Dat was de laatste borstvoeding, denk ik....

Ik denk dat Leah gisteren de laatste borstvoeding heeft gehad, snifsnif. Ze dronk de laatste maanden alleen de ochtend nog bij me, maar met afnemende interesse. De afgelopen dagen was het even snuffelen en een paar slokjes drinken, maar madammeke houdt het voor gezien, geloof ik. Veel zat er dus ook niet meer in. Toch altijd een lastig moment, afscheid nemen van de borstvoeding, ook al heeft ze 16 maanden bij me gedronken. Nog meer mama's die nog steeds voeden?

Nee ik heb geen borstvoeding gegeven alleen de eerste 6 weken afgekolfd. Ik vind het wel knap hoor en zeker in zo een druk gezin je heb meerdere kinderen toch. Zeker lang volgehouden ja afscheid nemen van een fase doet altijd wel weer pijn. Shanice is mijn laatste en ze is echt baby af. Ik doe ook alle babyspulletjes weg . Raar de gedachte nooit meer zo een klein kindje in je buik te hebben wat zo speciaal is.Maar nou weer andere fases in wat ook wel weer wat heeft zoals milton straks naar school dan alle tijd voor shanice heerlijk ik verheug me er nu alweer op.

groetjes lisette

woooh wat goed dat je zo lang bv heb kunnen geven!
petje af hoor.
ik moest helaas bij 5 weken al stoppen, maar moet eerlijk zeggen dat als ik door had kunnen voeden, ik waarschijnlijk niet vol had gehouden om tot maand 16 door te voeden.
het is wel even balen, dat die fase voorbij is voor je.
maar t komt goed. verheug je lekker op alle andere fases die je nu gaat krijgen met je kleine!

liefs, do

Wauw, echt wel goed ja, dat je zo lang borstvoeding hebt kunnen geven.

Het lijkt me inderdaad moeilijk om deze periode nu af te moeten sluiten.
Maar wat mijn voorganger ook zei: verheug je op de fases die nog allemaal komen.

Groetjes

poehee zo lang petje af
ik heb een halfjaar gekolfd, elounda pakte niet goed (zoog zich vacuum), maar toen had ik het ook wel weer gehad. is erg veel werk.
maar bij een tweede ga ik het wel weer proberen.
maar 16 maanden, nee denk niet dat ik dat zou kunnen.

geniet van je kleine (grote) meid

groetjes linda

Hoi Hannah,

He wat jammer, maar super goed!!!
Hier precies hetzelfde de intresse was een beetje weg, maar dat kwam ook omdat hij tijdens mijn menstruaties minder melk te drinken had, het werd toch al minder toen! ik ben uiteindelijk met 15mnd en pijn in mijn hart gestopt!
Kan me voorstellen dat je het echt jammer vind om te moeten stoppen, maar je hebt toch 16mnd gegeven is niet mis toch?!
Wat wel heel grappig is: 2weken terug had ik een hemdje aan en daar begon de kleine aan te trekken, ik denk ik zal eens kijken wat hij doet, maar hij wist al niet meer wat hij er mee aan moest, hij durfde niet meer dan er voorzichtig aan likken..haha
Jij bent trouwens toch hannah35 hé?? zijn er veel die de naam hebben aangepast dus denk vraag het meteen even!

Gr MJ

Ja, haha, ik was hannah35, maar ja, die leeftijd gaat ook gewoon door, hè?
Inderdaad, 4 kids hier, maar juist omdat het écht de laatste is, is het dus een periode die we moeten afsluiten. Maar 't is zoals jullie zeggen: genieten van de nieuwe fases. En die fase lijkt nu te zijn: overal opklimmen, alle telefoons en afstandsbedieningen koste wat kost bemachtigen... hihi.....

Hoi,

Ja ik weet het, ik vond het dit keer ook moeilijker omdat het niet waarschijnlijk is dat ik ooit nog een keer mama ga worden, maar ja ondanks dat kun je ze niet klein houden natuurlijk!!
Idd de leeftijd gaat gewoon door..haha
Maar super hoor 16mnd bv!!

Gr MJ

Terug
Bovenaan