DANTÉ LUST GEEN POTJES MEER

A

Anoniem

Guest
DAG ALLEMAAL!

DANTÉ IS NU 10 MAANDEN OUD EN MERKTE DE LAATSTE WEKEN DAT WAARNEER WIJ ZELF IETS ATEN WAT IK NIET VOEDZAAM GENOEG VOOR HEM VOND,EN IK HEM ZE POTJE GAF,DAT HIJ ER MEE KLIEDERDE,UITSPUUGTE,EN ME HALVE INTRIEUR OOK HET POTJE MEE AT! DACHT EERST MISSCHIEN NIET ZIJN SMAAK,MAAR ALLES GEPROBEERD EN DE RILLINGEN GLIJDEN OVER ZIJN LIJFJE! DUS NU MAAR ALLEEN NOG VERSE HAP,MAAR WIL DAT NATUURLIJK OOK IN VOORAAD HEBBEN,VOOR DE WEEKENDEN ENZO,MAAR HOE KAN IK DAT NOU HET BESTE VOORBEREIDEN ZONDER DAT IK IN HET WEEKEND AARDAPPELS EN GROENTE STA TE KOKEN VOOR ME MANNIE!

HOOR GRAAG JULLIE ADVIEZEN EN TIPS

GROETJES LEN

Maak wat extra klaar, laat het afkoelen en vries het in. De dag dat je het nodig heb haal je het eruit, doe je het 's avonds in de magnetron opwarmen en je hebt verse hap.

Reneke

Stamppot, macaroni etc vries ik idd in. 2 minuutjes ontdooien, doorroeren, 3 minuutjes opwarmen en klaar.
Evt aanvullen met komkommertjes, tomaatjes, gebakken eitje, vales (doe ik ook in de vriezer en is ontzettend snel klaar) of snelkaar vlees.

Ik ben juist blij dat mijn kids geen potjes eten. Ik denk maar dat ze hun smaak op deze manier goed ontwikkelen. Ik weet niet of het hier aan ligt, maar mijn oudste (van 2) eet echt alles, feta kaas, olijven, haring...  (behalve courgette, aubergine of rauwe paprika).

Is toch super dat ie geen potjes wil??? is veel beter voor ze.

Wat ik doe is dit ik maar 1 keer per week en pan pasta, aardappelen klaar en vries deze in portie zakjes in, voor rijst pak ik lassie minuutje (zilvervliesrijst) zo wissel ik steeds om en om (aardappelen/pasta/rijst) voor de maaltijden met vis kan je bv van die blokken ingevroren vis pakken, vlees maak ik meestal 1 portie extra klaar en verdeel dit en leg het ook weer in de vriezer, in het begin is nog effe zoeken maar na een paar weken heb je flinke voorraad liggen en is het weer makkelijker.

Die van ons lust ook niet zo graag potjes behalve de ala varte potjes (bakjes)

Hallo
ik wil even reageren op imd waarom zijn die babypotjes niet goed mijn zoon is er groot mee geworden is bijna 3 jaar daar zitten genoeg voedingsmiddelen in voor een baby dus dat is flauwekul maar het is gewoon zo als ze zelfgemaakt eten eenmaal hebben geproefd dat ze niet anders meer willen omdat er meer smaak aan zit maar het verschilt ook per kindje en als je ergens naartoe moet is het ook handig om een potje mee te nemen

vers is natuurlijk ALTIJD beter dan potjes maar ze kunnen inderdaad wel handig zijn..

MAAR heel veel kindjes lopen bij dietisten omdat ze niet van potjes naar gewone voeding willen als je kind het dus zelf aangeeft is wel zo handig lijkt me, als je weet hoeveel mama's aan het klooien zijn met potjes terwijl ze met de pot zouden moeten mee-eten en dat dus niet doen, mijn vriendin is dietist en die komt dat heel vaak tegen..

Potjes zijn niet slecht dus maar vaak verloopt de overgang van potjes naar gewone voeding slecht dus is het fijn als je kind alleen maar vers eet dan heb je dat probleem niet...lijkt me erg handig!

en het is toch veel makkelijker om ze gewoon met de pot te laten meeeten dan eet je zelf ook meteen altijd gezond..

Onze zoon is nog geen 9 maanden en eet bijna altijd gewoon met de pot mee hoef geeneens te pureren die eet al gewoon geprakt eten..

het ligt er ook aan wat je zelf eet en ik heb nooit hoeven te klooien met de potjes of gewone voeding maar vaak genoeg hebben wij eten dat een baby niet kan eten en dan zijn potjes handig en hoe ouder ze worden word de babyvoeding ook grover van structuur dus dat is flauwekul en wat ik rondom zijn er ook heel veel mama die dat probleem niet hebben en ik heb dat probleem niet meegemaakt dus vers is niet altijd beter en vergeet niet iedereen heeft zijn eigen smaak zo een baby ook en een eigen voorkeur wij lusten ook niet alles nou is mijn zoon bijna 3 en hij is gezond en abosoluut niet dik door babyvoeding hij eet nou alles lekker mee maar mijn dochter krijg van mij straks als er aantoe is ook potjes maar ik wacht tot 6 maanden ze is nou bijna 4 maanden en dan zie ik dan wel weer en ik ken ook genoeg mensen die alles van baby weten en ik heb ze nooit horen zeggen dat vers altijd beter is

Terug
Bovenaan