dat ga ik anders doen de volgende keer

Ik kan even zo snel niets bedenken wat ik anders zou doen.
Maar wat ik wel heel fijn vond is dat we de kaartjes pas op dag 4 hadden verstuurd. Hierdoor hadden we rust de eerste paar dagen en konden broers en zussen en onze ouders langskomen. Dat was echt even genoeg.
Mijn vriend had 2,5 week vrij genomen en dat was ook heerlijk. Ik ben zelf na 1,5 week weer begonnen, maar dat is dus iets wat ik niet weer zou doen (toch nog iets bedacht!!!)Ik voel zelf niets voor een kraamfeest. Ik ben er wel ooit op één van kennissen geweest, maar ik vond dat niet geweldig. Heel druk en geen tijd om met elkaar te praten. Het lijkt me nu ik al één kind heb ook niet prettig, maar dat is ieder zijn keus.
En ja, ook hier willen nog steeds mensen op kraambezoek komen, maar volgens mij wordt het meer op haar 1e verjaardag ofzo.

Misschien schiet me straks nog wel iets te binnen.

Het enige wat ik anders ga doen is vertrouwen op mezelf!
Ik heb me nu echt laten opfokken door het cb.
Teun was 6 weken te vroeg en ik snapte er dus niks van.
Hij zat altijd op het onderste lijntje en het was nooit goed.
Nou ik me dus maar druk maken en als hij eens niet wou eten, werd ik echt panisch want het MOEST erin!!
Relaxxxxxxx!!! Word dus mijn motto bij de volgende!

Groetjes Mikkie.

Leuk onderwerp!
Wat ik anders zou WILLEN doen is idd ook meer rust nemen in de eerste weken!
Ik vond het heerlijk als mijn ouders er waren (maar dat voelde ook niet als bezoek, die hielpen ook en luisterden naar al onze verhalen en probeerden samen met ons oplossingen te bedenken) en als ze eens niet kwamen, wat niet vaak voorkwam, belden we ze op waarom ze niet kwamen! Hahaha! En dan zei mijn moeder: "jaaa ik denk die willen ook wel eens een avond alleen zijn, maar euhhh, dan komen we er nu aan he!"" Hahaha vond ze allang leuk!
Maar veel ander bezoek kon ik niet verdragen, maar iedereen bleef maar komen!
En als de kraamhulp er was zag je bijna niemand (iedereen was werken) en s'avonds liep iedereen de deur plat, net als wij kapot waren!
Mijn vriend vond het allemaal super, maar ik kon het echt niet hebben. Ben daar alleen niet duidelijk in geweest   (alleen achteraf) dus het bleef maar doorgaan...
1 avond (was ze een week oud ofzo) was het zelfs 2 uur snachts voordat de laatste wegging!!! Dat echt nooooit meer!
En bij een eventuele tweede zou ik willen proberen om wat bewuster te genieten de eerste weken...nu was ik vooral bezig met de bevalling (had/heeft veel indruk op me gemaakt) en waarom ze huilde, krampjes etc. Zou de volgende keer wel wat meer willen genieten!
Maar goed, dat weet je nooit van te voren natuurlijk...

Ik zei na de eerste ook dat ik het de volgende keer rustiger aan zou doen....NOT
Gaat ook niet echt als je er al een rond hebt lopen.
Ik heb het kraambezoek wel nog meer beperkt als bij de eerste; in ieder geval veel minder kaartjes verstuurd en zeker geen bezoek in de avond. Maar dat hadden we bij de eerste ook al niet gedaan.
En ik heb ook gewoon durven zeggen als ik even geen bezoek wilde; ik vond de rust van mijn kleintje veel belangrijker dan wat andere mensen van me zouden denken.
En als ik het bezoek zat was, stuurde ik ze ook gewoon weg..

Maar ook nu stond ik de tweede dag al te strijken. En de vierde dag bracht ik de oudste al weer naar school. Ja, life goes on..
Sil

Hoi allemaal!

Uhhhmmm ik ga het niet anders doen.
Ik was er tevreden mee met hoe het ging, ik heb dan ook geen kaartjes verstuurd naar de mensen die ik hier niet wilde hebben.
De kaartjes zijn ook pas op vrijdag/zaterdag de deur uit gegaan en ze is op een woensdag geboren.
En ook hier, net als Sil.... als we er geen trek in hadden zeiden we het gewoon.
Helaas pindakaas, volgende dag/keer beter.... bevalt het ze niet?? jammer dan!

Groetjes Debby mv B'Elanna  

Hoi,

Wat zou ik anders doen, dat is een leuk onderwerp.

OVer de kraam week was ik erg tevreden, de dag na de geboorte van Stijn zijn de belangrijkste mensen geweest en de rest van de week is er niemand geweest, heerlijk. HEt was alleen ons drietjes en ons richten op het aller belangrijkste: Stijn!!!!!!

Wel belde laatst inderdaad nog iemand of ze langs mochten komen voor kraamvisite, beetje laat toch, Stijn is 7 maanden!

Meer genieten in het begin, dat had ik misschien moetne doen. Oh het gaat zo snel hij is alweer 7 maanden dat echte babytje bestaat niet meer, het is echt al een dreumes.

Carina

Terug
Bovenaan