Dagindeling Ria Blom methode

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb net het boek van Ria Blom doorgenomen, en wil haar methode gaan toepassen op mijn zoontje van 12 weken.</p><p>Achtergrond: Hij is drie kwart van de dag jengelig en/of onrustig, ik ben de hele dag bezig met hem proberen blij   te houden, er is totaal geen regelmaat in zijn slaap patroon, hij gaat huilen als ik m in zn bedje wil doen omdat ik zie dat ie moe is, en hij is vaak erg lang wakker. Slapen doet hij alleen snachts op mij, en ik ben dan ook de helft van de tijd bezig hem rustig te houden door hem heen en weer te wiebelen. Ik ben inmiddels helemaal uitgeput, tegen het overspannen aan. Mijn relatie lijdt er ook enorm onder. Door het boek van Ria Blom te lezen begin ik te te begrijpen  dat mijn zoontje ook uitgeput en oververmoeid is; vandaar zijn onrust en jengelen. Ik hoop zó dat de methode van Blom gaat werken. </p><p>Nou mijn vragen: wie van jullie herkent zich in mijn huidige situatie, en wie heeft  de methode toegepast? Hoe ziet een dag er dan uit, qua wakker - slaap verhouding? Is het niet zo dat je kind dat in feite maar iets van 6 uur wakker is per 24 uur, als hij max anderhalf uur wakker per keer kan zijn? Dat lijkt mij namelijk zo weinig!</p><p>Alvast bedankt,</p><p>floor</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Mijn zoontje is nu 20 weken en moet echt om de anderhalf uur slapen. Hij slaapt dan elke keer 45 min. Was in het begin echt een huilbaby maar nu is hij heerlijk uitgerust en een heel ander kindje! Ik voed hem als hij wakker is en dan spelen en dan kwartier voordat hij weer moet slapen ga ik in de slaapkamer zitten met hem en zing een paar liedjes. Zodat hij helemaal rustig wordt. Dan leg ik hem in zijn bedje, ga de kamer uit en huilt hij vaak 5 min dan geef ik hem zijn speentje en dan slaapt hij. Ik geef zijn voedingen om de 4 uur dus om de twee slaapjes geef ik zijn voeding en schone luier. Wist in het begin niet dat hij zoveel slaap nodig had. Maar als hij niet om de anderhalf uur slaapt is het echt een drama dag en nacht.Ik zou het dus proberen!  

Hey Rooms, je voedt hem dus niet na elk Slaapje? Deed je dat zo vanaf het begin? En hoe slaapt hij snachts? Leuk dat je zo voor hem zingt, ga ik ook proberen!
HeyHallo, osteopaat ben ik langs geweest, ik vond t maar vaag en zweverig, maar die had geen bijzonderheden gevoeld.

dank voor jullie reacties!

Osteopaat heb ik ook verschillende geprobeerd maar dat was niks hihi bij ons ook tot 5 maand iedere anderhalf uur/2u op bed ingebakerd en al hihi nu is ze 8 maand en moet ze ook echt op tijd naar bed anders is er geen land met haar te bezeilen hihi bij haar hielp het ook altijd om geen oogcontact meer te maken en geen echte slaaprituelen. Ik liep altijd met dr de trap op daar gaf ik haar een slaapzoen, haar kamer in (voorbereid donker en alles al klaargelegd). Inbakeren en meteen weglopen. Als ze onrustig was ging ik met mn ogen dicht naast haar zitten net mn hand op haar buik. Oogcontact zorgde er vaak voor dat ze wakker wilde blijven en/of spelen.  Ook echt vaste regelmaat behouden ik keek niet obsessief op de klok maar na een uurtje wakker zijn hield ik haar strak in de gaten (slaapsignalen). Want als ik iets te laat was, was het meteen drama. Het is best een beperking want je bent het gros vd dag bezig met je kleine in slaap krijgen maar je krijgt er wel een vrolijker kind voor terug. Ik heb haar trouwens nooit laten huilen op bed. Luister naar je eigen gevoel, en doe niks tegen je gevoel in hoe heilig Blom ook is voor velen.. veel sterkte!

Dagindeling:
7 uur flesje en luier
8:30 - 9:15 slapen
Spelen
10:45 - 11:30 slapen
11:30 flesje en luier
Spelen
13:00 -13:45 slapen
Spelen
15:15 - 16:00 slapen
16:00 flesje en luier
Spelen
17:30 - 18:15 slapen
19:00 flesjeje en luier
19:15 slapen tot 3 uur nachts dan flesje en schone luier en dan slaapt hij weer tot 7.
Hij drinkt 5 flesjes van 180/6
Ik deed het zo vanaf 8 weken alleen toen zat er nog een flesje tussen 14:00.
Hoop dat ik de tijden goed heb opgeschreven zo. Ik moest hem in het begin wel om 7 uur wakker maken, nu wordt hij zelf om 7 uur wakker.

Hier heeft een vast ritme ook goed gewerkt! Steeds na een uur/ anderhalf uur naar bed of bij de eerste slaap signaaltjes. En een vaste volgorde van dingen doen, dat was voor ons allebei heel prettig. Wat ik lastig vond aan Ria Blom was het laten huilen, dat paste echt helemaal niet bij me (heb ik dus ook nooit gedaan). Ik vond de boeken van Stephanie Lampe veel fijner. Dat is eigenlijk dezelfde boodschap van rust en regelmaat, maar dan zonder het huilen.

Hi! 

Ik zit hier met hetzelfde probleem: mijn zoontje is 10 weken en huilt heeeel veel. Hij toont geen moeheidssignalen maar jengelt 2 x en dan binnen 1 minuut is ie helemaal over zijn toeren. Als ik hem dan klaar maak voor bed (rustig maken, inbakeren) dan gaat ie enorm vechten tegen zijn slaap. Na hysterisch huilen valt ie dan pardoes in slaap. Hij ligt dan meestal nog in mijn armen. Wakker in bed leggen is geen optie (want krijsen) maar ik durf hem ook niet te laten huilen, bang dat dat onze band beschadigd.  

Floor hoe is her nu? 
Andere ervaring met laten huilen? 

Dank Paola 

Terug
Bovenaan