Danique laat veel scheetjes en poept heel weinig...

Hoi meiden!!!

Onze Danique poept erg weinig. Nu heeft ze al 9 dagen geen poepluier meer gehad.. Wel laat ze heel de dag door scheetjes die gepaard gaan met buikpijn. Deze scheetjes stinken ook enorm...

Ik geef borstvoeding..   Ik weet dat baby's met BV soms een paar dagen niet hoeven te poepen, maar 9 dagen of langer niet....  

Wie herkent dit en heeft tips wat ik moet doen??
Ik ben in staat om de huisarts erover te bellen....

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-'04 en Danique 1-10-'07

Hoi Mariel,

Of je het over Jim hebt, ook hij heeft de eerste weken (ben nu gedeeltelijk over op flesvoeding en nu poept hij iets vaker) heel weinig gepoept, het langst was pas na 11 dagen, de vk heeft op een gegeven moment een clisma voorgeschreven, maar ook dat hielp niet echt. Ik ben op een gegeven moment naar de huisarts geweest en die heeft aan zijn buik gevoeld, maar die voelde goed soepel aan, zijn conclusie je hebt een kind die gewoon al zijn voeding nodig heeft om te groeien en niet veel overhoud om eruit te poepen, wat hem betreft kon het dus geen kwaad. OOk Jim kan en kon enorme stinkwindjes laten, de hele dag door.

Ik vond het wel vreemd, want bij mijn dochter was iedere wind een poepluier vol. Ook duurde het bij Jim heel erg lang voordat de ontlasting geel was, ik denk dat dat pas na 3 weken gebeurde. Omdat Jim zo onrustig dronk en steeds mijn borst losliet ben ik nu de voedingen aan het afkolven en krijgt hij ook flesvoeding(steeds vaker, want de borstvoeding loopt aardig terug) en nu poept hij veel vaker, hij heeft er wel moeite mee en is tijdens het slaapje voor de ontlasting erg onrustig, hij poept tijdens het voeden en moet er dan echt van huilen en loopt rood aan, toch is zijn ontlasting wel gewoon dun.