De beste smoezen om niet te hoeven zeggen dat je zwanger bent, of er mee bezig bent.

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
Hallo!!!

Ik heb eens een klein beetje wijn in een glas gedaan en ben daarmee rond blijven lopen.
Lijkt net alsof je steeds wat hebt, daarnaast vraag je iets anders.
Stapte in de auto om naar huis te gaan, en er werd zelfs gevraagd of dat wel zo verstandig was. (Had veel spullen mee, anders was het wel de fiets geworden)
Dus niemand heeft in de gaten dat je eigenlijk helemaal niet drinkt.

Ik hoef helemaal geen smoesjes te bedenken (ben overigens helaas nog niet zwanger op dit moment, maar goed), want ik drink nooit alcohol. Bij mij zal niemand dus denken: 'hé is Suus zwanger, want ze drinkt geen alcohol?'.

Maar inderdaad, volgens mij zijn de enigen die er op letten, de a.s. mama's zelf. Dus meiden zie zelf zwanger zijn!

En als er dan op één avond wordt gevraagd:

- Wil je een wijntje?
- Stukje zoute haring met uitjes?
- Toastje brie? Heb ook wel leverworst?

Dat had ik dus bij mijn ouders laatst...Je kan moeilijk zeggen dat je dat alles niet mag hebben omdat je probeert zwanger te worden haha. Vond het zeer lastig om wat te verzinnen. Heb maar gewoon gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en dat ik wel een sapje wou. Maar ow...die lekkere hapjes, ik baalde wel ontzettend hoor.

Groetjes lesy.

quote: Iesy87 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2008 21:08:20'));

En als er dan op één avond wordt gevraagd:

- Wil je een wijntje?
- Stukje zoute haring met uitjes?
- Toastje brie? Heb ook wel leverworst?

Dat had ik dus bij mijn ouders laatst...Je kan moeilijk zeggen dat je dat alles niet mag hebben omdat je probeert zwanger te worden haha. Vond het zeer lastig om wat te verzinnen. Heb maar gewoon gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en dat ik wel een sapje wou. Maar ow...die lekkere hapjes, ik baalde wel ontzettend hoor.

Groetjes lesy.

Drinken wil ik nog wel mee opletten, maar met eten doe ik dat niet hoor. helemaal niet als je nog niet eens zwanger bent. Lekker nemen die haring (lust ik niet eens) en die brie.
En leverworst mag je ook wel als je zwanger bent, maar niet een hele worst natuurlijk (heeft de gyn mij zelf verteld....)
Als je dan toch zo precies doet, dan moet je ook de sla (in zo een kant en klaar zakje) en andere groenten heel goed wassen (was ook een tip van de gyn)

Ik drink trouwens wel cola light (ook niet vaak hoor, misschien totaal 2x in week een glas), maar dat wil ik toch echt niet meer doen ivm aspartaan wat er in zit. En dat schijnt toch wel heel slecht te zijn voor de vruchtbaarheid.....

????????????? Is het echt zo dat cola-light slecht is voor de vruchtbaarheid ??????????
Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik drink van alle frisdranken eigenlijk alleen maar cola-light, zo'n 3 glazen op een dag, in het weekend meer. Geldt dit voor alle light frisdranken of alleen voor de cola variant? En waarom is dit dan slecht/welke negatieve invloed heeft dat dan?

Wat betreft alcohol en eten: ik sluit me aan bij diegene die zeggen dat dat voor je NOD en een positieve test in je hand hebt weinig invloed heeft op het vruchtje. Als je op de dag van je NOD positief test, ben je 4 weken zwanger. Daarna wordt pas de placenta aangemaakt en krijg je een bloedband met het vruchtje. Dan pas moet je opletten.
Hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat je elke dag flink aan de alcohol moet gaan zitten, maar dat is natuurlijk nooit goed! hahaha!

Groetjes!

Terug
Bovenaan