Danoontje goed of slecht?

Misschien is biogarde roer of biogarde stand iets voor je kindje? Mijn zoontje vindt het heerlijk en het is veel milder dan 'gewone'   yoghurt. De voedingsdeskundige raadde dit aan.
Ik weet dat er in Nederland  strenge eisen worden gesteld aan baby/kindervoeding, dus persoonlijk denk ik dat een danoontje niet zoveel kwaad kan, al geef ik het zelf niet zo vaak omdat hij biogarde ook erg lekker vindt.
En als je verder op de dag weinig suiker aan je kindje geeft, mag hij van mij best een keer een wat zoeter toetje, lekker toch!

Hoi maartje,

Biogarde (wij gebruiken die van AH huismerk) werkte bij Boris vanaf het begin perfect, met een scheutje roosvicee of diksap en soms een geprakt banaantje of peer er door heen voor de afwisseling. Ze hebben bij AH nu ook pakken "milde yoghurt", dat smaakt ongeveer hetzelfde als biogarde.

Volgens mij zit er in danoontje veel suiker en kleurstof, smult je kind er vast van, en kan je het natuurlijk prima geven, maar volgens mij is de yoghurt een gezonderer optie voor de darmen enzo.

Succes

Hallo,

Onze dochter is nu 1,5 jaar oud.
Als wij haar een toetje geven, dan is dat meestal de toetjes met de opvolgmelk....
Deze verkopen ze bij AH in veelvoud. De banaansmaak vind ze heerlijk en wij trouwens ook!!
Als er twijffels zijn of de toetjes die gegeven worden goed of slecht zijn, dan denk ik dat deze toetjes op basis van opvolgmelk een goed alternatief is.......

Probeer het eens.

Suc6

quote: bettie12 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2007 11:02:56'));

Volgens mij zit er in danoontje veel suiker en kleurstof, smult je kind er vast van, en kan je het natuurlijk prima geven, maar volgens mij is de yoghurt een gezonderer optie voor de darmen enzo.  

Op zich is yogurt beter, maar in danoontje zit dus echt geen geraffineerde suikers/kleurstoffen in.
De suiker die erop staat zijn fruitsuikers, precies hetzelfde dus als je diksap door de yogurt heen doet. Dit geld ook voor de kleur.
Ik lees echt (ik ben echt een 'neuroot'  )  alle verpakkingen in de winkel, die iig voor mijn beebje zijn.
Maar hier dus 1 die echt niet van yogurt houd, ik kan ze dus ook niet 'overhalen' door er diksap doorheen te doen.. (ze trapt er niet in)

wat is slecht?

een danoontje voor volwassenen is ook slecht suiker is nou eenmaal niet goed voor mensen

en zelfs diksap is ook niet goed al zitten er geen suikers in er zit wel glucosesiroop in komt op het zelfde neer

ik zelf geef nog helemaal geen dannoontje of andere yoghurt wacht er nog even mee dat hij8 maanden is

maar af en toe een danoontje  kan denk ik echt geen kwaad

al ga ik zelf zeker eerst voor de yoghurt als hij 8 mnd is

succes met je beslissing

hallo dames,
 ik geef mijn dochtertje ook danoontje start en de yogolino. maar danoontje bevat verder geen suiker, het bevat alleen vruchtensuikers..en is speciaal voor beebs al vanaf 4 maand. dus dan is   het toch niet slecht?

groetjes Andrea

Hoi!
Hier toch even een waarschuwing voor al die zogenaamde kindertoetjes. Het gaat niet alleen om de suikers, maar kijk ook eens naar al die andere kleur-/smaaktoevoegingen (hoe natuurlijk het er ook uit ziet!). Wij gaven ons zoontje ook een lekker toetje elke avond, maar het viel ons op dat hij toch wel erg druk werd 's avonds. Toen wij na lang puzzelen, stopten met de kindertoetjes, hadden we geen kind meer aan hem. Totaal veranderd!
Vrienden van ons kampten met precies hetzelfde probleem en ook bij hen heeft het stoppen direct geholpen met rustig worden.
Groetjes, Ingrid

Terug
Bovenaan