De box........vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

wie heeft eigenlijk de box nog staan?
Minoux is nu 1 jaar en de box staat hier nog gewoon in de woonkamer.
Maar ze zit er hooguit 15 minuten per dag in. Nu is dat al heel wat, want mevrouwtje vind de box vreselijk. Ze weet zichzelf niet in de box te vermaken en zet het meestal op een huilen.   Negeren, speeltje aanbieden, tegen haar praten of wat dan ook....het maakt allemaal niks uit.
We wonen gelijkvloers dus ook daarom is de noodzaak om dat ding te gebruiken wat minder dan dat je met verdiepingen zit.
Achteraf denk ik...misschien had ik haar toen ze kleiner was iets vaker in de box moeten zetten, maar daar schiet je nu niks meer mee op.
Het is wel fijn als ze even in de box zou zitten, want anders heb je toch eigenlijk niet echt je handen vrij (zeker niet omdat Minoux al staand, half lopend en kruipend overal heen gaat en alles wil onderzoeken). Maar als ze zo onwijs aan het huilen is, vind ik het ook geen succes.
Hoe zit dat bij jullie??

Groetjes, Bianca    

Wij hebben hem gisteren opgeruimd, hij was al een tijdje alleen een opbergplek voor speelgoed.

Hoi,

Wij hebben de box ook weggehaald sinds gister,Nynke zat er helemaal niet meer in en wilde er ook niet meer in.
Als ik heel even iets moet pakken ofzo dan zet ik haar in de kinderstoel met wat speeltjes dat vind ze prima.

Liefs Zonnetje

Hey Bianca,

Bij ons staat de box nog steeds. Ik laat hem voorlopig ook nog staan. Jasmijn zit bijna  niet in de box, maar ze kan ook pas sinds deze week kruipen. Ik kon haar voorheen dus gewoon op haar speelkleed op de grond neer zetten en dan bleef ze daar. Nu dat ze dus mobieler is vind ik het wel handig dat ik haar dan af en toe even in de box kan zetten. Als ik bijvoorbeeld naar het toilet moet of even de was op moet hangen of iets dergelijks. Ik wil haar niet overal mee naar toe zeulen en ik wil ook niet afhankelijk zijn van haar slaapje. Ik vind het namelijk heerlijk om wanneer zij slaapt even wat relax voor mezelf te doen (o.a. op het forum zitten ....... of ook even een dutje) als ik dan nog al het huishouden moet doen kan dat dus niet.
Soms heeft Jasmijn geen zin als ik haar in de box zet, maar dan heeft ze even pech gehad. Ik laat haar dan even zeuren en op een gegeven moment heeft ze wel door dat ik haar er niet uit haal en dan gaat ze rustig spelen. Andere momenten vind ze het juist wel lekker als ik haar in de box zet. Ze staat ook nog niet dus ik zet haar er ook wel eens in zodat ze een goeie plek heeft om zich op te trekken (daar heeft ze nog geen gebruik van gemaakt, maar ik ben er van overtuigt dat ze dat nog wel gaat doen)
Enfin..... een heel lang verhaal..... maar ik laat de box dus nog even staan.

Liefs Trudi

Hoi,

Wij hebben sinds vorige maand de box opgeruimd.
Het diende indd meer als opbergbox voor speelgoed enzo, dan dat er gebruik van werd gemaakt. Ja of voor de kleintjes van me vriendinnen, maar die zijn nu ook al weer wat ouder. Yordi zat er al heel lang niet meer in, gewoon omdat hij dat niks aan vond, want die wil alleen maar bewegen.
Als ik dingen moet doen, gaat Yordi gewoon altijd mee en dingen die ik echt niet kan doen met hem erbij, doe ik als Yordi op bed ligt.

Liefs marielle

Hallo,

Wij hebben de box nog lekker in de kamer staan en daar blijft hij voorlopig ook nog even. Onze meid (nu bijna 13 maanden) kon al lopen voordat ze 11 maanden was. Ze kan dus overal in de kamer komen.
Als ik dus in een andere ruimte iets moet doen dan zet ik haar even in de box en daar gaat ze lekker zitten spelen.
Er zijn veel dingen die ik doe als zij in bed ligt. Maar soms heb ik op zo'n moment ook wel zin om zelf even te relaxen. Als zij dan hier door de kamer loopt kan ik niet altijd alles doen. De wc poetsen lukt dan dus echt niet, want ik ben steeds alles kwijt. Ze neemt namelijk alles mee. Maar ik vind het ook niet echt lekker om dat te doen met haar in de buurt. Dan gaat ze dus gewoon in de box.
Tijdens het koken zit ze ook weleens in de box, anders hangt ze alleen maar aan mijn benen.

Nee voorlopig blijft de box nog even lekker staan, ik vind dat ding wel handig.

Groetjes Anne

Hoi,

Ook hier blijft de box staan. Ook al wordt Myrthe (over 3 dagen!!) 1 jaar. Ze loopt al sinds 8 maanden met haar kar en sinds een maand ook goed los. Niks is veilig en ik wil ook weleens iets kunnen doen zonder haar aan mijn broekspijp hihi.
De ene keer vind ze het prima, de andere keer schreeuwt ze. Ik negeer haar en na 10 min gaat ze toch spelen.

Liefs Reneke

heyhey

nathalia zit ook nog steeds in de box.
weleens waar alleen als ik ga roken, de rest van de tijd kruipt ze gewoon rond.

voorlopig blijft de box bij ons nog staan. wel zo makkelijk als ik op het balkon sta en ik niet elke keer naar binnen moet rennen omdat nathalia de woonkamer is ingevlucht.
(haar kamer en de woonkamer grenzen aan elkaar, zonder deur er tussen.)

liefs, do

Terug
Bovenaan