De beste smoezen om niet te hoeven zeggen dat je zwanger bent, of er mee bezig bent.

Hallo allemaal.

De drukke feestdagen komen er weer aan, dus ook de nodige feestjes. Hebben jullie nog goede smoezen om maar niet te hoeven zeggen dat je bezig bent om zwanger te worden/ bent?
Een vriendin van mij gebruikt al antibioticakuur, dus die kan ik niet meer gebruiken.

ik heb laatst bij ons toen de kermis was begonnen, gezegd dat ik een mega diaree heb gehad en dat me darmen en me buik van slag waren dus dat alcohol geen goede optie leek voor mij, en iedereen trapte erin,

en inderdaad een antibioticakuurtje, i.v.m. een blaasontsteking ofzo,

succes met het verzinnne haha

Hallo,

Deze vond ik eigenlijk wel goed excuses van een vriendin. Ze werd uitgenodigd door haar ouders om te eten en er werd gevraagd of ze een wijntje wilde maar de bedankte en zei dat ze de dag daarvoor al flink gedronken had op een verjaardag en rustig aan wilde doen.
Maar helaas weet ik niks voor de aanstaande feestdagen. Misschien kun je zeggen dat je nog moet rijden??

Groetjes Karoliene

Ik had ook eens 2 verjaardagen op een dag. S middags zei ik dat ik geen drank wilde omdat ik s avonds al genoeg zou krijgen, en s avonds zei ik dat ik al genoeg gedronken had haha

Heb ook een keer mijn wijntjes stiekem weggespoeld, of aanlengen met water ofzo (als je nog niet zwanger bent).

Mijn vriendin had ook eens de optie gegeven om limonade in te schenken voor mij, en net doen of t rose is

Of zeggen dat je nu medicijnen slikt

Of natuurlijk gewoon de BOB spelen (werkt niet echt als je een feestje in de buurt hebt haha)

Als je nog niet zwanger bent, kun je gewoon een glaasje drinken hoor!
de misschien wel baby in wording merkt daar nog niks van, want je hebt nog geen bloedband met de kleine.

pas als je weet dat je zwanger bent.. tja dan wordt het smoesjes verzinnen!

Helemaal niks zeggen. De meeste mensen zijn zo met zichzelf bezig dat ze dat helemaal niet opmerken. En als er toch naar gevraagd wordt (wat zelden rechtstreeks gedaan wordt) dan heb je er gewoon effe geen zin in. cola/spa/jus d orange smaakt je gewoon vandaag lekkerder dan wijn of bier.

En inderdaad. Als je nog niet zwanger bent (of het nog niet weet) dan kan een glaasje geen kwaad (zolang je je niet volledig klem zuipt dan he) Maar pas op. Een week of twee na je ovulatie gaat het eitje innestelen en een placenta aanmaken, en vanaf dan heeft alcohol (en al die andere dingen) wel invloed. Maar dat is pas nadat je ongesteld had moeten worden. Dus als je over tijd bent, eerst effe een testje doen!

Ik heb een week voordat ik over tijd was ook gezellig met een vriendin een flesje wijn leeggemaakt. Ik heb de huisarts toen gevraagd of daarmee schade aangericht kan zijn. Hij heeft me bovenstaande verteld. En alles is goed met mijn kindje (ben nu 23 weken)

Hallo allemaal

Ik gebruik nu zelf de smoes soja bakker daar mag je maar 1 glas wijn in het weekend of een jusje het werkt erg goed meteen geen vraagen ook mag   je volgens sonja bakker maar 3 koppen koffie hi hi maar wel af en toe aan de chocolade mmmm

veel succes
groetjes
chanaty

toen ik zwanger bleek te zijn van Fleur, had ik echt 5 dagen zoveel gedronken niet te filmen.
na een jaar te klussen, 2 miskramen verder en 10 x ongi. had ik er zo genoeg van dat ik op dat ene reisje naar Finland lak aan alles had. Het was een soort van personeelsreisje, dus er werd veel gedronken, ik deed volle gas mee.
Toen ik de zondag, na onze terugkomst, testte baalde ik enorm dat ik zoveel gedronken had, want hoera ik was zwanger!
idd met de gyn overlegd en die vertelde dat het echt geen kwaad kon.
ook had ik reisziekpilletjes genomen, want heen gingen we met de boot. Ik kon er niet zo heel goed tegen, op de een of andere manier nu helemaal niet meer, achteraf bleek dat door de zwangerschap te zijn, Anyway die pilletjes zijn ook niet al te best als je zwanger bent.
dus idd op het begin maakt het niet uit.

smoezen?
zijn hier idd al genoemt:
bobben,
lijnen,
al te veel gehad.
en ach wie let er idd op?

Terug
Bovenaan