Hoi Eline, Gefeliciteerd met je zwangerschap, spannend! Ik kan je goed begrijpen, ik ken het gevoel wel een beetje. Mijn beide schoonouders hebben ook een nieuwe partner. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin na het overlijden van mijn moeder 3 jaar geleden. Hoewel het mij nog vaak pijn doet dat mijn moeder niet een oma heeft kunnen zijn voor mijn kindje, vind ik de vriendin van mijn vader super lief voor haar en ben ik blij dat ze die wél heeft! We noemen haar ook oma toktok, zo is dat gewoon als grapje ontstaan.
Ik vind je wel hard en streng klinken eerlijk gezegd. Alsof er iets onder zit, dat je de nieuwe partners misschien niet mag..? (Misschien dat ik het anders lees dan je bedoeld)
Hoe dan ook denk ik dat het altijd goed is om je gevoel te bespreken. Maar ik zou zeggen: doe rustig aan. Vertel eerst het mooie nieuws en laat ze (vooral je ouders) blij zijn! Later kun je nog wel terug komen op ieders titel. Eerst ben je nog een paar maanden zwanger en vervolgens is je baby nog zo klein dat hij/zij voorlopig nog niet praat. Tijd zat nog dus 😉