Dagindeling

Hier zit er eindelijk ook een beetje een ritme in:
Om 23.30/0.00uur de laatste fles,
rond 05.00/05.30 een half flesje (deze zijn we aan het afbouwen, Liam heeft de voeding van 03.00 twee uur verplaatst en die moet er dus nog helemaal af) en hierna slaapt hij gelijk weer tot de volgende voeding
om 07.30/08.00 bv waarna hij om 10.00/10.30 weer in slaap valt tot
12 uur fles en dan issie ong 2 uurtjes wakker edan om 15.30/16.00 fles waar wat hazenslaapjes achteraan komen en dan om 19.30 bv en dan is hij tot half 11 ongeveer wakker en drinkt hij al slapend zijn laatste fles voor de nacht.

Ik vind juist wel dat kindjes in bed horen te slapen. Als Joost wakker is, is hij beneden, in de box of lekker op schoot. Gaan we kletsen en liedjes zingen, of we gaan lekker naar buiten.
Maar zodra hij moe word, gaat hij toch echt naar bed. Je merkt ook gewoon aan Joost dat hij in zijn eigen bedje een stuk lekkerder en langer slaapt dan als hij in de box slaapt. Dan is hij heel onrustig.

Dat vind ik ook. Echt slapen doe je in je bed. Maar als ik hem overdag zo veel in zijn bed laat slapen dan gaat ie snachts lopen muiten. Vanmorgen waren we erg vroeg op en hij zat net te dreinen dus nu heb ik hem ook nog even in bed gelegd om te slapen.

Elk kind/mens is anders. Ik heb zelf ook niet zo veel slaap nodig.

Hier Dani's schema! (7 weken)

Hij krijgt de laatste fles rond 20u half 9, en gaat dan slapen tot meestal 5 uur half 6 dan fles en gelijk weer terug in bedje. Dan slaapt hij tot rond 9 uur fles en knuffelen dan wil hij weer slapen na ong. uurtje tot 12u 13u en weer fles. Dan in box spelen en knuffen ong. uur en dan wil hij weer slapen tot 15u dan is hij klaar wakker tot 20u en dan begint weer zelfde ritueel! ;-) (kan soms verschillen de tijden) maar dani is dus een avond mensje...
En heb gemerkt als hij savonds slaapt rond 18u tot 20u dan is hij de hele late avond wakker en is er niks mee te beginnen...... dan moeten we hem echt in slaap wippen enz. en is hij gewoon hele middag wakker gaat ie zelf slapen!

Dani slaapt best veel en ik kan hem wel wakker houden omdat ik me schuldig voel omdat hij te veel in bed ligt, maar dan valt hij gewoon op mn arm of in de box in slaap.
Dan heb ik liever dat hij lekker in zijn bedje slaapt. Hij geeft t heel goed zelf aan wat hij wil! Ik heb zijn ik ben moe huiltje al ontdekt :D haha

Mijn dochter is opzich ook een slaapkoppie...die is 3 en slaapt smiddags soms tot 16.00 en dan van 20.00u tot soms wel 9.00u half 10.... (dat hebben ze van hun vader want ik slaap minimaal!)

Groetjes Joyce

En hier Rodin's schema! Hij slaapt behoorlijk veel met zijn 10,5 week. Ook ik vind dat als het enigzins mogelijk is, kindjes in bed horen te slapen. Een box/wipstoel vind ik voor het spelen.

6.30 - 7.30 1e fles, gelijk terug naar bed voor 2 á 3 uurtjes en daarna knuffel/speel/boxtijd

10.00 2e fles daarna knuffel/speel/boxtijd
1 á 2 uurtjes slapen in bed en daarna weer knuffel/speel/boxtijd

13.30 3e fles daarna 3 á 4 uurtjes slapen in bed

17.00 4e fles daarna knuffel/speel/boxtijd en een kort hazeslaapje in de box

20.00 in bad en daarna de 5e fles

20.30 WELTRUSTEN!

Binnenkort ga ik beginnen met fruit en groente hap. Pas dan ga ik over op de 4 flessen.

Groetjes, Nicole

Ik probeer ook zoveel mogelijk een vast "schema" aan te houden, maar als ik denk van we zitten weer in het ritme dan verschuift mevrouw alles weer hihi, maar dat zal wel zo blijven voorlopig denk ik.

Ik leg Elize altijd wel in bed idd om te slapen, als ze begint te gapen en witjes word dan hup naar boven, mocht ze in de box of in haar wagen in slaap vallen dan laat ik haar wel lekker liggen, maar meestal ben ik haar wel voor.

Terug
Bovenaan