Hallo,
Ik heb geen ervaring met potjes (onze zoon van 1 jaar en 1 week heeft er welgeteld 2 op, op vakantie), maar wij maken gewoon iets voor hem klaar terwijl we voor onszelf koken. Hij eet nog niet met de pot mee, maar in een extra pannetje maken we wel vaak groenten klaar die we zelf ook door ons eten heen hebben die dag. Worteltjes met twee aardappeltjes er in en een beetje peterselie bijvoorbeeld. Of als wij pasta hebben, krijgt hij ook pasta, maar dan niet gezout, met tomaat en mozzarella. Voor ons voelt het niet eens als iets wat we extra moeten doen. We koken tenslotte ook elke dag voor onszelf, dus we staan daar toch. Als je zelf niet kookt (maar afhaaleten doet of bestelt) en je hebt geen vriezer om maaltijdjes voor de kleine in op te slaan kun je ook terwijl je 'wacht' op je eten, even snel een courgette in plakjes snijden, koken (in voorgekookt water van de waterkoker) en pureren of fijnprakken. En als je dat te eenzijdig vindt gooi je er een aardappeltje of twee in plakjes in. Valt vaak heel goed, is weinig werk en kost nauwelijks tijd (niet langer dan wachten op eten dat bezorgd wordt of door je partner afgehaald wordt).
Even in reactie op de wel/geen potjes 'discussie':
niet alles wat te koop is is het gezondste wat er is natuurlijk. Ik heb geen ervaring met potjes, maar ik proef altijd wat ik (of anderen) hem voorzet(ten), en als ik het zelf vies vind, vind ik het niks. Ik denk dat iedere ouder dat wel doet toch? Ook met de potjes inhoud lijkt me. Je proeft dan vanzelf wel of het goed eten is.
Groetjes, Sara