Dag & nacht tips

Kindjes bepalen hun eigen ritme. Na een aantal weken komt er een dag en nachtritme. Je doet er niks aan als ze het de eerste tijd omdraaien. Wakker maken kun je proberen, maar of het helpt. Wij kregen het tenminste hier niet voor elkaar.
Ga lekker overdag ook meeslapen, zodat je bij kunt tanken.... tenminste als dit kan!
Een paar weken en dan komt het helemaal in orde.
Ik ben het niet helemaal met cinderella eens over het doorslapen. De meeste baby's slapen door vanaf 3 maanden. Dus met 6 weken mogen ze gerust nog om 3 uur komen voor een voeding!

Succes meid, het is gewoon pittig zo'n jonge baby!

Hoi dames super lief al jullie tips. Natuurlijk is het net zoals bij een zwangerschap en een bevalling; bij iedereen gaat het anders. Toch fijn om wat raad te lezen als beginnende mama.

Ik geef bv op aanvraag en ze vindt het heerlijk. Doordat ik heel veel melk geef drinkt ze snel (5min) en is dan uitgeput. Hierdoor heeft ze na max drie uur, maar meestal na twee uur weer flinke honger. Echter hierdoor dus zeker 10 voedingen binnen een dag.

Heb het vanmorgen proberen uit te stellen, maar dan huilt ze zo erg. Fofspeen wil ze absoluut niet en troost is het ook niet. Zodra ze borst heeft is ze stil en drinkt ze....

Wanneer ze langer gaat slapen of we ritme krijgen laat ik het jullie weten!
Pff hoe doe je dat met drie kinderen???

Liefs Lucy

Ik breek ff in vanuit het augustus 2011 forum, ik geef ook bv en wat hier geholpen heeft is ons kindje bij ons in de kamer te laten slapen. In de nacht kon ik haar gewoon in het donker pakken, aanleggen en terugleggen. Verschonen hoeft echt niet elke keer en dat deed ik dan ook niet (behalve als ze gepoept had). Mijn dl sliep 6 uurtjes 's nachts vanaf een week of 4 en vanaf 3 maanden van 19 tot 23 en van 23.30 tot 19.00 :). Maar goed ieder kindje is anders, en als je zelf geen oog dicht doet met een baby op je kamer (verbazingwekkend hoeveel geluid ze kunnen maken tijdens het slapen!) moet je het gewoon niet doen.
En wat het uitstellen van een voeding betreft, ik zou het niet doen, je maakt het er niet beter op namelijk... Vaak raken ze dan zo overstuur dat je nog verder van huis bent... Zelfs bij bijna een half jaar trekken ze dat niet ;). Een ritme komt echt vanzelf, nog even geduld :).

Terug
Bovenaan