DANTÉ LUST GEEN POTJES MEER

De vraagstelling is ook niet of potjes wel of niet goed zijn om aan een kind te geven maar een moeder die aangeeft dat haar kind de potjes niet meer wil eten en dat ze soms (als ze zelf een minder voedzame maaltijd willen nuttigen) wil terug grijpen op een potje maar haar kind wil dit dus niet.

Ik zou er in elk geval niet apart voor in de keuken gaan staan maar gewoon af en toe wat meer maken (bijv. macaroni, bami) en invriezen in kleine porties.

Hallo claudia
mij hoef je niet te vertellen wat de vraag is want ik kan lezen knap he maar ik wou er gewoon even op reageren hoe er door imd op de potjes word gereageerd maar ja ieder voor zich en beter kan ik mijn energie in mijn prachtige kinderen steken dan zo een beterweterig iemand waar ik mij aan kan ergeren het lijkt net of de moeders die potjes gebruiken het niet goed doen maar als ze niet goed waren waren ze ook niet op de markt oke groetjes

Hallo,

Ik heb geen ervaring met potjes (onze zoon van 1 jaar en 1 week heeft er welgeteld 2 op, op vakantie), maar wij maken gewoon iets voor hem klaar terwijl we voor onszelf koken. Hij eet nog niet met de pot mee, maar in een extra pannetje maken we wel vaak groenten klaar die we zelf ook door ons eten heen hebben die dag. Worteltjes met twee aardappeltjes er in en een beetje peterselie bijvoorbeeld. Of als wij pasta hebben, krijgt hij ook pasta, maar dan niet gezout, met tomaat en mozzarella. Voor ons voelt het niet eens als iets wat we extra moeten doen. We koken tenslotte ook elke dag voor onszelf, dus we staan daar toch. Als je zelf niet kookt (maar afhaaleten doet of bestelt) en je hebt geen vriezer om maaltijdjes voor de kleine in op te slaan kun je ook terwijl je 'wacht' op je eten, even snel een courgette in plakjes snijden, koken (in voorgekookt water van de waterkoker) en pureren of fijnprakken. En als je  dat te eenzijdig vindt gooi je er een aardappeltje of twee in plakjes in. Valt vaak heel goed, is weinig werk en kost nauwelijks tijd (niet langer dan  wachten op eten dat bezorgd wordt of door je partner afgehaald wordt).

Even in reactie op de wel/geen potjes 'discussie':
niet alles wat te koop is is het gezondste wat er is  natuurlijk. Ik heb geen ervaring met potjes, maar ik proef altijd wat ik (of anderen) hem voorzet(ten), en als ik het zelf vies vind, vind ik het niks. Ik denk dat iedere ouder dat wel doet toch? Ook met de potjes inhoud lijkt me. Je proeft dan vanzelf wel of het goed eten is.

Groetjes, Sara

Hallo allemaal,

Ik geef momenteel nog potjes omdat mijn zoontje volop aan wennen is, maar na onze vakantie(Daniel is  dan iets meer dan 6 mnd)  wil ik ook verse hap geven. Daarom heb ik het boek  OPPERDEPOP van de AH aangeschaft. Staan allemaal recepten in voor elke leeftijdscategorie en er staat ook bij of je het kan invriezen en hoe lang het houdbaar is in de vriezer. Superhandig!! Van Avent zijn er speciale bakjes om hapjes in te vriezen, maar je kunt ook diepvrieszakjes, ijsblokbakjes of andere diepvriesbakjes gebruiken.

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan