dag door komen

Mijn dochter is nu 22 maand en ik vind het steeds moeilijker om met haar de dag door te komen. Ze kan namelijk moeilijk alleen spelen en ze slaapt s middags ook nog maar een uurtje.
Ik ben fulltime moeder dus de hele dag thuis.
Ga wel vaak met haar naar buiten of een eindje fietsten.
Heeft iemand van jullie nog leuke ideen om te doen?

Groetjes,
Mira
 
hoi opzich ken ik het probleem niet zo want mijn zoontje kan wel aardig alleen spelen.
maar af en toe heeft hij van die "zeur dagen"dat hij constant achter me aanloopt. ik geef hem dan iets om mee te spelen bijvoorbeeld stoepkrijt of klei. normaal ligt dit in de kast en kan hij er niet maarzo mee spelen dus als hij het dan wel mag is het een feest! en is hij weer even zoet. zoonlief blij en mama blij!
 
Hallo Mira,

Met 22 maanden kunnen ze zich inderdaad nog niet echt lang zelf vermaken. Mama moet met alles meedoen! Dat kan heel vermoeiend zijn, zeker als je fulltime moeder bent.

Is het niet een idee om haar wat meer met andere kinderen te laten spelen? Hoewel ze op deze leeftijd nog niet echt spelen met elkaar, kunnen ze toch naar elkaar kijken (en van elkaar leren). En dan hangt ze even niet aan jouw broek.
Als je weinig moeders kent die thuis zijn en een kleine van die leeftijd hebben, dan zou je ook een ochtendje peuterspeelzaal kunnen overwegen.
Kan jij even een paar uurtjes wat voor jezelf doen en ben je weer 'opgeladen' waardoor je weer energieker wordt en de dagen weer wat makkelijker gaan.
 
Mijn zoontje is bijna 2.5 jaar en hij zit drie dagen (maximaal) in de week op het kinderdagverblijf.
We werken allebei. Als we vakantie hebben en hij moet hele dagen thuis zitten dan verveeld hij zich verschrikkelijk. Zo erg, dat we hem zelfs gewoon maar een dagje naar het kinderdagverblijf laten gaan.
Mijn zoontje is nou eenmaal een kindje wat graag met en bij andere kinderen is. Misschien is het daarom inderdaad een idee om je kindje met andere kindjes te laten spelen. Naar mijn idee hebben ze dat toch nodig. Je kan als ouder nooit zo met je kind spelen als dat andere kinderen dat kunnen.

En als ze het aangeven dat ze het graag zouden willen, waarom dan niet?

Groetjes Ger.
 
Hallo,

Ik ben een moeder van twee meiden(2 en 1 jaar)
Maar vervelen doe ik echt niet ik kom tijd tekort met twee kinderen.
De huishouding doe ik overal tussendoor.
En ik ga vaak ook lekker met ze spelen of maar de speeltuin (binnen en buiten)
Ook fiets ik veel met ze en doe boodschappen met ze.
Bijna alls wat ik doe zijn mijn kinderen ook,en dat gaat perfect.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik twee dagen in de week werk en dat is mooi meegenomen maar voor mij ook een uitje.
en een dag zijn ze bij opa en oma en een dag op het kinderdagverbijf.

Ik moet ook even kwijd dat ik schrok van ger dat jullie ze naar het kdv brengen als jullie vakantie hebben (of vrij zijn)
Met kinderen spelen vinden ze leuk maar met jullie spelen is ook leuk en helemaal als jullie full time werken.
Toen ik met zwangerschaps verlof was bij de 2e bleef mijn oudster dochter thuis.
Als wij (mijn man of ik ) thuis zijn, zijn de kinderen ook lekker thuis.
Er zijn zoveel leuke dingen te doen.
Liedjes zingen,knutselen,wandelen,noem maar op.

Is natuurlijk voor iedereen anders maar van de laatste reactie schrok ik toch wel.

groetjes maatje05
 
Hoi,

Dat heb ik ook af en toe. Mijn zoontje zit vaak in een fase waarbij hij niks alleen wil doen, en dan komt er weer een goede tijd waarin alles wat makkelijker gaat. Ik heb heel erg structuur aangebracht. Hij weet nu wat hij wanneer kan doen. Dat helpt echt een heleboel.

Om het half uur zou je kunnen proberen samen een spelletje te doen. Als dat klaar is zeggen dat je zelf wat gaat doen en hem een opdracht geven, als hij dat niet wil, dan negeren en zeggen, nu moet mama wat doen. Je kan hem bij het huishouden betrekken, zelf stofzuigen terwijl hij dweilt, en af en toe omdraaien. Mijn zoontje helpt me bij alles, want hij vindt het veel te leuk. Koken was tot voor kort een ramp, maar nu haalt hij zelf zijn stoeltje, (klein stoeltje) daar klimpt hij op en kan hij zien wat ik doe en hij mag de groente aangeven.

Er is een stuk rust in huis, echtwaar.

Trouwens, ik begrijp niet waarom bovenstaande persoon het erg schokkend vindt dat iemand die met vakantie is zijn kind toch naar een kdv brengt.
Waarom moet een kind zich altijd maar aanpassen aan de grillen van de ouders? De kleine is gewend aan een bepaalde structuur, hij is gewend naar het kdv te gaan en vindt het leuk, dat is zijn leventje, en als mama en papa ineens drie weken thuis zijn, dan moet hij maar accepteren dat hij niet kan gaan. Vanuit het standpunt van het kind vind ik het heel verstandig om het kind toch dan 1 dagje of twee naar het kdv te laten gaan, zodat hij regelmaat heeft en aan zijn behoefte voldaan wordt. Dan is iedereen weer gelukkig. Ik vind het juist sterk van de ouders die thuis zijn, en toch niet zichzelf op de eerste plaats zetten en voor het kind kiezen.

Dat wilde ik even kwijt.

ik denk dat de oplossing is: Structuur, geregeld actief wat samen doen, betrekken bij je eigen huishoudelijke taken, en als hij dan rustig alleen speelt, ook echt even met rust laten, pas als hij klaar is en naar je komt complimenteren met het feit dat hij zo mooi alleen heeft gespeeld.

Sterkte
Jo
 
Ik ben ook erg verbaasd over de verontwaardiging dat je je kind naar het kinderdagverblijf brengt, ook al ben je zelf thuis.
Ikzelf heb nu zwangerschapsverlof en mijn dochtertje van 22 maanden gaat zeker wel gewoon naar het KDV, lekker 2 en een halve dag per week! Zij zou niet zonder willen en juicht als we gaan en heeft het daar zo ontzettend naar haar zin. Het is inderdaad zo dat ik haar (vooral de eerste dag in de week dat ze weer gaat) ontzettend mis, terwijl ik thuis dik zit te zijn, maar het spelen met de andere kinderen en de regelmaat en structuur die ze nou eenmaal gewend is zou ze zeker niet willen missen. Normaal gaat ze ook nog een dag naar m'n ouders, dat doen we nu samen. Ze is dol op ze en anders ziet ze ze in ene veel minder. Dus ik ben het helemaal mee eens dat als ik mijn dochter een plezier wil doen en haar op de eerste plaats zet, ik haar structuur juist niet op z'n kop moet zetten.
Misreken trouwens niet hoe het iedere keer weer 'wennen' is als ze een tijdje niet zijn geweest (na ziekte of vakantie). Laat staan na bijna 4 maanden verlof!
Dan nog over het 'bezighouden', dat herken ik ook. Maar ik merk ook dat het staat en valt met hoeveel zin en energie m'n dochtertje die dag heeft. De ene keer rommelt ze heerlijk in d'r eentje in en om het huis, de andere keer pak ik inderdaad af en toe lekker de fiets en gaan we gewoon fijn een eindje trappen (daar geniet ze dan weer van) of doen we een blokje om. Verder is het een echte goede hulp bij afstoffen, stofzuigen, boodschappen doen, onkruid wieden en toch 1x in de week gaan we bolletjes of cakejes bakken (vindt ze ook super en is ze apetrots op). Nu ik hoogzwanger ben kost het me wel veel meer energie en trek ik het niet altijd om zo actief te zijn, maar dan gaan we gewoon lekker samen op de bank liggen knuffen, rusten we allebei een beetje uit.
 
Hallo,

Ook ik snap best dat het soms moeilijk kan zijn om de dag door te komen.
En dat je dag in dag uit creatief moet zijn, dat valt ook niet mee.
En soms is het fijn om tips van andere te krijgen.
Maar ja ik schrok,En natuurlijk is een kdv leuk voor een kind, de onze gaan er ook 1 dag in de week naar toe en ze vinden het geweldig.
Maar als een van ons thuis is hoeven ze niet naar een ander.
Als wij vakantie hebben geld dat voor het hele gezin.
En ze vinden het gewelgig thuis.
Maak er iets leuke van met zn alle, iets onvergetelijks voor de kinderen.
En van ze hebben het zo nodig of ze willen het zelf.
Dat is makkelijk gezegt door een ouder, ze zitten daar het hele jaar nog.
En regelmaat is belangrijk maar raakt een kind nu echt van de wap af als het drie weken niet gaat?
Nogmaals iedereen moet doen wat die denkt wat het beste is voor zijn eigen kind.
En ik bedoel het ook weer niet zo schokkend,iedereen zijn mening.

maar iniedergeval succes en een fijne vakantie

gr maarje05
 
Terug
Bovenaan