Dankjewel voor jullie reacties

Hoi! 
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar kinderen als ze wat ouder zijn zullen toch zelf een naam aan de vriend/vriendin van je vader/moeder geven. Zo noemt mijn dochter de moeder van de gastouder ook oma *naam* ik vind dat zelf niet zo wat maar zo noemt ze haar nou eenmaal. 
Misschien kun je dit alleen in alle rust met je vader/moeder bespreken, om te peilen wat zij ervan vinden

Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader heeft sinds jaren een nieuwe vriendin.
Onderlinge band is goed, ookal hebben mijn stiefmoeder en ik niet veel contact los van mijn vader hoor.
Mijn vader is enorm opgeleefd sinds de dikke 10 jaar dat zij samen zijn, voor mijn kindje zal zij dan dus ook gewoon opa en oma zijn (mits zij dit wil).

Denk dat als de onderlinge relaties niet zo zijn het jouw eigen keuze is hoe je ze aan wilt spreken. Of jullie kindje. Denk dat de voornaam dan ook prima is toch!

Ik herken dit heeeelemaal! Vanaf het moment dat we bekend maakten dat ik zwanger was begonnen pap en zijn nieuwe vrouw haar al oma te noemen terwijl wij dit niet wilden. Ons mam en haar nieuwe vriend gaven zelf al aan dat hij gewoon bij zijn voornaam genoemd wilde worden (hij heeft zelf ook kleinkinderen en ons mam wordt daar ook bij haar voornaam genoemd)
De hele zwangerschap dacht ik "misschien vind ik het straks als de kleine er is wel niet meer zo erg" maar ik vond het juister erger worden, dus op de 3e dag van mijn kraambed heb ik ons pap huilend opgebeld en aangegeven dat ik het echt lastig vond en liever niet had dat ze haar oma zouden noemen. Ons pap heeft het met haar besproken en vervolgens gaf zij aan dat ze me begreep en het helemaal niet erg vond, ze wil gewoon heel graag en rol in het leven van de kleine en ik heb gezegd dat dat ook niet zou veranderen, alleen de "titel".