Dat hakt er in!

Hi dames,
Ik werk ook niet, nou ja eigenlijk wel, ik werk acht uur in de week, en vind dit meeeeeeeeer  dan genoeg, natuurlijk als ik voor de financieen zou moeten doen, dan redden we het nog niet al zou ik veertig uur gaan werken, maar dan hadden we ook niet aan kinderen moeten beginnen, maar gewoon moeten oppassen in onze vrije tijd.
Dat beetje wat we dan zouden hebben.
Ach ja, ik vind het heerlijk thuis, en die geldzorgen, ach ja, ik zorg liever voor ons kind.
X

hallo dames,

ikzelf ga aankomende woensdag bij een nieuwe baan beginnen dus kan nog niet echt ervaringen uitwisselen, maar ik en mijn vriend doen het iig zo, ik ga namelijk avonddiensten draaien van 17:00 tot 21:30 uur. Mijn vriend begint om 6/7 uur s'morgens en is om 16:00 uur thuis. Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken, ik vind het wel erg jammer dat ik 4 dagen in de week het badje moet missen en de laatste fles voordat ze d'r bedje ingaat moet missen, maar ja stoppen is helaas geen keuze dus heb ik het maar zo gedaan dat ik iig de dagen niet hoeft te missen. Ik hoop dat dit voor ons iig gaat werken.!

groetjes Claudia

Hallo,

Ik ben sinds een maand weer aan het werk in het middelbaar onderwijs. Ik heb ouderschapsverlof opgenomen en werk de komende tijd voor 50%. In de praktijk komt het er op neer dat ik twee ochtenden lesgeef en een dag tot ongeveer half drie en soms nog met vergaderingen. Ik moet wel thuis veel doen: voorbereiden, nakijken enzo. Maar ik kan overdag weer snel naar mijn dochtertje van 4 maanden.
MIjn vriend heeft ook ouderschapsverlof opgenomen en werkt nu ook drie dagen en één dag, meer een ochtend, komt mijn moeder bij ons thuis oppassen.
Ik vind het fysiek niet zo zwaar, al is het vroege opstaan best heftig. Omdat ik ook nog borstvoeding geef, moet ik daar 's ochtends tijd voor geven en kolven op of na mijn werk. Dit vreet wel tijd en dat kan niemand van me overnemen.
Waar ik wel tegen aanloop is dat ik eigenlijk het liefst thuis wil zijn bij mijn dochtertje. Nu heb ik helemaal niet te klagen wat betreft mijn werk buitenshuis, maar ik wil niets missen. Thuis moet ik werken voor school en ik heb een baan bij een uitgever wat veel werk met zich meebrengt.  Daar kom ik ook slecht aan toe, omdat ik het liefst de hele dag met haar bezig ben, ook al is mijn vriend thuis om voor haar te zorgen.
Ik ben hoop opgeleid (Technische Universiteit Delft) en altijd ambitieus geweest, maar nu heb ik mega moedergevoelens en wil geen moment missen. Stoppen met werken is geen optie. Ik verdien meer dan mijn vriend, dus zorg voor het meeste inkomen.
Ik worstel dus met die moedergevoelens en wil het liefst thuisblijven.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan