Dagindeling Ria Blom methode

Hoi Paola, 
Wij hebben heel veel gehad aan het boek ‘baby in droomritme’ van stephanie lampe. 
Ik kon op een gegeven moment huiltjes onderscheiden. Hij huilde zichzelf op een gegeven moment in slaap. Dat had hij blijlbaar nodig. Ik hoorde het verschil met een honger huiltje bijvoorbeeld. Dus was het het slaaphuiltje dan liet ik hem huilen en keek voorzichtig om het hoekje. 
Maar de eerste tijd heb ik hem maar in een draagdoek gedaan. Dan kon hij lekker slapen, huilde niet en ik kon tenminste nog iets anders doen. 

Hallo ik heb een zoontje van bijna 11 weken. Op zich gaat het slapen wel goed maar ik werk met de methode van ria blom en baker hem ook in omdat hij heel beweeglijk is. Het werkte op zich prima. Ik zit nu op 6 flesjes tussen de 120 en 180 per keer. Net hoeveel hij zelf wil. Ik merk dat hij overdag wat slechter of korter slaapt de laatste week tot zijn volgende voeding op zich mag daar nu wel 3,5 a 4 uur tussen zitten. Zeker als hij zijn hele fles leeg drinkt. Dat heeft hij ook een tijdje gedaan en dat ging goed. Van voeding tot voeding sliep hij dan en met voeden erbij was hij dan ong een uurtje wakker. Alleen nu komt hij soms al na 2 uur en is dan wakker volgens mij heeft hij dan nog geen honger.. Maar volgens de methode moet je gelijk voeden na het wakker worden. Ik ben bang dat als ik wacht en hem eerst laat spelen dat hij te moe is voor drinken of dat het zijn ritme aantast.. wie heeft er tips hiervoor dus wat te doen als hij wakker is ver voor de volgende voeding? 
Daarnaast een andere vraag hij pakt zijn lange nacht van 5 uur vanaf 4 uur smiddags al ongeveer. Ik laat hem nu gewoon slapen maar dan zit er wel 5 uur tussen en heeft hij erg honger als hij wakker wordt.

Overdag maak ik de kleine man van 7 weken voorzichtig wakker. Als ik merk dat één slaapcyclis bijna klaar is en hij dus weer in een lichte slaap terecht komt (kreunen, bewegen, oogjes soms open) dan maak ik daar gebruik van door hem wakker te maken. Als ik hem 4 a 5 uur liet slapen sliep hij 's nachts ook korter. Door hem voorzichtig wakker te maken heeft hij nu geleerd wat dag en nacht is en heeft hij zijn lange slaap nu 's nachts. Voor die lange slaap hebben we ook een langer / uitgebreider bedritueel zodat hij snapt wat er komt. :) 

Terug
Bovenaan