Dag van de pedagogisch medewerker

<p>Hi allemaal,</p><p>Donderdag is het de dag van de pedagogisch medewerker en nu kregen wij in de nieuwsbrief een kleine hint dat een presentje altijd gewaardeerd wordt voor de leidsters.</p><p>Doen jullie hier nog iets mee?</p><p>En zo ja hebben jullie nog tips?</p>
 
Ik ga wat voor alle leidsters bakken, ze krijgen vast al genoeg doosjes Merci ?. Op Pinterest staan altijd wel leuke ideeën! Ik vind iets zelfgemaakt van het kind ook leuk maar ons zoontje is net 1 dus tekenen zit er nog niet in. 
 
Ik heb een potje met hartjesspekjes, een tekening door onze dochter van 16 maanden gemaakt met een gedichtje erop eraan geknoopt en een glitterhartje met haar naam erop. Al zeg ik het zelf, het ziet er best leuk uit! Eerste keer dat ik dit mag doen :)
 
MariekeSep, mag dat?? 
Ik werk op een kinderdagverblijf en er mogen op het moment geen zelfgemaakte baksels en traktaties gegeven worden ivm corona. Alleen voorverpakte artikelen. Beetje onzin als je het mij vraagt, maar ik geloof dat het landelijk (bijna) overal zo is. 
Een eigengemaakte traktatie is hetzelfde als een eigengemaakte baksel denk ik.. Dus misschien even checken of het mag?
En om te reageren op dit topic: eerlijk gezegd krijg ik in die 9 jaar dat ik op de opvang werk zeer zelden iets van ouders, idd hooguit een doosje merci. Dus erg lief dat je iets wilt doen, Maar ik zou echt niet teveel werk ervan maken. Een leuke kleurplaat, een kaart of een klein nieuw speelgoedje op de groep zou ik persoonlijk het meest waarderen!
 
Bij ons mag het voor zover ik weet. Ons zoontje heeft vorige week getrakteerd. Voor de kinderen had ik een uitdeelboekje en een doosje rozijnen maar voor de leidsters had ik cake pops gemaakt. Ze werden goed ontvangen en waren op aan het einde van de dag. Ik ga er dus vanuit dat het geen probleem is. Ik heb dit wel beroepsmatig gedaan (met de benodigde haccp diploma’s dus wellicht mag het dan wel? Weet het niet hoor maar misschien is dat het).
 
Oh serieus?
Ons zoontje is nu 15 maanden dus vorig jaar deze dag niet meegemaakt. Het werd vóór mijn gevoel gebracht alsof er altijd veel aandacht aan werd besteed dus ik denk vind het wel leuk om er dan ook aan mee te doen. Ik dacht echt aan iets voor de juffies zelf maar iets voor op de groep had ik niet aan gedacht. Heb jij dan tips wat leuk is om voor ‘de groep’ te geven?
 
Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de omgeving / soort opvang, ik heb gemerkt dat de ene opvang er heel veel aandacht aan besteed en de ander echt niks. Eerlijk gezegd wist ik zelf niet eens dat het a.s. donderdag al was en weten ouders bij mij op het kinderdagverblijf dit ook niet. Ik verwacht echt niks aan cadeautjes ;) Maar t is natuurlijk altijd leuk als iemand met iets komt! 
Qua cadeautjes voor de groep zijn puzzels altijd leuk, of een magnetisch schrijfbordje, of een prentenboek! Iets waar alle kindjes plezier van hebben en wat niet zomaar kapot gaat!
 
Terug
Bovenaan