Ik herken dit heeeelemaal! Vanaf het moment dat we bekend maakten dat ik zwanger was begonnen pap en zijn nieuwe vrouw haar al oma te noemen terwijl wij dit niet wilden. Ons mam en haar nieuwe vriend gaven zelf al aan dat hij gewoon bij zijn voornaam genoemd wilde worden (hij heeft zelf ook kleinkinderen en ons mam wordt daar ook bij haar voornaam genoemd)
De hele zwangerschap dacht ik "misschien vind ik het straks als de kleine er is wel niet meer zo erg" maar ik vond het juister erger worden, dus op de 3e dag van mijn kraambed heb ik ons pap huilend opgebeld en aangegeven dat ik het echt lastig vond en liever niet had dat ze haar oma zouden noemen. Ons pap heeft het met haar besproken en vervolgens gaf zij aan dat ze me begreep en het helemaal niet erg vond, ze wil gewoon heel graag en rol in het leven van de kleine en ik heb gezegd dat dat ook niet zou veranderen, alleen de "titel".
Uiteindelijk heb ik me dus een hele zwangerschap druk gemaakt om niks! Mijn tip is dan ook om het eerst met je moeder te bespreken, mogelijk kan zij het dan oppakken met haar vriend? Succes in ieder geval, het is al lastig zat soms om met gescheiden ouders om te moeten gaan haha!