dan toch maar weer een keer,.... meisjesnaam????

Hoi Marisa,..

haha zeker toevallig,.. alleen zijn we helaas niet de enigen.. ik heb een beetje rond lopen surfen en kom steeds meer gezinnen tegen die 2 dochters hebben met de namen Lotte en Sanne haha. Het zijn natuurlijk ook allebei hele lieve makkelijke namen, al vind ik Lotte net wat pittiger dan Sanne.   wat zou jouw jongensnaam zijn? de mijne Thijmen,,.,. had je die toevallig ook?

Hoi

Waarom noem je haar niet met roepnaam Isa en volle naam Isabelle ik heb precies hetzelfde ik heb roepnaam Gaby en volle naam Gabriëlle. Isa vind ik zelf een hele mooie naam maar ja dat ben ik succes he meid.

Liefs
Gaby
16+6

Mijn dochter heet ISABEL zonder le erachter het zijn dus  3 lettergrepen.
Was je van plan om haar isabel te noemen of echt isabelle zoals je het schrijft.
4 lettergrepen zijn inderdaad misschien een beetje veel.
Sanne vind ik zo'n naam die je al jaren hoort, het klinkt wel leuk Lotte & Sanne maar ik vind Isabel mooier, maar ja ik ben dan ook bevooroordeeld....

Succes met je keuze.
Groetes Sharon, mv Isabel 11-10-06

Hoi Janneke,

Wij hadden Yannick voor een jongen. Dus die gaat nog even in de 'wacht' voor een eventueel 2e kindje. Ik vind het absoluut heerlijk dat we een kleine meid krijgen, maar voor de naam was het wel lastig. Yannick hadden we al heel snel, maar een meisjesnaam kwamen  we niet uit. En toen bleek het een meisje te zijn.

Maar nu zijn we al weken helemaal verliefd op de naam Lotte. Ik wist niet eens dat die zo populair was. Wij hebben hem 'zelf' verzonnen en kwamen er pas later achter dat 'ie in de top tien stond. We hadden al bijna zoiets van 'dan maar een andere naam', maar uiteindelijk bleef Lotte onze favoriet.

Groetjes, Marisa

Wat grappig dat je vaak die combinatie van Lotte en Sanne ziet. Bij mij op de peuterspeelzaal zijn er ook 2 zusjes (geen tweeling)  die Sanne en Lotte heten. Vandaag of morgen krijgen ze er een broertje of zusje bij. Ik ben benieuwd welke naam hij/zij krijgt.

Als je in eerste instantie voor de naam Isabel(le) gekozen hebt en het voelt goed dan is het toch niet zo erg dat het een lange naam is? Het past wel bij elkaar. Twee buurmeisjes heten Isabel en Veerle.

Succes.

Groetjes,
Nelly.

hallo allemaal,

bedankt voor al jullie reacties!!! ik ben al weer helemaal om,..Isabelle is HET ,..maar helaas is manlief nu ineens helemaal vol van Sanne, dus dat wordt nog even flink mijn best doen om hem over te halen.

Ik vind dan Isabelle (Isabelluh dus) wel het mooiste,..dat maakt de naam juist zo lief maar misschien komt dat ook omdat ik het zo gewend ben,.jannekuh,..lottuh,..isabelluh.

Blijft moeilijk he die namen? Wij hebben dat met een jongensnaam...

Maar.. voor een dochter zijn we eruit.. dan wordt het Feline (vind ik persoonlijk een mooie en leuke naam.. maarja, het blijft natuurlijk persoonlijk).

Groetjes F.

Terug
Bovenaan