Danique laat veel scheetjes en poept heel weinig...

Hoi meiden!!!

Onze Danique poept erg weinig. Nu heeft ze al 9 dagen geen poepluier meer gehad.. Wel laat ze heel de dag door scheetjes die gepaard gaan met buikpijn. Deze scheetjes stinken ook enorm...

Ik geef borstvoeding..   Ik weet dat baby's met BV soms een paar dagen niet hoeven te poepen, maar 9 dagen of langer niet....  

Wie herkent dit en heeft tips wat ik moet doen??
Ik ben in staat om de huisarts erover te bellen....

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-'04 en Danique 1-10-'07

Hoi Mariel,

Of je het over Jim hebt, ook hij heeft de eerste weken (ben nu gedeeltelijk over op flesvoeding en nu poept hij iets vaker) heel weinig gepoept, het langst was pas na 11 dagen, de vk heeft op een gegeven moment een clisma voorgeschreven, maar ook dat hielp niet echt. Ik ben op een gegeven moment naar de huisarts geweest en die heeft aan zijn buik gevoeld, maar die voelde goed soepel aan, zijn conclusie je hebt een kind die gewoon al zijn voeding nodig heeft om te groeien en niet veel overhoud om eruit te poepen, wat hem betreft kon het dus geen kwaad. OOk Jim kan en kon enorme stinkwindjes laten, de hele dag door.

Ik vond het wel vreemd, want bij mijn dochter was iedere wind een poepluier vol. Ook duurde het bij Jim heel erg lang voordat de ontlasting geel was, ik denk dat dat pas na 3 weken gebeurde. Omdat Jim zo onrustig dronk en steeds mijn borst losliet ben ik nu de voedingen aan het afkolven en krijgt hij ook flesvoeding(steeds vaker, want de borstvoeding loopt aardig terug) en nu poept hij veel vaker, hij heeft er wel moeite mee en is tijdens het slaapje voor de ontlasting erg onrustig, hij poept tijdens het voeden en moet er dan echt van huilen en loopt rood aan, toch is zijn ontlasting wel gewoon dun.

Het lijkt dus wel erg op jouw verhaal, bij Jim was het allemaal in orde, dus bij jouw dochtertje waarschijnlijk ook, maar ja je kunt voor de zekerheid natuurlijk even langs gaan, dan ben je tenminste gerustgesteld.

Gr Christa

hoi

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar er zij ook druppels van vsm die heten cinababy,speciaal voor krampjes,en anders zou ik toch even de huisarts bellen of osteopaat.lijkt me niet goed zo lang geen ontlasting.succes gr wendy 37,5 wk van de tweede

Hoi hoi,

Frederique laat ook de hele dag windjes en huilt ook heel erg veel. Ze heeft nu om de twee dagen, soms om de drie dagen een poepluier en zodra ze die heeft gehad is het verdriet ook even voorbij. Dat is dus echt wat haar dwars zit (soms is ze echt rood van het persen, maar haar ontlasting is gewoon dun), zo ontzettend zielig. Vorige week ben ik bij de osteopaat geweest en ga vrijdag terug voor een vervolgbehandeling omdat het nog niet goed is. De windjes zijn wel iets minder geworden en ze drinkt ook iets beter, maar echt over is het nog niet.

Ik heb bij de reformwinkel van Ortical Ortiflor Start besteld, dat helpt het darmflora op gang. De berichten op het internet waren positief, dus ik ga het maar proberen. Zal jullie op de hoogte houden (woensdag kan ik het pas ophalen).

Succes met de tranen van de kleine hummels!

Liefs Jet

Hee meiden,

Na vandaag dag 10 te zijn ingegaan zonder poepluier en veel windjes die gepaard gaan met buikpijn, heb ik aan het eind  van de middag toch maar even naar het telefonisch spreekuur gebeld. De huisarts vond het veel te lang om 10 dagen niet gepoept te hebben, dus nu moet ik morgen om 09.00 langs komen met Danique. Vind het helemaal niet leuk en ben er gewoon zenuwachtig van... Als er maar niks aan de hand is....

Cinababy hebben we in het begin wel gebruikt, maar dat hielp helemaal niks...(bij ons zoontje hielpen ze toen wel tegen darmkrampen.)

Duimen jullie voor me dat het allemaal goed is met Danique en dat ik morgen gewoon aan jullie kan melden dat het "er gewoon bijhoort"...

Liefs, Marielle

Ik zal even vertellen hoe het bij ons is vergaan nadat we bij de huisarts zijn geweest.

Gisteren ochtend (dinsdag) ben ik met Danique naar de huisarts geweest. De huisarts heeft 2 clisma's voorgeschreven die ik voor de helft moest gebruiken. (Met BV kunnen ze 7 keer op 1 dag poepen of 1 keer in de 7 dagen volgens hem, elke dag meer niet poepen is een dag teveel). Als ze niet zou poepen, moest ik terug komen. Ze heeft er een beetje op gepoept, maar niet genoeg.. Vandaag zijn Dave en ik terug gegaan naar de huisarts. (Inmiddels is het nu 13 dagen geleden dat ze uit haar eigen gepoept heeft.) Vandaag heeft de huisarts overleg gehad met de kinderarts. Vandaag nog 2 clisma's geven een laxerend drankje. Als ze hier niet van gaat poepen, dan moet ze morgen naar het ziekenhuis...

Helaas heeft ze tot nu toe nog niet gepoept... Duimen jullie AUB dat ze vanavond alsnog de hele boel onderpoept???
Ik wil echt niet dat ze naar het ziekenhuis moet...

Liefs van een  Marielle

Hoi Mariel,

Jeetje wat naar! Ik ga zeker voor je duimen.

Bij ons op het cb zeggen ze dat met bv het op een gegeven moment kan dat je kindje ongeveer 2 wk niet poept omdat ze dan de voeding geheel gebruiken. Maargoed ik lees uit je verhaal dat dit bij jullie wel degelijk nu een probleem is. Heb wel met jullie te doen.

Heel veel sterkte en succes, groetjes Sylvia

Natuurlijk duimen we voor je.

Wel raar dat iedere huisarts zijn eigen mening heeft, want Jim had ook 11 dagen niet gepoept en mijn ha maakte zich daar absoluut geen zorgen over. Hij heeft aan zijn buik gevoelt en die voelde niet gespannen aan dus vond hij het goed.. Jim heeft in de eerste week ook een clisma gehad, daar poepte hij ook maar een heel klein beetje van.

Sinds ik trouwens over ben op bijna volledige flesvoeding poept Jim bijna dagelijks en laat niet zo heel vaak meer stinkwindjes.

Gr Christa

Terug
Bovenaan