de avondfles wanneer stoppen?

A

Anoniem

Guest
Hallo ,

Wanneer zijn jullie van plan om de avondfles weg te halen ?
of wanneer zijn jullie gestopt met die te geven ?

mijn ventje drinkt namelijk nog maar een halve fles leeg s,avonds dus drinkt nog maar 100 cc op en hij is morgen 3 maanden .

graag advies en/of tips ??

thx groetjes van anna

hallo anna,
ik zou echt nog niet stoppen met de avondfles (ik neem aan dat je die van 22 uur bedoeld). daar is ze echt nog te klein voor. wel ben ik het toen ze 3.5 maanden was anders gaan indelen zodat de laatste fles om 21:30 is. dan mogen ze nl. 10 uur achter elkaar slapen.
ik begin om 07:30 dan om 11:00, 14:30, 18:00 en de laatste om 21:30.

groetjes martine
(demi is 4 mnd)

Hoi Anna!

Ik geef 5 voedingen:
7.30- 11.00- 14.30u- 18.00- 21.00

Liz pakt de laatste voeding ook nooit helemaal, maar wel genoeg om lekker te kunnen slapen! Iets is altijd beter dan niets toch? je moet het alleen zo indelen dat je je kindje niet helemaal uit de diepste slaap hoeft te halen, ze hebben toch minstens 3 uur nodig om de vorige voeding te verwerken!

Succes!
Groetjes Karmen

hallo

djaimy heeft 4 dagen toen hij net 3 maanden was 4 flessen gehad hij regelde dat zelf maar miste dus een fles van 200 cc elke dag want als ik meer in de fles deed dronk hij het niet op wat dus resulteerde dat meneer na 4 dagen wel zo n honger had dat hij wel elke 2 uur wilde en ben dus maar weer terug gestapt naar 5 flessen en maak hem ook echt wakker als hij nog slaapt. zijn schema ziet er zo uit

8:30 / 12:00 / 15:30/ 18:30 of 19:00 / 22:00

groetjes angela mv djaimy 010707

Hoi, hoi,

Marit is nu 3 maanden en gaf zelf aan dat ze echt genoeg had. In overleg met  het CB ben ik overgegaan op 4 voedingen.
's Morgens borstvoeding, 12u en 16u flesvoeding en 20u borstvoeding. Hierna slaapt Marit door tot de volgende morgen.
Het gaat heel goed met haar. Ga iedere week even op het CB wegen en ze groeit goed!
Als ze honger zou hebben zou ze wel huilen.

Succes,

Juffy

Hoi hoi

Het advies dat word gegeven is dat zodra je kindje 6 kilo is je mag proberen om naar 4 voedingen te gaan
Als ik je verhaal zo lees kan ik niet zien hoeveel je kindje weegt, maar wel dat het daar waarschijnlijk alwel aan toe is
Jesse was ook net 3 maanden en een week toen ik het heb geprobeerd
En tot nog toe gaat dat prima....hij heeft alle nachten nog gewoon doorgeslapen
Hij is nu 5,5 maand en ik denk dat hij de 8 kilo al makkelijk voorbij gaat
Ik had ook het zelfde probleem als jij....ik kreeg de fles er meestal wel in, maar was dan een uur bezig of langer omdat ik hem iedere keer weer wakker moest maken om verder te drinken
Op een gegeven moment dacht ik....ik laat je gewoon lekker slapen....ik zie t wel als je wakker word
De 1e nacht was ik bijna heel de nacht wakker....ik lag er gewoon op dat hij voor een voeding zou komen, maar niks hoor
Ik heb toen wel in elke fles 10 cc meer gedaan dan normaal
En nu zitten we op 4x 220 cc (hij mag 4x 250)

Succes
Groetjes Xennah

quote: xennah reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 22:13:28'));

Ha ha, wat herkenbaar. Ik heb ook een nachtje liggen wachten in de veronderstelling dat ze ieder moment zich zou melden voor een voeding. Ook bij mij niks. Ze slaapt al een aantal weken heerlijk door van 20u tot 7.30u.

Juffy

Hoi hoi

Het advies dat word gegeven is dat zodra je kindje 6 kilo is je mag proberen om naar 4 voedingen te gaan
Als ik je verhaal zo lees kan ik niet zien hoeveel je kindje weegt, maar wel dat het daar waarschijnlijk alwel aan toe is
Jesse was ook net 3 maanden en een week toen ik het heb geprobeerd
En tot nog toe gaat dat prima....hij heeft alle nachten nog gewoon doorgeslapen
Hij is nu 5,5 maand en ik denk dat hij de 8 kilo al makkelijk voorbij gaat
Ik had ook het zelfde probleem als jij....ik kreeg de fles er meestal wel in, maar was dan een uur bezig of langer omdat ik hem iedere keer weer wakker moest maken om verder te drinken
Op een gegeven moment dacht ik....ik laat je gewoon lekker slapen....ik zie t wel als je wakker word
De 1e nacht was ik bijna heel de nacht wakker....ik lag er gewoon op dat hij voor een voeding zou komen, maar niks hoor
Ik heb toen wel in elke fles 10 cc meer gedaan dan normaal
En nu zitten we op 4x 220 cc (hij mag 4x 250)

Succes
Groetjes Xennah

Haha.....ben ik toch niet de enige moeder die meer last heeft van veranderingen dan haar kindje zelf

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan