Dag "ritme" baby 2 weken oud.

Ah kijk deze reacties doen me goed? Blij te lezen dat er nog meer zijn die hun kindje lekker in bed nemen. Dat van op t aankleedkussen heb ik ook gehoord idd, maar eens kijken of dat lukt.
Gisteren het consultatiebureau op bezoek gehad en dan merk je wel dat alles volgens hun "gemiddelde" moet gaan. Maar ja, geen enkel kind is t zelfde...
Ik ga wel oefenen met overdag on zijn eigen bedje slapen, maar als t niet wil dan doen we het lekker op onze manier. ??

Ah kijk deze reacties doen me goed? Blij te lezen dat er nog meer zijn die hun kindje lekker in bed nemen. Dat van op t aankleedkussen heb ik ook gehoord idd, maar eens kijken of dat lukt.
Gisteren het consultatiebureau op bezoek gehad en dan merk je wel dat alles volgens hun "gemiddelde" moet gaan. Maar ja, geen enkel kind is t zelfde...
Ik ga wel oefenen met overdag on zijn eigen bedje slapen, maar als t niet wil dan doen we het lekker op onze manier. ??

Hoi! Ons zoontje is iets ouder, 12 weken, maar ik kon hem ook niet wakker wegleggen in zijn eigen bed. Hij viel altijd bij ons in slaap en alleen als hij diep sliep konden we hem wegleggen. 
Ik heb sinds een kleine week pinguïn Zoë van Zazu aangeschaft. Deze pinguïn speelt een muziekje, hartslag of ruis en veel kindjes vinden dit fijn. Hij gaat vanzelf uit na 20 minuten en als het kindje weer geluid maakt springt hij aan. Sinds een aantal dagen kan ik mijn zoon wwakker in zijn kinderwagen leggen beneden en met de pinguïn aan valt hij vanzelf in slaap. Hij zit ook in een sprongetje nu dus misschien dat het daarom lukt maar wellicht kun je de pinguïn ook proberen?

Ach joh de eerste weken was er bij ons nul ritme en sliep hij overal en nergens, bijna elke nacht wel bij mij op de borst, ik sliep dan zittend (klinkt heel gek maar dat werkte toen voor ons beiden prima!), soms slaapjes in de draagdoek, in mijn armen, in zijn wieg.... Vanaf zes weken heb ik hem in zijn eigen kamer in zijn bed laten slapen, dit werkt prima, ik laat hem overdag in de wagen slapen die ik dan gewoon in de woonkamer zet. Hij sliep de eerste weken ook in zijn nestje in de box maar dat werkt nu niet meer. Hij is inmiddels 3 maanden. Geniet er nog maar ff van want deze jongen slaapt nooit meer bij mama ;) 

Je zou eventueel eens kunnen zoeken naar veilig slapen tips. Samen slapen wordt inderdaad afgeraden maar ala je het dan toch wil zijn er tips om tw gebruiken zoals: geen kussens in bed, slapen onder een laken, bij 2 matrassen een topper gebruiken, je kindje in een slaapzak laten slapen enzovoort..
Ons kindje sliep met 2 weken al op zijn eigen kamer, ik werd helemaal gek van zijn geknor naast me hahaha. Er zit mar een dun wandje tussen onze kamers en de babyfoon staat aan dus we zien en horen hem goed. 
Overdag sliep hij met 2 weken ook beneden, nu hij 7 weken is gaat dat steeds minder dus slaapt  hjj steeds vaker in zijn bedje 

Onze meid wordt morgen 4 weken. Snachts slaapt ze heerlijk in dr eigen bedje op onze kamer. Ook hier worden langzaam gek van alle kreun geluiden waardoor we zelf amper een oog dicht doen. Ik denk dat we dit weekend op haar eigen kamertje gaan leggen. Lang leve de babyfoon met camera.
Verder is zij een slechte alleen slaper. We gaan nu voor het ritme aanleren en bij een gaap oid wakker in dr bedje leggen en hopen dat ze in slaap valt. Gisteravond mee gestart. Dr kwam een gaap, naar boven, pyama aan, in dr bed en kus gegeven. Helaas hield ze het alleen bij hazeslaapjes van 5-10 minuten en was toen weer wakker. Gaan dan zo om de 10 min naar boven om dr stil te krijgen en zodra ze weer rustig is weer naar beneden. Huilt ze, dan wachten we weer 10 min. Voordat we naar boven gaan. Als goed is gaat ze hieraan wennen en gaat ze het leren om zo alleen te slapen in dr bedje. Aanhouder wint zullen we maar zeggen. 
Wij zijn geen fan van in ons eigen bed laten slapen, met onze zoon ook nooit gedaan, nu nog steeds niet en hij is bijna 3 en nog nooit een nacht tussen ons in geslapen. Als hij sochtends wakker wordt dan mag hij wel lekker tussen ons in kruipen.
Wij gaam duimen dat het ritme aanleren gaat werken! 

Ons meisje is 12 dagen oud en ligt goed in haar wieg als ik deze heb verwarmd met een kruik. Maar om een uur of 4 snachts is die eigenlijk niet warm meer en leg ik haar ook in bed tussen ons in hoor, tussen de kussens zodat ze niet onder de dekens komt. Ze slaapt dan het best, maar ik wil haar ook niet de hele nacht in ons bed.. je kan inbakeren proberen? Verder zou ik vooral je intuitie volgen! Als het goed voelt, lekker doen!

Vandaag een puckababy gekocht en 20 minuten geleden heb ik hem er gelijk in gelegd. Het leek wel of hij zich totaal overgaf en stribbelde ook niet tegen..
Hij ligt nu een kwartier al in zijn eigen bedje, muisstil met af en toe een klein geluidje. (Ik ga zo af en toe even kijken of hij nog wel ademt ?)
Ik vond zo'n inbakerding altijd zo zielig er uit zien, maar als ik zie dat hij er zo relaxed van wordt kom ik daar wel van terug.? 
Hopelijk is dit een stap in de goede richting voor het lekker in eigen bedje slapen??

Terug
Bovenaan