dat ga ik anders doen de volgende keer

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ouder(s) zijn we nu, en véél wijzer. Dus wat gaan jullie anders doen de volgende keer?

Wij gaan een kraamfeest geven want ik werd helemaal ziek van al die kraamvisite! Familie is welkom maar zonder kleine kinderen of die gaan naar buiten (mijn bed werd de vorige keer gebruikt als 'buut-plaats' voor tikkertje... en geen moeder die er wat van zei!)

En jullie?

Groetjes, KT

He Meid,

Grappig,dat kraamfeest had ik ook al bedacht voor de volgende!Ben zelf kraamverzorgster en adviseer de mensen altijd om in t begin ook n avondje vrij te houden zonder visite,bij ons liep het storm en na 5maanden hadden we nog visite bah!

En kaartjes sturen naar vage ooms en tantes doen we ook niet meer.

Ook instellen op borstvoeding geven  doe ik niet meer,ik wilde bij fenna zo graag maar is niet gelukt,dus wil het bij de 2de zeker weer proberen maar niet ten koste van!

Leuk onderwerp,,
groetjes ramona

ik heb iedereen een aantal uren na de bevallingen   pas gebeld , eerste dag had ik alleen me moeder op visite en   de volgende dag de rest pas en ook alleen tussen bepaalde uren , me vriend heeft gewoon iedereen verzocht om weg te gaan zodat ik verplicht   moest rusten en de kleine ook natuurlijk

maak duidelijke afspraken met je partner durf je visite niet weg te sturen ookal ben je uitgeput , plan dan de vistite in als de kraamhulp er is die zorgt er wel voor als je dat afspreekt

Hoi KT,

Nou ik heb het na de geboorte van Floris lekker rustig aan gedaan.
In tegenstelling tot de geboorte van mijn dochter ben ik deze keer wel thuis bevallen en heb dus heerlijk een paar dagen in bed doorgebracht (al moest de raamverzorgster me wel af en toe naar bed sturen).
Sophie heeft de eerste dagen na de geboorte in het ziekenhuis gelegen en dus gingen wij een paar keer per dag naar het ziekenhuis toe (ik mocht een dag na de bevalling wel weer naar huis). Toen ze eenmaal thuis was, heb ik geen rust meer genomen.
Ik had me dus voorgenomen om wat meer te rusten en dat is  gelukt (al was het soms wel moeilijk omdat je al een kind hebt rondhuppelen).

Ik moet zeggen dat het qua kraamvisite een stuk rustiger was na de geboorte van Floris ten opzichte van Sophie. Alle tante's en verre familieleden kwamen deze keer niet opdagen . Een vriendin van mij had dat precies hetzelfde na de geboorte van haar tweede.

Een kraamfeest lijkt me ook een goed idee. Al kan ik me er niet zo goed een voostelling van maken (hoe lang duurt zo'n feest, waar/wanneer houdt je dat? enz)

Groetjes,
Femke

Ik ben na de geboorte van Isis ook evt over mijn grenzen gegaan, dagelijks kraamvisite, weinig rust genomen, gebroken nachten, en maar doorgaan, was na twee maanden helemaal kapot (wat zich mede daardoor in een depressie uitte) Mocht er een volgende keer komen (zijn we nog niet uit) lijkt me een kraamfeest ook een goed idee, en veel strenger zijn voor mezelf! Tis ook allemaal nieuw, je eerste kindje..........
x Esther

En ik ga vanaf vandaag netjes ook mijn zij-buikspieren trainen op de sportschool zodat ik niet meer van die rugpijn krijg met de volgende zwangerschap. Heb namelijk nogal zwakker rugspieren én een holle rug én ik droeg erg 'van voren'.

KT

Wij zijn best tevreden over hoe we het hebben gedaan. Alleen was de eerste week wel wat te druk. Een kraamfeest spreekt me niet echt aan, maar de volgende keer doen we vrienden en bezoek zoveel mogelijk overdag, als de hulp er is. 's avonds zoveel mogelijk rust in de tent. Een beetje bijkomen voor de nachten. Wij hadden op de vierde (?) avond veel bezoek en de afwas stond er nog. Rik zat helemaal aan de lat en ik kon nog niet goed uit bed. Toen ik een vriendin vroeg of ze eventjes wilde helpen met de afwas keek ze me echt zo aan van.... En ging ze tegen haar vriend: hij doet het wel... enz. ruzie over wie ging helpen. het was vreselijk, voelde me toen zooo rot. Uiteindelijk heeft ze rik nog wel geholpen. Tsja, vrienden die zelf nog geen kinderen hebben snappen er geloof ik niet zoveel van. maar goed, alles is goed gekomen. de volgende keer is het: helpen of, weer vertrekken! iig in de eerste week dan he, anders kom je toch lekker een weekje later...
oja, en laatst kreeg ik een telefoontje van een kennis of ze nog op kraambezoek kon komen...tsja...

Susan

Terug
Bovenaan