Dagindeling

Dag meiden,

ik ben erg benieuwd of jullie een vast dagritme hebben met het huishouden, werk en de kids.

Zelf werk ik ma, wo, vrij. Op dinsdag en donderdag loop ik altijd te schipperen met mn huishouden en de meiden (2,5 jaar en 8 maanden).

Hoe hebben jullie het ingedeeld? Wanneer doe je wat in huis of alleen als de kinderen op bed liggen?

tot voor kort kon Fleur zichzelf niet bezig houden, nu gelukkig wel, dat ik nu ook iets in huis kan doen, maar krijg maar geen ritme te pakken.

Ben benieuwd naar jullie reakties.

gr. Tamara

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat ik zomaar wat doe,hi,hi,hi. Ik pak klusjes op zodra Daantje en Lucas op bed liggen. Het probleem is dat Daantje zichzelf niet zo goed bezig kan houden. Of ze wil meehelpen, maar maakt dan meer troep dan dat het schoon wordt,ha,ha,ha. Als ik werk past mijn moeder op en die kan het nooit laten om mee te helpen in het huishouden, maar eigenlijk wil ik het gewoon zelf kunnen.

Ik ben sowieso heel erg benieuwd wat jullie zo op een dag doen met jullie kleintjes, want ik vind het af en toe heel erg moeilijk om Daantje bezig te houden. Lucas is nog maar een half jaar, dus die slaapt nog veel.

Groetjes, Linda

Ik kan je helaas niet helpen, want ik zit met hetzelfde probleem! Alleen kan mijn dochterje zichzelf nog niet zo goed bezighouden, dus ik ben de hele dag aan de slag als een soort van
"activiteitenbegeleidster", hi,hi,hi. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe andere meiden hun dag indelen!

Groetjes, Linda

Hoi,

Mijn man werkt in ploegendienst en ondanks dat ik s avonds en s nachts best vaak alleen ben is daarvan het grote voordeel dat ik schoon kan maken als mijn man s ochtends thuis is.
Toch zoek ik vaak ook naar een geschikt moment om het huishouden te doen hoor! Ik doe eigenlijk ook maar wat raak. Hetgeen wat het meest nodig is doe ik het eerst. Er zit niet echt een systeem in. Dat lukt gewoon niet, want als ik een planning maak dan loopt het net weer even anders als verwacht. Daar ben ik dus maar vanaf gestapt. Ik denk dat het over een paar jaar veel makkelijker gaat, als onze kids naar school gaan.

Groetjes Babybelle

hey,

Ik heb voor een paar dingen een redelijk vast ritme. Ik poets eigenlijk alleen als ilona in bed ligt. Patrick zet ik dan aan een dvdtje of aan het kleurboek. Sinds begin september zit ilona op de psz (samen met haar broer) en heb ik de donderdagochtend mijn handen vrij. Op donderdagochtend neem ik de bovenverdieping onder handen, want daar kom ik met 2 kinderen van bijna 2,5 en bijna 4 jaar niet toe.

En verder tob ik ook heel wat af!

x

Ik doe nooit wat, het is hier een zooitje!

Maar nu zonder dollen. Ik doe wat ik kan en waar ik zin in heb. Ik doe geen vaste dingen, het toilet doe ik elke dag even en de keuken ook. Verder stofzuig ik zo'n 3 keer per week of meer als t echt vies is.
En verder was ik bijna elke dag wel 1 of meerdere wassen. Daar zit nog t meeste tijd in.

groetjes Maris

Tjemig maris, wat doe jij veel. Voel me echt een viezerik nu. 3 keer stofzuigen red ik niet hoor, met moeite red ik 2x stofzuigen.....Maar goed ik werk ook 4 dagen dus word niet zo heel vuil hier binnen.
Verder heb ik op maandag wel een ritme hoor. Ik ga altijd eerst lekker luieren en dan om 9 uur gaan we boodschappen doen. Daarna altijd bij oma een bakske doen. om 11 uur gaat Rik even slapen want smiddags moet hij naar de PSZ. Als Rik daar is ga ik even snel poetsen (boven). Daarna doe ik wat leuks met Rik en koken. Meestal doen we in het weekend samen beneden en de was doe ik altijd gewoon tussendoor.

Dussssss....

groetjes Saskia

hallo!
Ik werk op ma, di en woensdag, dus deze dagen gebeurd er niet zo veel in huis. Soms savonds ff een wasje draaien, maar over het algemeen doe ik dit op donderdag of vrijdag.
Wij hebben een hulp in de huishouding, zij komt elke woensdagochtend, dus mijn weekend begint echt goed als ik woensdagavond vh werk thuiskom.
Maar mn hulp is nu al 4 wk niet geweest en mag ik t zelf doen.
Dan doe ik donderdagochtend vaak beneden uitgebreid en vaak ff stofzuigen of de badkamer(niet elke week uitgebreid hoor)
En ik kom hier ook wel aan 3x per week stofzuigen hoor (vriendlief doet dit ook), maar probeer t verder gewoon bij te houden.
De vrijdag doe ik vaak onze slaapkamer en de kamer van Jelte.
jelte is deze dagen ook thuis en hij slaapt nu niet meer dus doe ik gewoon alles overdag.
Hij speelt veel zelf, met de trein, de autootjes, kleien...
Als ik boven aan de poets ben, dan speelt hij met de autootjes op onze kamer of op zn eigen kamer (zolder) waar een paar speeltjes staan.
Verder wil ik elke dag met Jelte naar buiten, vandaag toen t ff droog was door de plassen en verder ga ik regelmatig een bakkie doen bij vriendinnen. Dit plan ik meestal rond 10a10.30u zodat jelte nog goed fit is!
Ook doen we tussendoor een spelletje (memory, samen kleien, kleuren oid) en soms kijken we samen tv (brum).
De boodschappen doe ik tussendoor, ff wat groente, fruit, brood en melk en op zaterdagochtend doet Jeroen (of ik) de weekendboodschappen.
Strijken doe ik vaak op zondag, voor de buis! (As the world turns aan..)

Nou hopenlijk hebben jullie hier wat aan!
groetjes Saskia.

Terug
Bovenaan