dag door komen

Hoi Mira,

Wij hebben een zoontje van nu net drie en gelukkig kan hij zichzelf goed vermaken. Maar ook hij had een fase dat ie graag bij je in de buurt is enzo.

Wat bij ons heel erg helpt, is laten helpen in bv de huishouding! Hij vindt het geweldig om op zijn manier wat dingetjes te strijken (gewoon op de grond met bv een speelgoedje!). Of hem een stofdoekje geven en laat maar gaan! Echt, werkt super.

Jij komt aan je werk toe en je kind is hardstikke druk op zijn/haar manier!

MIsschien een tip! Succes ermee!

Groetjes,
Ilona78
 
Ik vond het inderdaad ook een vreemde reactie dat iemand het "schokkend" vond dat wij ons zoontje naar het kdv brengen, omdat hij dat zelf graag wil ook al zijn wij thuis. Hij doet dat zo verschrikkelijk graag, dus waarom zou ik hem dat onthouden? Alleen maar omdat wij thuis zijn? Daar doe ik hem echt geen plezier mee.

Bovendien biedt het hem inderdaad structuur dat werkt voor hem echt heel goed. En als je je kind naar de peuterspeelzaal brengt, dan ben je zelft toch ook thuis? Dat is toch hetzelfde principe? Ik vind het altijd zo naar dat ouders vaak een schuldgevoel aangepraat wordt over "het niet bij je kind zijn". Dat is toch voor ouders ook alleen maar goed? Het kindje heeft het leuk, ouders hebben het leuk. Iedereen laadt op met energie en dus is het alleen maar des te leuker als je weer bij elkaar bent.

Het lijkt me verstandig niet te vergeten dat ouders ook gewoon mensen blijven als je kinderen hebt. Met eigen behoeftes e.d. En dat het ook in het voordeel van het kind is als daar niet aan voorbij gegaan wordt.
Niemand zit te wachten op een overspannen ouder toch?

En mijn zoontje kan zich op deze manier thuis dan ook weer beter bezig houden, want dan wordt het afgewisseld en is het niet altijd zo hetzelfde voor hem. Alleen maar leuk en goed vind ik. Je moet ook in zijn behoeftes en wensen voorzien ook al is hij nog maar zo klein.

Groetjes Ger.
 
Hoi Mira,

Ik herken dit niet. Zowel mijn zoon (nu 3,5 jaar) en mijn dochter (nu 16 maanden) kunnen prima alleen spelen. Mijn zoon kon ook als baby en als dreumes zichzelf prima vermaken. Hij speelde met duplo, lego, blokken, auto's...noem maar op. En ik ging ook met hem (en ook met haar) boekjes lezen, tekenen, verven, plakken...e.d.
En natuurlijk elke dag naar buiten.

groetjes Chantal
 
Bij deze ook nog even een reactie over het wegbrengen naar het KDV.

Ik vind het pas  erg als je  niks meer zonder kinderen kan. Die ochtend of middag even voor jezelf is af en toe erg fijn.

Net zoals een ander al aangaf is het vergelijkbaar met de peuterspeelzaal waar ze ook twee dagdelen naartoe gaan en je vervolgens naar huis gaat.


Mijn zoontje van 21 maanden vind het er erg leuk en voel me dan ook niet schuldig.

Slaan e.d. vallen bij mij meer onder de term schokkend!!!!!!!

Sandra
 
Hallo,

Deze is even voor sandera,
Volgens mij heb je mijn 2e berichtje niet gelezen,daar schreef ik min of meer dat ik het zo ook niet zo bedoelde en dat het ieder voor zich is!!!!!!!!!!!!!!!!
Sorrie maar ik vind het soms moeilijk om mijn mening onder woorde te brengen.
En overdrijven maar de zaak duidelijk.(grapje)
Ik breng onze kinderen niet naar het kdv als wij(ons gezin) vakantie heeft.
Maar dat weet iedereen onderhand wel.

Maar slaan is toch veel meer dan schokkend.

En trouwens dat was de begin vraag niet
We dwalen af (ikzelf ook)
De vraag was Hoe kom ik de dag door.
 
Mijn dochter had ook veel moeite met zichzelf vermaken en soms nog wel eens. Ik ging dan even met haar spelen, zart ze er lekker in, dan liep ik even weg en beetje bij beetje kreeg ze het onder de knie> nu gaat het stukken beter, alhoewel spelen met pap of mam 100 keer leuker is  Hoe je je dag kunt doorkomen? Ik ben een doener met Lynn, ik ga vaak met haat naar het bos, of de kinderboerderij of gewoon een stukje fietsen of lopen, even lekker naar buiten, we zijn beide geen binnenzitters. Ook op bezoek bij vriendinnen met kids is een groot succes! En thuis heeft ze lekker haar speelgoed waar ze zich goed mee vermaakt. Haar poppen en haar keukentje zijn haar alles!
 
Terug
Bovenaan