Dagindeling baby 8 weken oud.

<p style="text-align: left;">Hoi dames, even een vraagje; Wat doen/deden jullie met jullie 8 weken oude baby overdag?</p><p>Mijn zoontje is nu op zo'n punt dat hij niet meer constant op schoot wil. Ik leg hem nu vaak in de box onder de muziekmobiel of op de bank onder zijn babygym, dan gaat ie lekker spartelen..</p><p>Slapen wil hij tussendoor niet echt , maar moet ik hem tussen de middag wel in bed doen? Hij is op een gegeven moment wel moe.</p><p>Ben benieuwd naar jullie dagindeling met een (ongeveer) 8 weken oude baby.</p>

Een echte dagindeling had ik met 8 weken nog niet, iedere dag was anders. Ook onze zoon sliep overdag erg weinig. Ik had toen ergens gelezen om geen boxmobiel met muziek of draaiende bewegingen te gebruiken aangezien hij hier erg van overprikkelt werd. Het leek alsof hij het geweldig vond maar ze worden getriggerd om te blijven kijken en kijken niet weg wanneer ze moe worden. Voor onze zoon gaf dit een stuk meer rust toen ik dat ding niet meer aanzette. Ik hang nu gewoon met ringen speeltjes aan de mobiel die hij zelf kan pakken. Wat ik wel deed was regelmaat toe passen: fles, knuffelen, spelen in de box en wanneer hij moe oogde wakker in zijn bedje neerleggen. Onze zoon is nu 4.5 maand en krijgt steeds meer regelmaat al slaapt hij nog niet uren achter elkaar overdag. Succes! 

Ik begon toen met.mn dag indeling omdat ik een oververmoeide baby had die niet meer te genieten  was. Hij heeft veel last van krampen  gehad .Wij zijn begonnen toen met rust en regelmaat Voeden verschonen spelen knuffelen inbakeren en naar bedje.Elk slaapje  doet die in zn eigen bedje..en soms is die het naar 45 min al beu als dan een paar keer troosten niet helpt haal ik hemel er uit en laat ik hem.bij mij verder slapen en soms slaapt die makkelijk 2 uurtjesDit was wel eventjes volhouden  maar heb nu een heerlijk vrolijk mannetje.  Hij weet nu ook als hij naar bed gaat dat hij eventjes moet slapen. En zo kan ik zelf ook nog iets voor me eigen doen?

Hier ook rust en regelmaat aangehouden, nooit langer dan 1 uur beneden. Volgens mij is het wel goed om slapen en spelen een beetje gescheiden te houden. Als jij moe is weer terug in bed.  Inmiddels is hij 4,5 maand en kan hij 1,5 uur wakker zijn, maar zie ik hem eerder gapen dan gaat hij naar boven.Mijn baby vindt het gewoon leuk om te kijken. Soms zet ik hem gewoon in de wipstoel voor het raam, of bij het aanrecht als ik aan het koken ben en dan bekijkt hij alles rustig. Ook de babygym en in de box met een paar speeltjes. Veel meer hebben ze nog niet nodig. 

Hier was het op die leeftijd; voeden, verschonen, (+_ 35 min) en nog een kwartiertje in de box/op schoot/op de arm en weer naar bed. De maximale wakkertijd van een baby op die leeftijd is +_ 60 min. bij het 1e vermoeidheidssignaal naar bed en geen drukke speeltoestand/afleidingen. Soms dus wat korter, soms wat langer beneden, maar vooral nog veel slaapjes in bed.

Bedankt voor jullie reacties.Daar moeten we dan flink mee aan de slag, mijn zoontje slaapt niet veel overdag (snachts slaapt hij wel aardig goed, gelukkig)Ik heb hem ook wel veel beneden, maar ga proberen om hem ieder slaapje in zijn eigen bedje te leggen. Het blijft lastig vind ik hoor, hij is een kleine druktemaker en laat heel duidelijk horen als hij het er niet mee eens is. 

Hier ook een baby van 8 weken. Slaapt overdag niet veel. En als ze slaapt zijn 't hazeslaapjes. Die doet ze beneden bij mij of in de box. Snachts slaapt ze in haar eigen kamertje van 22 uur tot 6/7 uur aan 1 stuk door. Ze is erg vrolijk en huilt in principe alleen wanneer ze honger heeft of krampjes. Dus zolang dit lekker gaat laat ik het zo. Ieder kind is anders, en ook ouders zijn anders. Kijk vooral waar jij en je kleine zich goed bij voelt. 

Terug
Bovenaan