De bevalling

Ik merk dat ik steeds meer over de bevalling nadenk. Ik verdiep me erin en probeer me voor te stellen hoe het zou kunnen lopen. Eigenlijk maak ik me nog helemaal geen zorgen.

En gisteren kreeg ik ineens een hele positieve gedachte die ik tot nu toe nog niet had gehad: eigenlijk is het heel bijzonder dat ik zo'n intense ervaring mag krijgen om een nieuw mens geboren te laten worden. Ik voelde ineens hoe spiritueel het ook is, naast alle medische feiten en processen waar ik me in verdiep.

Hoop dat ik dit vertrouwen vast kan houden.

Ik hoop ook dat je dat kan vasthouden want dat is alleen maar goed een positief gevoel eraan hebben.Ik heb dat helaas juist weer niet! Ik ben zo bang dit keer..Ook omdat ik nog niet weet of me placenta bij die uitgang is..anders een keizersnede en ik ben doodsbang voor het ziekenhuis..Ik slaap slecht en denk er juist vaak aan.Maar daarintegen heb ik wel zoiets van ... zoiets moois weer. daar doe ik het voor.

groetjes Nice

Zo denk ik er ook over..na 2 bevallingen en keizersnede in het verleden...kijk ik er nu weer naar uit!
Niet de pijn maar ja dat is niet anders...maar het bijzondere dat jij dat met je partner samen beleeft op een intense manier en dat het vrouwelijk lichaam het aan kan...
Je leest dus wel..ik ben altijd makkelijk bevallen...ik weet niet of ik er zo over kon denken als het me heel erg was tegen gevallen!!!

Van de week een gesprek gehad met de gyn. ivm hoe ik wil bevallen....
nou het liefst kort en pijnloos hahaha

ben ook echt tot de conclusie gekomen dat je wel vooraf kan bepalen wat je wilt maar dat het dan vaak erg tegenvalt

je weet niet exact hoe je lichaam reageert, wat en hoe het verloopt. als je dan in je hoofd hebt dat je alleen een normale bevalling thuis op bed wilt en dan als je toch misschien naar het ziekenhuis moet je het zo gaat vinden tegenvallen

mijn 1ste kwam 4 weken te vroeg, ingeleid, weeën opwekkers weeën remmers, keizersnede...

kwam door zwangerschapsvergiftiging en uiteindelijk ook de kleine die niet zo goed tegen de weeën kon.... tja dat had ik me vast vooraf niet kunnen bedenken

wat ik wel wil is weten welke pijnstillers er zijn maar voor de rest, go with the flow, (is trouwens ook het beste heb ik van andere mama's hahaha)

denk aan het moment dat je de kleine mag zien, aanraken en er van mag houden.....

hou die positieve gedachten vast.en het is indderdaad een heel mooi spiritueel iets.ik volg een zwangerschapscursus bij een spiritueel centrum.ik vind het heel bijzonder om nu al contact te maken en de ziel is nog zo puur.ik ervaar het dan ook heel anders als mijn 1e zwangerschap.
succes ;-))

Ook ik klamp me vast aan het positieve: hoe je het ook bekijkt: je krijgt een kindje, helemaal van jou en je man. Iets wat je moet koesteren, want die zwangerschap krijg je nooit meer terug. Hij kan maar via 1 weg ( of twee met keizersnee) eruit en dat doet gewoon pijn. Ik zie er wel tegenop, uiteraard. Maar langer dan 3 dagen (max denk ik) duurt het niet, en daarna heb je er levenslang plezier van.

Alle verhalen van inknippen, bloedverlies, vacuumpomp, keizersnede etc etc leg ik naast me neer. Ik zie het allemaal wel.

Je kunt het ook beter allemaal maar over je heen laten komen..
het verloopt toch vaak anders dan je je voorgesteld hebt..
en ik denk dat iedereen er wel een beetje tegen opziet.. maar je krijgt er iets heel mooois voor terug.

Terug
Bovenaan