Daggast Bruiloft 6 dagen voor uitgerekende datum?

Ik heb hetzelfde. 7 dagen voor uitgerekende datum de bruiloft van hele goede vrienden. Wij hebben gezegd dat we niet komen als de baby er al is en als ik nog zwanger ben is het even afhankelijk van hoe ik me voel. Daarnaast zouden ze ervoor zorgen dat constant goed kon zitten dus niet buiten hoef te staan wachten ofzo. 
Vluchttas extra kleding en maxicosi gaan gewoon mee in de auto en mocht er op de dag een teken zijn dan gaan we gelijk naar huis, ook al zijn het alleen voorweeën. Locatie is ook ongeveer 45 min rijden, dus ik durf dat nog wel aan.
Het lijkt mij eerlijk gezegd wel een leuke afleiding in die laatste wachtperiode. 

Ik denk dat je veel van je vragen pas kunt beantwoorden als het zo ver is. Ik ben met 35 weken nog als daggast naar een bruiloft gegaan en dit was prima te doen, zolang er een stoel in de buurt was en ik genoeg kon zitten. Je bevalling kun je niet timen, je weet ook niet hoe die gaat helaas. In de meeste gevallen heb je rustig een paar uur weeën en hoef je pas na een paar uur naar het ziekenhuis. Laat ik nu een uitzondering op de regel zijn ? Bij mij braken mijn vliezen spontaan, een uur later kreeg ik een weeënstorm en twee uur later was onze zoon er. Ik ben bevallen met precies 38 weken. Als ik naar het ziekenhuis had gewild, dan had ik dat in mijn geval volgens de verloskundige niet meer gehaald (gelukkig wilde ik van te voren al een thuisbevalling). De dag van te voren had ik zo nog op een bruiloft gestaan hoor! Was geen probleem geweest. Hoe je herstel verloopt, dat ligt aan je lichaam en je bevalling. Ik kon na 3 dagen weer traplopen, maar moest er niet aan denken om ergens een hele dag te moeten zijn behalve mijn eigen huis. Ik denk dat ik daar echt pas na 2 weken behoefte aan had, en dan wilde ik maar een paar uurtjes van huis zijn. Het ligt ook aan hoe de baby het doet.
Zoals meerderen zeiden, je kunt ook veel later bevallen dan 39 weken! Vaak is dit ook wel bij de eerste, ik was gewoon een uitzondering. Ik denk alleen niet dat je te veel moet hopen op erbij te zijn als je eenmaal bevallen bent. Er komt dan zo veel op je af, je lichaam is herstellende en daar moet je echt de tijd voor nemen. Als je te snel dingen gaat doen, krijg je daar later een klap van terug. Dus doe vooral wat op die dag goed voor je voelt!

Ik ben daggast geweest bij de bruiloft van een vriendin toen ik 39+2 zwanger was. Was een hele dag (9.00-middernacht!) Het ging prima en ik ben er de hele dag bij geweest. 5 Dagen later ben ik bevallen.
Je moet je er nu nog niet zo druk om maken. Gewoon tegen die tijd kijken hoe het gaat. De kans is suuuperklein dat de bevalling op die dag begint en het duurt waarschijnlijk uren voordat je baby op de wereld is, dus tijd zat om naar huis/ziekenhuis te gaan als het begint te rommelen! 
En ja, je bent moe na zo'n dag.. maar ik vond het echt fijn om er de hele dag bij te kunnen zijn! 

En als je net bevallen bent, ben je er natuurlijk niet bij.. maar dat lijkt me nogal logisch. Geen enkele vrouw staat binnen 1-2 weken na haar bevalling in een mooi jurkje de hele dag op een bruiloft mét een baby... dat is echt niet haalbaar

Dankjulliewel voor de reacties. Laat ik voorop stellen dat ik heel graag wil gaan en dat ik ook heel graag wil dat mijn man er voor zijn broer kan zijn dus dat ik hem niet bewust daar weg wil houden. 
Het is goed om te horen dat meer mensen zoiets hebben meegemaakt en je dus nog fit genoeg kunt zijn om een hele dag of een halve dag op pad te zijn.
Alles mee nemen zoals vluchttas en extra kleding is een goede tip dit gaan we sowieso doen. Ik moet met medische indicatie bevallen dus wel snel naar t ziekenhuis denk ik zodra het begint, geen idee hoe dit normaal gaat eigenlijk. 
Ik begon me eigenlijk een beetje druk te maken omdat de gyn 2 weken geleden zei dat hij het prettig zou vinden als de bevalling in week 39 op gang zou komen. En dat hij die kans ook wel aanwezig acht, geen idee op basis waarvan want de baby groeit precies op de lijn en ik voel me hartstikke goed en geen hoge bloeddruk oid. Maar toen begon ik natuurlijk te malen hahaha
Hoe het op de locatie zit weet ik niet qua zitten of rustplekken. Ik weet dat je met de auto niet bij de ingang kunt komen en een stukje verderop moet parkeren (dit stond in een briefje bij de uitnodiging) en de 2de locatie, voor diner en feest is in een park dus ook niet aan de weg maar dat zijn de minste zorgen denk ik dan maar. Er is overal vast wel een stoel haha

Lastig lastig..
Je moet het echt op het moment zelf bekijken..
De meeste bevallingen beginnen snachts.. De meeste.. 
Als je s’ochtends gewoon goed opstaan en je voelt je goed zou ik gewoon gaan!
Als je bevallen bent kan je gewoon niet.. Zeker de eerste week ga je het fysiek niet redden om lang op je benen te gaan, danwel in een auto te zitten. Ik tenminste niet?

Terug
Bovenaan