danoontje

hoi

Ik ben het met jo en renee1 eens.
Zolang ze er geen besef van hebben geef ze die zoetigheid niet.Proef het zelf maar eens het is echt zoet.
Wat je ook kan doen is yoghurt geven met wat roosvicee er door. Dan is dat zure er ook van af.  Is ten 1e goedkoper en ten 2e ook  beter voor hun tandjes ook al hebben ze dan wel of niet.
liefs Danielle
 
Als je al fruit geeft dan zijn ze al gewent aan de zoete smaak dus daar hoef je het niet voor te laten lijkt me. Ik vind het sowieso allemaal een beetje overdreven. Je mag dit niet geven, dat niet geven. Je moet als moeder gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, dan doe je het altijd goed. Dus of je het nu wel geeft of je kiest ervoor om het niet te doen, beide prima.
 
Hoi,

Je kunt het beste geen danootjes onder 1 jaar geven alleen baby danoon deze bevatten andere eiwitten die beter zijn voor de vertering bij een babytje,

dit heeft mijn voedingsdeskundige me gemeld


groetjes monique
 
Hoi,

Ik wil even reageren op het stukje van Lieskuhh.
Tuurlijk moet je doen waar je je goed bij voelt. Maar het kan geen kwaad daar even goed over na te denken. Je kunt naar de statistieken kijken en zien dat er steeds meer dikke kinderen zijn en steeds meer kinderen met diabetes. Je wilt toch voorkomen dat je kind hiermee te maken krijgt omdat ze teveel zoet (en vet) binnen krijgen?? En jij bent degene die bepaalt wat je kind eet, niemand anders.

De redenering dat ze toch al fruit eten dus aan zoet gewend zijn kun je helemaal doortrekken en je kind alleen maar zoet geven. Vindt ie heerlijk waarschijnlijk. Gezond is een ander verhaal.

Mijn inziens is het beter je kind zo jong mogelijk aan verschillende soorten smaken te laten wennen en niet toegeven aan het gemak van zoet.

Groetjes Jo
 
Hallo moeders,

Ik vind danoontje een verantwoorde tussendoortje. Melkproduct met fruit.
Diksap is toch ook " fruitdrank" zonder toegevoegde suiker
Natuurlijk mag je je kindje wat te snoepen geven. Je kind mag 1 tot 2 stuks fruit (SNOEPSNOEPSNOEP: lekker zeg al dat fruit) dat is zoet. Ach, ik let er op dat ik haar niet teveel laat snoepen....ze krijgt lekker gevarieerd te eten, soms danoontje maar soms ook yoghurt (oeps...met stukjes fruit) hihihi maar ja, ik vind het belangrijk dat Sanne aan alle smaken leert wennen. Zoet, zuur, bitter, zout (zout ja daar moet je mee uitkijken   Ieder ouder moet voor zichzelf beslissen wat zij aan hun kind willen geven. Wie ben ik om te zeggen wat wel/niet goed is. Ieder ouder heeft het beste voor met zijn/haar kind. Geniet ervan!!! en als je ze wilt verwennen DOEN ( maar wel verantwoord!)

Liefs,

Mamasanneke
 
Hoi lieve moeders,

Het gaat mij aan het hart als ik zie hoeveel kindjes al op jonge leeftijd te dik zijn. Vandaar mijn reactie dat je er goed op moet letten wat je ze geeft op een dag.

Een danoontje op zijn tijd is natuurlijk niet zo'n probleem, onze oudste krijgt het ook wel zo af en toe. Verder probeer ik ze zo verantwoord mogelijk lekker te laten eten.

Ik heb het nog even precies nagekeken op de website van Danoontje: 'danootje start' is gemaakt van opvolgmelk (voor kindjes onder de 1 jaar) en er is kristalsuiker aan toegevoegd. Aan andere danoontjes is kristalsuiker of druivensuiker toegevoegd. Het is dus sowieso zoeter dan alleen fruit met yoghurt/biogarde.

Groetjes Jo
 
Terug
Bovenaan