dag en nacht samen

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
ehm...dames, ik had ook ff niet goed gelezen hoe oud de baby is...
Zes weken is inderdaad wel jong om zo lang te laten huilen dat het nodig is.
Maar ik denk dat een om het kwartier kijken dan misschien een beter advies is???
Het is opzich wel goed om het op deze leeftijd aan te leren. Hoe jonger hoe beter.
En het is verschrikkelijk (ik kan het nog goed naar boven halen) om je kind zo te horen krijsen, dan ga je twijfelen: wat doe ik verkeerd, wat moet ik in hemelsnaam doen????...
Dus veel succes!

Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Evan is nu 9 weken. Gisteren zijn we begonnen met de Ria Blom methode. Het laten huilen is moeilijk, maar doormiddel van een kookwekker blijkt dat hij helemaal niet zo lang huilt als dat je denkt! En ik denk op dat moment maar, als ik hem in mijn armen had ging ie ook huilen, dus...dat maakt het iets draagelijker. We zijn nog maar op dag 2, dus we zijn er nog lang niet, maar hij slaapt iniedergeval in zijn bed!
Ben benieuwd hoe de komende dagen zullen verlopen.....
groetjes Caroline

Ook ik heb de Ria Blom methode gebruikt, en ja in het begin gaat het tegen je gevoel in om te laten huilen. Maar bij het cb lieten ze me een schema zien waarin stond hoeveel uur per dag een baby per leeftijdsweek huilde. Daar zijn dus gewoon gemiddelden in, ongeacht hoeveel je met je kind rondloopt of niet. Daar moeten ze gewoon doorheen, dat hoort erbij. Het helpt idd door een kookwekker of iets dergelijks te gebruiken en als het je geruststelt ga je toch elke 15 of 20 minuten even kijken. Troosten deed ik alleen in bed, dus niet eruit tillen. Je moet in het begin wel even doorzetten, maar ik kreeg er uiteindelijk zo'n rustige en tevreden baby voor terug. Hij is nu 9 maanden  en doet het (nog steeds) fantastsich.

Het blijft lastig, probeer er ritme en regelmaat in te krijgen en blijf ook je eigen gevoel volgen.
Mijn dochter is nu 9 weken en heeft de eerste 6 a 7 weken ook zowat alleen op schoot of lekker tegen je borst aan. Dan sliep ze hartstikke vast, maar zodra je haar neerlegde ging ze brullen, hoe voorzichtig we het ook deden.
We zijn haar wel steeds in bedje blijven leggen om te laten wennen en zo heel langzaam is het steeds beter gegaan, alleen 's middags heeft ze haar huil "uurtje" meestal een uur of 2 lang, ergens tussen 4 en 7 en dan is niks goed, in je armen valt ze dan ook niet meer in slaap, maar is ze wel het rustigste.

Hoe vervelend het ook klinkt elk kind is anders, dus moet je anders mee omgaan, en het gaat ooit beter worden, het komt altijd weer goed, ook al zit je er midden in  !

Bianca

Hey!
Zo zie je maar weer dat er veeeeel meer zijn met hetzelfde probleem...Alleen om een of andere reden hoor je dat nooit van anderen. Ik deel mijn probleem gewoon met anderen en dan ineens hoor je  dat bijna  iedereen hetzelfde heeft!
Nu is Evan 11 weken. Al ruim 2 weken bezig met de Ria Blom methode. Het werkt echt geweldig! Hij slaapt zelfs van 20.30 tot 7.00 's morgens!! Het is een grote jongen, dus hij kan t hebben....Van anderen hoor ik ook dat hij een ander kind is geworden! Ik kan nu meer van hem genieten, ben nu blij als ie wakker wordt en denk ik niet 'daar heb je hem weer!' Ik kan dit iedereen aanraden (wel een beetje op je eigen manier,ik baker bijvoorbeeld niet in)
Nu vind ik mama zijn leuk!!!!

Hey Carolien,

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie zo genieten. Echt dat gun ik je dan zo. En groot gelijk dat je uit de tips van Ria eruit pikt wat bij jullie past.

groetjes Ida

Terug
Bovenaan