaal over me heen komen, en zie wel wat er gebeurt.

Dat lijkt me het beste, volgens mij.

De begeleiding in dit ziekenhuis is heel erg goed, en dat vind ik heel fijn.

Groetjes Myra38
(mama van Arvid van bijna 7 jaar, en bezig met eerste IVF)

O ja, ik spuit s ´morgens rond 08.00 uur  nog steeds de decapeptyl, en s ´middags rond 14.45 uur spuit ik de Gonal F, 300 eenheden.

Ik wens iedereen succes met welke behandeling dan ook.

Groetjes Myra38
)mama van Arvid van bijna 7 jaar'

Hoi Myra

Je hoeft niet bang te zijn voor de punctie, valt allemaal wel mee. Ik heb ook van die altijd weg met echo eierstokken.
Ik heb ook al een ivf achter de rug, ben daar zwanger van geweest, maar helaas is ons kleintje gestopt met groeien en heb dus ook al een curretage achter de rug. Ik mag maandag terug om te horen wanneer eventueel de cryo's teruggeplaatst kunnen worden.
De follikels groeien tussen de 1 en 2 mm per dag. Met mijn ivf hadden ze totaal geen zin en hebben ze zich niet uitgeslooft en met 1 mm per dag had ik 21 follikels (met een dosis van 75 eenheden en ik ben  41 jaar). Ik heb ook de ervaring dat binnen 4 dagen de eitjes 11 mm zijn gegroeid (was met iui) en dat de gyn met de 2de echo geen eitjes meer zag.
Als er maar 1 eitje groot is, zeg 18, en de rest is 14/15 mm, zullen ze er voor zorgen dat deze ook gaan doorgroeien, de decapetyl zorgt ervoor dat ze niet gaan springen.
Succes maandag

Liefs

Lydia

Nou, ik ben benieuwd of ik maandag een aantal eitjes groot genoeg heb, om dan de spuit te krijgen om ze te laten springen.
In het Catharinaziekenhuis krijg ik een andere spuit, die de eitjes laten springen, alleen weet ik de naam niet meer, geen pregnyl in ieder geval.
Wat ik nu wel voel is, dat mijn buik gevoeliger begint te worden, sinds vanmorgen.
Ik heb zojuist weer de decapeptyl gezet, die er nu voor zorgt dat de eitjes niet springen.
Vanmiddag, rond 15.00 uur, zet ik de gonal f weer in mijn buik.
Alleen gistermiddag konden ze mijn rechter eierstok niet goed zien.
En in plaats van 5 eitjes had ik nu maar 4 eitjes, maar ja er kunnen maandag 11 juni, als ik om 14.20 uur daar moet zijn voor de echo, wel eitjes bijgekomen zijn, die toch zijn gaan groeien, toch?
Wel gek, dat mijn buik gevoeliger is, als je erop drukt, terwijl de eitjes gisteren op dag 9 maar tussen de 11 en ruim 14 mm waren.
Vandaag is dag 10 van de gonal f spuit, en die moet ik dus nog zetten.
Maar kunnen de eitjes dan ineens een groeispurt maken, zodat ik morgen al die spuit krijg om ze te laten springen, en een afspraak moet maken voor de punctie?
Hihi, stel je voor zeg, dan hoeft mijn man er hopelijk nog niet bij te zijn morgen.
Meestal krijg je twee dagen later toch de punctie, waar mijn man dan wel bij is?
Alleen één ding hoop ik: dat ik niet flauw ga vallen, met die punctie, en hoop wel dat ik ver heen ben, zodat het lijkt alsof ik stomdronken ben, hihi.
En hopelijk doet het niet gigantisch pijn, want in het Catharina in Eindhoven verdoven ze niets, je krijgt alleen iets in je infuus, en een pilletje, en de avond voor de punctie krijg ik iets om heel erg goed van te slapen, zodat ik goed uitgerust aan de punctie kan beginnen.

En met de hoeveeltse behandeling begin jij dan?
Wat erg van die miskraam, meid!
Zeker als je al zo lang bezig bent, als ik het goed heb?

Eens komt de dag, dat ook voor ons het geluk is weggelegt, die we negen maanden later mogen verwelkomen in onze armen.

Oke, ik heb al een zoon die bijna 7 word, maar deze ó zo gewenste zwangerschap om onze zoon Arvid een broertje of een zusje te schenken is misschien wel zo groot, dan toen ik in 1999 zwanger was.
Misschien is ons verlangen wel zo groot, omdat we al 6 jaar en  8 maanden bezig zijn voor een tweede kindje.

Ik wens jullie allegeluk van de werled toe, en wie weet, hebben we in het jaar 2008 wel een beebje van onszelf.

Heel veel  allemaal.

En ik vind het heel fijn om met elkaar lief en leed te delen, omtrent onze behandeling.

Ik meld me wel weer, hoe de stand van zaken morgen zal zijn geweest, alsik weer van de follikelmeting terug ben.

Groetjes

Myra38
(mama van zoon Arvid van bijna 7 jaar, en bezig met eerste IVF)

Terug
Bovenaan