Dagritme paar uur opschuiven baby 7 week

<p style="text-align: left;">Hoi dames,</p><p>ik ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft en weet hoe mee om te gaan. Volgens mij is het een bekend ‘probleem’ maar ik zou het we l graag een beetje actief willen veranderen voordat ik over 5 week weer aan het werk moet.</p><p>Onze zoon is 7 weken. Ik wil hem langzaam aan is het schema brengen van dagritme van 0700/1900 zodat hij tussen 0700/2200 al zijn voedingen krijgt. Hij wordt momenteel snachts tussen 0300/0400 wakker, de ene keer heeft hij wel echt honger en de andere keer denk ik dat hij het ook best zou kunnen zonder. Ik geef bv in principe op verzoek maar probeer het een beetje te sturen. Nu wijkt zijn biologische klokje een paar uur af ? hij wil tussen 1900/2200 totaal niet slapen, is dan erg jengelig en wil graag bij je zijn maar ik dacht eerst dat hij aan het clusteren was maar nu vraag ik me af of het niet gewoon symptomen van oververmoeidheid zijn... En sochtends zoals nu slaapt hj nog heerlijk en rustig door, ik denk zelfs wel tot 1000 als ik hem niet wakker. Sinds een paar dagen probeer ik hem dan vanaf 1900 in zijn bedje te leggen maar meneer protetseerd en krijg ik dus pas te slapen rond 2200 en dan is het ineens geen probleem meer. Hiervoor hadden we hem altijd in de box voordat we zelf naar boven gingen dus ook probeer ik nu de dutjes overdag boven in zijn bedje te doen en dat gaat redelijk.. maar ‘S avonds wordt echt killing.. ik weet soms niet meer hoe ik hem kan blijven troosten als hij zijn huiluurtjes heeft en denk ik kind gaat toch slapen dat is wat je nodig hebt! ?</p>

Ik herken dit heel erg! Onze zoon is nu bijna 10 weken oud. We hoefden hem eerst echt niet voor half 12 in zn bedje te leggen, dan was het mis. Hij sliep dan wel door tot half 7. Maar ik wilde liever eerder op bed en dan ook maar wat eerder er weer uit.Ik ben er na een week wel achter gekomen dat het niet werkt om je baby in een bepaald ritme te drukken. Hij wilde gewoon bij ons zijn tussen de fles van 19 en 23 uur. Dus dit hebben we toen ook maar zo gelaten omdat we toch wel genoeg nachtrust kregen. Sinds 8 weken gaat hij ineens wel in zn bedje slapen na de voeding van 19 uur. We zijn t weer gaan proberen toen we hem een paar keer in de box hadden en hij daar heerlijk inslaap viel.ik denk dat het dus een kwestie van afwachten is. En het ritme niet teveel zelf willen bepalen maar laten afhangen van je baby.

Waarom zou je zn kleine baby al zn ritme willen aanleren. Hij wil gewoon lekker bij jullie zijn dan.  En het is volgens mij al heel wat dat hij de nacht doorslaapt op die leeftijd ik denk dat je daar al heel blij mee mag zijn.Ik zou hier helemaal  niet mee bezig  zijn en lekker je zoontje bij je nemen . En dat ritme  komt heus wel  als die wat ouder is.succes  ?

Hier heb ik m'n dochter tot ongeveer 11 weken steeds savonds bij me gehad. Ineens lukte het om haar wel in bed te leggen en dat ze even sliep. Het doorslapen gebeurde al wat eerder, vanaf een week of 8-9. En dat ging ook vanzelf.  Hier krijgt ze de laatste voeding rond 22.30-23.00 en dan meteen naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend. Ik snap dat je graag wat meer ritme wil, maar volg vooral je baby. Hij is nog te jong om in een ritme te krijgen. Je merkt vanzelf wanneer hij er klaar voor is om savonds naar bed te gaan.  En tot die tijd er lekker van genieten.  

Je babytje is pas 7 weken.. Ik denk dat hij het al hartisikke goed doet! Ik zou zeggen gewoon zo laten nu en lekker knuffelen met hem.. Een ritme komt vanzelf wel. 

Men zegt dat je vanaf 6 weken langzaam kan beginnen een ritmr op te bouwen, maar dan nog is 7 weken erg jong om van de nachtvoeding af te zijn vind ik. Zeker bij borstvoeding. Waarschijnlijk heeft hij zoals veel babys mamahonger savinds. Ze laden zich dan echt op voor de nacht. Clustert hij ook veel? Ik denk trouwenw dat je in je handjes mag knijpen met een baby die soms wakker wordt en dat maar 2x oer nacht. Er zijn veel mamas die er maandenlang 3x per nacht uitgaan.

Onze dochter is 6.5 week en wij zijn nu ook bezig met een ritme. Wel beetje op haar afgestemd. Overdag sliep zij tot een aantal dagen terug ook nog lekker beneden.Ik zal ons ritme vertellen. Ik geef ook bv. Ons meisje komt tussen 2.5 a 4 uur. Meestal 3 uur voor voeding. In de ochtend komt ze tussen 5 uur en half 8. Ja groot verschil!  Als ze om 5uur beetje begint probeer ik dit te rekken en dat lukt dan vaak tot 6 a half 7.  Als ze half 8 haalt is dit gewoon heel fijn!  Dan krijgt ze haar eerste voeding in de ochtend. En mag ze daarna lekker bij mij verder slapen. Rond 10 komt ze voor de tweede voeding dan neem ik haar mee naar beneden. Hierna knuffelen we en spelen we. Als ik zie dat ze moe wordt stop ik en neem ik haar even bij mij om tot rust te komen en leg haar dan in haar bedje.  Dan 2 a 3 x even tutje in doen en ze slaapt. Dit gaat niet op uur en tijd want dit kan erg verschillen per dag.  Maar wel na de tweede voeding in bed.  En dan is t wachten tot ze wakker wordt. Ook hierin is dit aan haar. Alleen als ze na een half uur al wakker is probeer ik haar nog te laten slapen. Na dit slaapje is t tijd voor ee 3de voeding. En dan gaan we meestal op pad. Stukje lopen, bezoek bij iemand of naar de winkel.  Ene keer slaapt ze andere keer wakker. De 4de voeding is vaak tussen 5 en 6 uur. Ook hierna is t spelen en vaak even de huilmomentjes. De avonden ligt zee bij ons op de bank of in de boks. Dat vind ik nog fijn. Maar uiteindelijk gaan we hierin ook naar haar kamer toe werken. Ze krijgt haar laatste bv om half 11 11 uur. Ze slaapt dan vaak inderdaad en moet zee wakker voor gemaakt worden of ze slaapt door tijdensbt drinken . En dan is t lekker t wiegje in bij ons op de kamer. Ik Denk dat je beetje in t ritme van je kind je ritme moet gaan in bouwen en niet alles op uur en tijd willen doen.  Dit groeit er denk ik langzaam wel in.  Succes  

Onze dochter is 6.5 week en wij zijn nu ook bezig met een ritme. Wel beetje op haar afgestemd. Overdag sliep zij tot een aantal dagen terug ook nog lekker beneden.Ik zal ons ritme vertellen. Ik geef ook bv. Ons meisje komt tussen 2.5 a 4 uur. Meestal 3 uur voor voeding. In de ochtend komt ze tussen 5 uur en half 8. Ja groot verschil!  Als ze om 5uur beetje begint probeer ik dit te rekken en dat lukt dan vaak tot 6 a half 7.  Als ze half 8 haalt is dit gewoon heel fijn!  Dan krijgt ze haar eerste voeding in de ochtend. En mag ze daarna lekker bij mij verder slapen. Rond 10 komt ze voor de tweede voeding dan neem ik haar mee naar beneden. Hierna knuffelen we en spelen we. Als ik zie dat ze moe wordt stop ik en neem ik haar even bij mij om tot rust te komen en leg haar dan in haar bedje.  Dan 2 a 3 x even tutje in doen en ze slaapt. Dit gaat niet op uur en tijd want dit kan erg verschillen per dag.  Maar wel na de tweede voeding in bed.  En dan is t wachten tot ze wakker wordt. Ook hierin is dit aan haar. Alleen als ze na een half uur al wakker is probeer ik haar nog te laten slapen. Na dit slaapje is t tijd voor ee 3de voeding. En dan gaan we meestal op pad. Stukje lopen, bezoek bij iemand of naar de winkel.  Ene keer slaapt ze andere keer wakker. De 4de voeding is vaak tussen 5 en 6 uur. Ook hierna is t spelen en vaak even de huilmomentjes. De avonden ligt zee bij ons op de bank of in de boks. Dat vind ik nog fijn. Maar uiteindelijk gaan we hierin ook naar haar kamer toe werken. Ze krijgt haar laatste bv om half 11 11 uur. Ze slaapt dan vaak inderdaad en moet zee wakker voor gemaakt worden of ze slaapt door tijdensbt drinken . En dan is t lekker t wiegje in bij ons op de kamer. Ik Denk dat je beetje in t ritme van je kind je ritme moet gaan in bouwen en niet alles op uur en tijd willen doen.  Dit groeit er denk ik langzaam wel in.  Succes  

Terug
Bovenaan