Dag van de pedagogisch medewerker

Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de omgeving / soort opvang, ik heb gemerkt dat de ene opvang er heel veel aandacht aan besteed en de ander echt niks. Eerlijk gezegd wist ik zelf niet eens dat het a.s. donderdag al was en weten ouders bij mij op het kinderdagverblijf dit ook niet. Ik verwacht echt niks aan cadeautjes ;) Maar t is natuurlijk altijd leuk als iemand met iets komt! 
Qua cadeautjes voor de groep zijn puzzels altijd leuk, of een magnetisch schrijfbordje, of een prentenboek! Iets waar alle kindjes plezier van hebben en wat niet zomaar kapot gaat!
 
Toch maar eens aan "mijn" jeugdigen (justitieel en gesloten)hints geven?...niet alleen kinderopvang draagt de titel "pedagogisch medewerker"...eens kijken wat het geeft??
 
Wij kregen een brief vd opvang dat ze er de week vd leidster van maken zodat alle kindjes ‘feest’ hebben. Daarnaast vieren ze ook gelijk de verjaardagen vd leidsters. Onze zoon van 14 maanden heeft zicht uitgeleefd met vingerverven op houten harten doosjes vd action, daarin heb ik celebrations gedaan en het geheel leuk ingepakt in doorzichtig folie met een leuke strik.
in de brief stond dat de kinderen de leidsters mochten verwennen met klein  cadeautje, tekening of knutsel
 
Hallo Passie,
 
Zelf ben ik ook werkzaam in de kinderopvang en op ons kindcentrum vraagt de oudercommissie ieder jaar ook aan de ouders om de PM-ers deze dag even extra in het zonnetje te zetten. 
Wat ik persoonlijk altijd een leuk cadeautje vind is een voorleesboek voor op de groep, met daarin een leuk verhaaltje o.i.d. Maar ook een zelfgebakken traktie kan ik erg waarderen. Alles is goed, het gaat om de waardering. 
Het klopt wat CVB zegt, alleen geldt dit alleen voor traktaties onder de kinderen. 
Succes met je verrassing en voor alle andere mama's, denk aan de dag van de leidsters :D
 
Jeetje, het verbaasd me echt dat er in een nieuwsbrief gevraagd wordt om iets te maken voor de dag van de pedagogisch medewerker.. Vind dat echt wel een beetje overdreven eerlijk gezegd. Ik vind dit een taak voor de werkgever. Net als dat wij op de dag vd leerkracht een taartje krijgen van de directie. Ik zou echt verbaasd zijn als dan ouders en kinderen met iets aan zouden komen. Met name wanneer het een soort van wordt afgedwongen door een nieuwsbrief. 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet te beroerd de leidsters iets te geven. Dat doe ik uit mezelf al met kerst, zomervakantie en wanneer de kinderen naar een nieuwe groep overstappen. 
 
Mag ik als eerst even zeggen dat ik het best raar vind dat er "gevraagd" wordt naar een klein presentje middels een nieuwsbrief? 
Ik ben zelf ook pedagogisch medewerker in de kinderopvang en zou zoiets dus echt niet "vragen". Ik denk altijd maar zo; iedereen doet zijn werk, een buschauffeur, kapper etc hebben ook geen dag waarbij hun klanten hun cadeautjes geven.. Desalniettemin is een kleine blijk van waardering altijd leuk. Mijn dochter van 13 maand kan zelf nog niets knutselen en je hebt natuurlijk te maken met Corona dus ik heb goud kleurige handzeep gekocht (gewoon van het kruitvat merk) en daar zelf met wit papier een "etiket" overheen geplakt met de tekst; jij bent goud (met goud geschreven) waard. Liefs (naam van m'n dochter). Goud lintje erom en klaar! 
 
Terug
Bovenaan