De blije doos

Ik ben naar de negen maanden beurs geweest, en natuurlijk had ik me
daar opgegeven voor wij jonge ouders en de blije doos. Ik was immers al
ruim 3 maanden zwanger en alles zag er goed uit op de echo's dus de
nodige verrassingen wil je dan (dat het gewoon een manier is om gevens
te verzamelen je te bestoken met reclame, daar willen wij hormoonbommen
maar even niet aan denken)

Maar goed dan gata het mis, en je geeft dat netjes door een al die
instanties die je al hebt ingelicht, en inderdaad het blad wij jonge
ouders kwam niet meer, na verloop van tijd. Maar blijkbaar is het
teveel werk om systemen te koppelen want wij jonge ouders is van
prenatal en de blije doos ook, maar ik mag nu dus wel mijn blije doos
op gaan halen. Denk dat ik 'm maar laat staan.

Waar ik me trouwens ook aan erger is De babydump. Als je zwangerschap
onverhoopt misgaat, mag je alles annuleren, wij hadden alleen nog maar
een kinderwagen besteld, maar die hebben we gelijk geannuleerd.
Allemaal keurig geregeld, maar blijkbaar is het hier te moeilijk om ook
de reclame te stoppen, want die krijg ik nog regelmatig in de bus. En
ik weet dat het mogelijk is om in computersystemen in te bouwen dat
onder bepaalde voorwaarden geen reclame meer wordt uitgestuurd, waarom
maken dit soort bedrijven daar dan geen gebruik van.

Hopelijk kan ik over een aan aantal maanden gewoon weer een nieuwe kinderwagen uitzoeken en haal ik alsnog mijn blije doos op.

Kus

Miep

Erg he!! ZO wordt je er steeds aan herrinderd, terwijl zij toch moeten weten wat het betekend voor iemand!! Zal je denken dan!! Ik kreeg van de week nog keurig een pakje toe gestuurd met een rompertje erin!! Nou die heb ik dus mooi gehouden he!!

Laat die doos maar mooi staan hoor!! En ach is ook wel fijn om zo af en toe je woede op af te reageren dat soort mensen moeten we maar denken he??

Sterkte met de post!!

Groetjes Patricia

Hoi Miep,

ja balen is dat zeg!!
Ik kreeg laatst de folder van de babydump ook thuis met een paar erg lieve kleine sokjes!
Wel attent, maar ik zat hier niet echt op te wachten. Ook van baby-walz kreeg ik een telefoontje dat we als 'kersverse'aanstaande ouders wel 20% korting kregen op het assortiment! De telefoniste vond het ook erg vervelend natuurlijk.
Maar goed, blijkbaar blijf je op de een of andere manier toch in hun bestand staan.

Zou de doos ook nog niet gaan halen! Kan de volgende keer ook wel!

Liefs Anne

Hee Miep,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, je annuleert van alles maar op een of andere manier komt dat gewoon niet goed.
Ik kreeg net als jou bericht dat mijn blije doos klaar stond bij Prenatal. Ik dacht net als jou ik ga hem niet halen.
6 weken later kwam er iemand met een pakje, de blije doos, als je hem niet ophaalt, brengen ze hem thuis....hele rare ervaring. Ik heb de doos wel doorgekeken, hij staat nu op zolder, het blijft leuk spul natuurlijk.
Maar erg apart dat ze er niet wat zorgvuldiger mee omgaan.

Liefs van mij.

Hoi Miep,

Ik herken helemaal je verhaal. Ik had keurig doorgeven dat ik een miskraam had gekregen, maar kreeg 2 weken geleden toch het afhaalbericht voor de felicitas doos.

Ach ja waarschijnlijk waren we nou net nog niet uit dát systeem gehaald. Maar het is wel raar wanneer je dat bericht in de brievenbus vindt...

Groetjes Nanda

He Miep,

Ook ik kreeg dat leuke tijdschrift een paar dagen nadat ik gehoord had dat het mis was gegaan... heb hem in mijn nachtkastje gestopt. Daar ligt hij klaar om weer tevoorschijn te halen wanneer ik weer zwanger ben! Want daar ga ik gewoon van uit hoor.

Gelukkig ben jij inmiddels al weer zwanger en kun je toch ook op een wat positieve manier naar deze spulletjes kijken toch??

Groetjes Ineke

Hoi Miep,

Die dingen zijn erg confronterend! Ik herken het wel. Had het bij mijn eerste mk ook. Vooral die babydump was moeilijk om af te komen. Maar het houd op als de uitgerekende datum in zicht komt. De vorige keer heb ik bewust gewacht met dat soort dingen.
Waar ik de meeste moeite mee had was dat er bij de vk in de papieren stond dat het mijn tweede zwangerschap was, maar mijn eerste kindje. Het leek net alsof het allemaal niet bestaan had. Dit keer zal er staan 4E zwangerschap, tweede kindje. Zal als het zover is wel weer even een keer moeten slikken.....
Kun je al een beetje genieten van het zwanger zijn? Ik heb me voorgenomen dat ik (als het weer lukt) gewoon ga genieten. Of dat ook echt zo makkelijk gaat zie ik dan wel weer!

Groetjes, Kat

Hoi Miep,

ja erg zijn die bedrijven. Zo makkelijk als ze allemaal weten dat je zwanger bent en van alles bij ze wilt kopen, zo moeilijk lijkt het door te dringen, als je niet meer zwanger bent. Ik ben zelfs ooit gebeld dat ze me feliciteerden met de geboorte van mijn kind! Ik had het toen al 4maanden achter me liggen en heb toen gewoon lekker bot bedankt en gezegd dat hij al 4 maanden op de begraafplaats lag! Toen ging die mevrouw erg stotteren, nou jammer dan voor haar, ik had ook nog graag haar gezicht willen zien. Maar ja, aan de andere kant doen dat soort mensen ook maar hun werk.
Verder alles goed in je buikje?

liefs van mij

Terug
Bovenaan