Dagritme paar uur opschuiven baby 7 week

De ritme van een baby veranderd iedere dag, ik heb bij me zoon ook geprobeerd hem in een ritme krijgen , maar dat werkte alleen maar frustrerend omdat het niet ging hoe ik het wou. Hier begon een beetje ritme in te komen na 6 maanden, en toen nog steeds veranderde het elke keer. 

Wij hebben vanaf 4 weken geprobeerd een ritme in te bouwen. Ik voed niet langer op verzoek, maar op schema en het bevalt ons super! (Hij groeit ook heel goed!) Ons zoontje is nu 6,5 week en slaapt van 23.30 - 07.00. Overdag voed ik hem om de 3 uur. Op die manier krijgt hij overdag veel binnen en kan hij ‘s avonds lekker doorslapen. Wij hebben de tips overgenomen uit het boek van buskruit met muisjes. We begonnen met schema ochtend: 6u,  9u, 12u, 15u, 18u, 21u en 24u. En dan in principe niet voeden tussen 24 en 6. Zeker als jouw kindje al wel 5-6 door kan slapen, kan dit ritme haalbaar zijn lijkt me. Wij hebben onze zoon nooit in dit ritme gedwongen, als het even anders liep was het zo. Maar wel elke dag weer opnieuw geprobeerd consequent vol te houden. Al na 2 a 3 dagen merkten we dat hij vanzelf op de tijden kwam! Nu zijn we 2,5 week verder en slaapt hij zelfs al door van 23.30 - 07.00. Dit hebben we steeds opgerekt door steeds  10 min. later te gaan voeden. Even doorbijten is het soms, maar het is nu zo fijn!In de avond is hij veel wakker en ligt heerlijk bij ons op de bank, op schoot of naast ons in de box :) 

Helaas slaapt hij ‘snachts nog niet door en dat vind ik momenteel ook nog niet zo erg, dat komt hopelijk in de komende weken wel. Het is dat hij savonds zo onrustig is en daardoor te weinig slaap pakt. Ik kan er niet veel van ‘genieten’ op die lastige momentjes als hij maar blijft jengelen en ik weer niet bijvoorbeeld een normale maaltijd kan maken en zelfs eten (mijn vriend is veel van huis ivm werk) maar ik snap idd wel dat ik hem niet in een strikt schema kan drukken maar begeleiden zou fijn zijn ?

Ik vind zelf dat ook een voordeel van op schema voeden. Ik geef hem om 6u eten, van tevoren maak ik dan al wat eten klaar en na afloop eten we dan rustig. In het uurtje na de voeding is onze zoon vaak het meest rustig, misschien bij jullie ook? Vanaf uur of 7 is het hier vaak ook regelmatig aanhalen, knuffelen inderdaad.heb je een draagdoek al eens geprobeerd? Tegen echt jengelen helpt dat bij ons heel goed. Je hebt je handen vrij en zoon misschien snel in slaap?

Op die lastige momenten zou je hem in een draagzak of draagdoek kunnen doen. Het is misschien niet handig maar zo kun je misschien toch nog eten maken en het ook opeten. Ik heb het ook een aantal weken gehad, totdat het zo uitkwam dat ze rond etenstijd ging slapen. Je zou idd wat hierboven gezegd wordt overdag om de zoveel uur voeden. Misschien werkt dat wel heel goed voor jullie. 

Misschien  een keer een dagje of wat daagjes oppas regelen  en lekker voor  jezelf iets doen? Zodat je wel van hem weer kan genieten?En je weer energie hebt voor zn gejengel savonds.Succes?

Terug
Bovenaan