de 'mag niet lijst' wordt steeds langer!

Ik ben nu bijna 18 weken zwanger van de 1e en let wel op wat ik eet. Geen rauw vlees, roken deed ik al zeer weinig, nu mee gestopt. Maar ik let wel op kaasjes. Brie zouden we wel mogen maar ik vertrouw die uit de supermarkt niet echt momenteel.
Een glaasje wijn heel zelden. De verloskundige heeft tegen mij gezegd dat ik zo heel af en toe best een glaasje mag! Dus je ziet het, daar zijn ook de meningen in de praktijken over verdeeld.
En inderdaad, vroeger kregen ze ook gezonde kinderen. Mijn schoonmoeder heeft zelfs toen haar zoon (mijn vriend) bijna werdt geboren heerlijk aan de cognac gezeten met kerst. Ik maak me daar niet zo druk om.

liefs Suus

hallo

ik heb twee pubers 151/2 en 17 bij hun heb ik alles gegeten behalve rauw vlees
ik heb gedeeltes wel en niet gerookt

ik heb twee onwijs gezonde pubers
nu heb ik er een van 11mnd daar heb ik ook bijna alles gegeten wat verboden is
en kern gezond
nu komt nr 4 er aan   en ik ben niet van plan om het anders te gaan doen behalve dan dat ik nu helemaal niet meer rook sinds de vorige
ik vind   als je weet dat dingen vers zijn dan moet je je niet zo druk maken
ik vind het zo belachelijk dat je helemaal neurotisch wordt gemaakt met die lijstjes
laat je niet gek maken een zwangerschap is om te genieten dat er een mooi kindje aan komt niet om je eigen drukte maken om allerlei regeltjes ....die waren er vroeger ook niet   en van die kinderen zijner toch heel wat 70,80,90 of ouder geworden

gr eus

hoi evy,

Even op je reageren. Ik vind ook dat je alles voor je kindje over moet hebben, maar wat betreft mijn zus ligt dat iets anders. En ik vind dat je wel erg makkelijk iets zegt. Ik had al aangegeven dat mijn zus enorm veel stress had. Dat had ze vanwege een jeugdtrauma dat naar boven kwam, plus ze zat onder de medicatie daarvoor en toen raakte ze onverwachts zwanger.
Ze is van 40 sig naar 3 per dag gegaan en ze is gestopt met haar medicatie
omdat die niet kon in de zwangerschap. Ze is overgegaan op andere maar die hielpen haar niet voldoende. Ze was echt een wrak. Maar ze deed alles voor haar kindje.
 Ik heb veel bewondering voor haar doorzettingsvermogen. En vind dus ook dat je wel heel makkelijk zegt: stop met roken en denk niet aan jezelf.
Mijn zus heeft zichzelf compleet aan de kant gezet voor haar kindje maar rookte er wel 3
omdat dat haar enige houvast nog was op dat moment.
Natuurlijk zal dit een uitzondering zijn, ik wil alleen aangeven dat er zo snel even een mening gegeven wordt, terwijl er best vaak een reden of verhaal achter zit. Met mijn zus gaat het gelukkig weer hardstikke goed!
groetjes Daan

oh ja... en ze heeft een kerngezonde dochter gekregen,
die alweer ruim een jaar is

Je mag best wel appeltaart hoor 1 stukje
Of 1 stroopwafel of 1 plakje ontbijtkoek.
Ze zeggen dat kaneel en salmiak niet goed voor je is, verschillende boeken geven dat weer maar altijd staat er bij dat het niet bewezen is dus met mate!

Zoetstof moet je wel mee oppassen maar dat is ook als je niet zwanger ben dat je niet meer dan 40 zoetjes per dag mag of 4 glazen light frisdrank per dag.
Verder als je gewoon gezond eet moet er heel wat gebeuren wil het schade brengen voo r je kindje.
Stoppen met roken en drinken scheelt al heel veel!

Fijne zwangerschap gewenst allemaal!

hallo!
Wat ik zo jammer vind is dat er inderdaad zoveel lijstjes in omloop zijn die allemaal anders zijn...en dat iedereen je goedbedoeld advies wilt geven, maar dat je zelf door de bomen het bos niet meer ziet.
Ging me laatst een vader van een kind op mijn werk me vertellen dat aardbeien slecht zijn... ik heb volgens mij wel tien vierkantie meter aardbeien in mijn tuin staan...  ik vind ze dus erg lekker!!
Maar volgens hem is dat fam. van de nachtschade en zo een soort gif voor je lijf en kind...Maar dan zouden aardappels en tomaten toch ook slecht moeten zijn??
Ik heb me dus voorgenomen dat ik me aan het lijstje van het voedingscentrum houd!!!!
en daar staan aardbeien niet bij.

liefs Ciske

Appeltaart??? Lieve meiden, je moet minimaal één kilo speculaas of iets dergelijks eten om te veel kaneel binnen te krijgen. Waar hebben we het over?!

De lijst wordt steeds langer omdat er zo veel onzin of halve waarheden tussen staan. Ook met light frisdrank e.d. Kijk bij het voedingscentrum. Je mag ongeveer 7 glazen per dag drinken. Net zoveel als een niet-zwangere.

Zoutloos eten wordt tegenwoordig helemaal niet meer geadviseerd bij een te hoge bloeddruk. Je moet altijd een beetje op zout letten, maar het verhoogt niet direct je bloeddruk. Verder maakt het niet uit of je zoute of zoete dropjes eet. Het gat om een andere stof die de bloeddruk kan verhogen. 3 dropjes kan geen kwaad,m aar je moet geen zak leeg eten.

Ik let zelf echt wel op wat ik eet. Geen rauw vlees, hoewel de kans dat ik toxmplasmose heb gehad al heel groot is. Heb 2 katten en eet al eeuwen veel filet en biefstuk. Maar toch, je bent voorzichtiger. Het is ook maar voor 9 maanden, daarna kun je weer helemaal los.

Ga lekker genieten van het heerlijke weer en me vooral niet al te druk maken over wat wel en niet mag.

Groetjes

hoi Empe.
Meid als dat echt zo is (van die appeltaart) spring ik een gat in de lucht!
Volgens mijn (inderdaad wel wat overbezorgde omgeving) is o.a appeltaart echt uit den boze!
En ik ben er stapelgek op. Alhoewel je eetlust je wel ongaat als je verwijtend
wordt aangestaard als je een paar hapjes neemt.
groetjes Daan

Terug
Bovenaan