Dat hakt er in!

Hoi dames,

Ik ben afgelopen week weer gaan werken en dat viel echt zo enorm tegen! Ondanks ik alles van te voren klaar zet zodat ik in de morgen niet zo heel veel meer hoef te doen viel dit weekje toch wel erg zwaar. Ik vraag me af hoe andere vrouwen dit toch allemaal doen, manlief en ik willen wel graag een 2e kindje maar als ik daar nu aan denk zinkt de moed me in de schoenen! Ik werk 3 dagen per week op de boekhouding dus fysiek geen zwaar werk en in de toekomst zal het wel 2 dagen gaan worden als er een 2e kindje mag komen. Financiëel gezien kan ik nooit helemaal stoppen met werken dus stoppen is geen optie en dat is ook niet erg want ik ben geen type om thuis te blijven. Hoe doen jullie dat, kindjes combineren met een baan? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk!

Ja dat is weer even een nieuw ritme zoeken he! Ik werk zelf 3 dagen in de week op een kinderdagverblijf (wo-do-vr).Mijn vriend werkt full-time in een hotel wisselende diensten (ochtend en avonddiensten) en is de even weken de woensdag vrij.De andere woensdagen past mijn zus op en op donderdag mijn moeder.Vrijdags gaat hij met mij mee naar mijn werk.Als mijn vriend de avond werkt begint hij om 3 uur, hij is dan altijd de ochtend bij onze zoon.Ik werkte eerst zelf ook onregelmatig maar heb van de week een nieuwe baan gekregen.Moet zeggen dat dat een hoop minder puzzelen wordt!!
groetjes Daphne

Hallo,

ik ben zelf 2 januari weer gaan werken en inderdaad valt het vrij zwaar.

Omdat het bij ons druk is op de weg moet ik voor 7 uur het huis al
verlaten om ons meissie naar opa en oma te brengen. Dus 6 uur gaat de
wekker en moet ik mezelf aankleden en brood smeren. Mijn man haalt haar
dan uit bed en kleed haar aan en af en toe geeft hij haar de fles als
ze echt honger geeft. Anders krijgt ze de eerste fles bij oma.....maar
wat een gedoe allemaal. Ik werk zelf 2,5 dagen en inderdaad dit is lang
zat. Ik moet wel zeggen dat de dagen dat ik thuis ben ook werkelijk
nergens geen zin in heb....hebben jullie dit ook. Iemand zei tegen mij
dat ik dan misschien beter vitamine c kan slikken.....

Ach we slaan er onszelf wel doorheen, het moet maar!!!

Groetjes Claudia en Maud-je

Hoi!

Dat hakt er zeker in!
Ik vind het ook heftig hoor. Ben nu weer 3 weken aan het werk na een half jaar thuis geweest te zijn. Ik werk 3 dagen maar ik moet nog maar es zien of dat blijft. Vind het heavy!
Op dinsdag heeft mijn man vrij, op do.dag  komt mijn moeder bij ons thuis oppassen( Kan Anne lekker blijven slapen!) en op vrijdag brengen we het naar mijn schoonouders. De vrijdag is het meeste een gedoe vind ik.
Ik werk van 08.00 to 16.30 maar ben al vanaf 06.15 in de weer ( de laatste tijd nog eerder omdat Anne denkt dat om 4.30 de dag begint!), we hebben ook nog een doggie die naar buiten wil!

Zeker de laatste tijd zijn het korte nachtjes, dan heb ik echt aan 3 bakken koffie op m;n werk niet genoeg!

Maargoed, we komen vast allemaal wel weer in een ritme, want dat is het, alles moet weer wennen!

Groetjes Gerda

PS: Vonden jullie het ook zo moleijk om je baby de eerste keer een hele dag niet te zien! Ik heb natuurlijk een foto van haar op mijn pc achtergrond!

Hoi hoi

Ik ken het gevoel. Toen ik 8 jaar geleden mijn eerste kindje kreeg toen vond ik het ook allemaal erg druk,want mijn man moest altijd heel vroeg weg en was laat thuis.
Maar inmiddels heb ik er drie en het gaat prima.
Het gaat gewoon vanzelf is mijn ervaring.

Groetjes christel

ik werk niet. ben 24uur per dag bij sven. mijn vriend is internationaal vrachtwagenchauffeur en is alleen als hij geluk heeft het weekend thuis.
ik sta er alleen voor, daarom wil ik niet gaan werken. financieel redden we het wel zo, maar ik wil graag thuiswerk doen zodat ik toch elke dag thuis ben. hij ziet zijn vader ook al zo weinig..
als ik 1dag per week zou gaan werken hou ik er toch niks aan over als t kdv ook nog betaald moet worden.
maar helaas is er helemaal geen thuiswerk te vinden!!

liefs cis

Hoi meiden,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het allemaal als pittig ervaart. Ik zou graag een 2e kindje willen maar als ik denk aan al het geregel dan word ik gek, daarnaast ben ik ook nog zo'n typje die haar huis graag netjes wil hebben en ook nog tijd wil hebben voor vrienden en familie! We moeten maar kijken hoe dit jaar gaat lopen mijn man vind ik dat ik me veel te druk maak en wil ook wel zijn steentje bijdragen aan de huishouding maar hij kookt elke avond en dat vind ik allang voldoende! Ik moet leren wat minder perfectionistisch te zijn maar ja aard van het beestje en dat verander je ook niet 1 2 3!

Groetjes,

Puk

Hi dames,

Ik ben deze week weer begonnen met werken. Jesper is nu 4,5 maand oud. Hoe vroege opstaan vind ik (nog) geen probleem, maar ik vind het vreselijk om hem de dagen dat ik werk (di t/m vr) nauwelijks te zien (om 18.15-18.30 gaat hij altijd naar bed en slaapt door tot 07.00-08.00 uur). Ik heb al menige huilbui achter de rug....

Minder werken zit er helaas financieel niet in. Wie heeft hier ervaring mee? Wordt het minder emotioneel?

Terug
Bovenaan