Dag "ritme" baby 2 weken oud.

<p>Hoi mama's, </p><p> </p><p>Onze kleine man is morgen 2 weken oud, wat gaat dat toch snel.</p><p>We beginnen nu echt aan elkaar te "wennen" en we zijn helemaal verliefd op dat mooie kereltje!?</p><p>Waar ik alleen tegen aan loop nu; Meneertje wil niet in zijn eigen bedje slapen (bedje staat naast ons bed) vannacht zij mijn man; hij gaat nu in zijn babynestje tussen ons in. Ik was er huiverig voor, maar hij heeft zo lekker geslapen (en wij dus ook?) Mijn vriendinnen zeggen ook; gewoon doen wat goed voelt, jullie voelen je kind t beste aan. Waarschijnlijk wil hij gewoon heel graag dichtbij zijn papa en mama zijn...</p><p>Overdag slaapt hij ook in zijn babynestje beneden in de box, hij slaapt hier gewoon het lekkerst in.</p><p>(Ik heb ook een topic over zwaaien met armpjes aangemaakt, dit doet hij dus als hij in zn eigen bedje ligt.)</p><p>Is dit alles raar? Of zijn er meer verse papa's en mama's die dit hebben met hun kleine?</p><p>Ohhh die onzekerheid is soms echt killing...?</p>

Die van ons sliep ook overdags in t babynestje, sliep die het beste in. Wij sliepen echter niet als hij daarin sliep ivm stikkingsgevaar(is wat de kraamzorg mij zei) wij hebben de eerste 2 weken beneden geslapen vanwege de hitte (was boven soms 35/36 graden) daarna sliep in in de wandelwagen bak in zn bedje en na paar dagen in het ledikantje. Eerste nacht huilde die 1.5 uur tweede nacht een uur de derde nacht 20 min en toen ging die voort zonder huilen in zijn bed slapen. Als ie huilde ging ik om de 15/20 min naar m toe, kusje op t hoofd, speen erin en weer weg zodat ie toch wist dat ik in de buurt was 

Doe vooral wat goed voelt voor jullie! Mijn zoontje is ondertussen 20 maanden en slaapt nog steeds vaak tussen ons in:) helemaal niets mis mee! Vooral als ze nog zo jong als die van jou zijn hebben ze je echt nodig, en slapen ze dan idd vaak lekkerder, als dit voor jullie goed voelt lekker blijven doen! Laten huilen is ook een manier, ik zelf voel mij daar helemaal niet fijn bij dus geen dag gedaan maar voor een ander werkt dat misschien wel. Het is de onzekerheid die erg naar is en die zal nog wel met van alles blijven want iedereen vind overal wat van... daarom nogmaals, als het goed voelt is het ook goed!!! 

Lekker bij je houden en laten liggen. Hij heeft jullie aanwezigheid nog hard nodig. Laten huilen heeft op deze leeftijd nog echt geen zin. Mijn kleine meid wilde de eerste weken overdag en savonds ook vooral bij ons liggen. Snachts ging het wel vrij snel goed. Ze is nu bijna 7 weken en overdag gaat het nu ook steeds beter dat ze alleen slaapt. Wel nog beneden,  ga binnenkort oefenen met in dr bedje overdag. 
Je kunt die kleintjes nu nog niet verwennen dus vooral lekker van genieten. 

Gewoon lekker bij je nemen! Mijn dochter van nu 11 weken slaapt ook vaak bij mij in bed, op het aankleedkussen en dan vrij hoog zodat ze niet onder mijn dekens beland. Ik vind t heerlijk om met haar te slapen en ze ging uiteindelijk van zelf beter slapen in dr eigen bed. Ze slaapt nu al van 22:00 tot 06:00 in haar eigen bedje en dan nog van 07:00 tot 09:00 een klein slaapje bij mij in bed. 

Heel herkenbaar & normaal! In babynestje tussen jullie in kan best, je geeft al aan dat jullie voorzichtig zijn. Gewoon goed hoog, dat jullie deken er niet op komt. Je baby zal nog niet gaan rollen, dus dat is nog geen gevaar. Verder gewoon zo nu en dan proberen of je baby wel in eigen bedje wil. Komt vanzelf! 
Wat mij in die eerste tijd ook heel goed heeft geholpen is het boek ‘baby in eem droomritme’ en een draagdoek. Dan sliep mijn zoontje (eeeeiiindelijk) toch, en had ik mijn handen een beetje vrij. 

Wij kregen als tip van de kraamhulp, omdat we in slaap waren gevallen met de kleine op ons borst,  mocht je de kleine in bed willen hebben dan op het aankleedkussen met zijn eigen dekentjes. Plaats het aankleedkussen tegen het hoofdeind. En zorg dat je eigen dekens niet over de kleine komen.

Ik legde het babynestje helemaal bovenin bed naast mijn kussen zeg maar, zodat ik er zeker van was dat we niet per ongeluk het dekbed eroverheen zou trekken. Maar er is ook nog zoiets als moederinstinct waardoor de kans klein is. Op deze leeftijd heeft je kindje vooral nabijheid nodig, dus lekker bij je in bed laten slapen. 
Tegen de tijd dat je bijna weer aan het werk moet zou ik gaan oefenen met het in eigen bedje laten slapen. Eventueel er naast blijven zitten, gedragen T-shirt van jou in de buurt leggen voor de geur.. 
Succes! Geniet er lekker van, het gaat zo snel! (Cliché maar waar ?)

Terug
Bovenaan