De box........vraagje

Hoi Bianca,
Bij ons staat de box er ook nog gezellig. Zoe speelt er 1 of 2 x in op een dag.
Ik heb dan heerlijk even m'n handen vrij. Het is ook goed voor haar  om te leren even alleen te spelen, zich op te trekken en langs de rand te lopen!!
Misschien laat ik de box gewoon staan tot de volgende  die ik volgende lente hoop te krijgen!!
Groetjes Kim

Hier staat de box ook nog en dat blijft voorlopig ook zo sinds dat Djamila loopt komt ze echt overal en ik kan niks doen dan loopt ze me achterna, als ik aan het schoonmaken bent dan speelt zij lekker in haar box en ook als ze niet luister, (ja ze is erg bijdehand )gaat ze in haar box.

Ook hier staat de box nog. Feline zit er nog regelmatig even in.
ik merk dat als ik weinig aandacht aan haar schenk dat ze zich er prima in vermaakt.

En als ik even iets moet doen, stofzuigen/dweilen enz.. is dit nog een prima plek voor haar. ze speelt dan lekker en zelfs haar broer van 4 wil af en toe even bij haar zitten om samen te spelen en boekjes te lezen.

Feline is een echte billenschuiver, en vind het dus ook heerlijk om op de grond bezig te zijn, maar nu kan zich sinds vorige week toch optrekken aan tafels en kastjes.. en ja dan wordt de wereld voor haar toch weer een stuk interessanter..

Groetjes,

Suus

Hallo

Bij mij staat de box nog steeds en dat zal voorlopig ook blijven. Met Milton ben ik ook doorgegaan totdat hij bijna 2 was is ook het advies geweest van mijn wijkverpleegkundige. En dat ging goed totdat hij er zelf uit ging klimmen toen heb ik het weggedaan want dan word het gevaarlijk dat was ook met zijn bedje.
Ook al vinden ze het niet leuk jammer dan ik ben de baas en dat moeten ze ook weten ook. Soms mekker shanice wel maar zodra ik iets in de handen geef om mee te spelen gaat het goed.

groetjes lisette

Hier staat de box er ook nog, Laura wordt volgende week 1. Meestal zit ze er 's morgens een tijdje in als ik me aan het aankleden ben enzo, net zolang totdat ze er zat van is. Gisterochtend had ze zich ineens tot zittend opgetrokken in de box, die spijltjes zijn daar toch wel handig voor. Aankomende augustus gaan we twee weken op vakantie, zonder box uiteraard. Als ze er daarna helemaal niet meer in wil gaat-ie naar zolder.

hoi, daniël is bijna 13 maanden en zit smorgens nog vaak in de box.
Dit omdat ik het er probeer in te houden dat hij in ieder geval een dagdeel (1-2 uurtjes) vaak smorgens nog.lekker in de box zit
Als ik hem er in zet, is het vaak even brullen maar gaat hij na een paar minuten spelen.
Daniël kan op zich nog wel heel zoet zijn in de box.

Op dit moment zit hij echt overal aan, en dan heb ik de losse dingen eigenlijk al helemaal weggehaald op de vensterbanken na, maar hij trekt de plintjes van het laminaat los, peutert net zo lang tot de afdekplaatjes van het stopcontact af zijn, en zit met zijn vingers in het stopcontact, knaagt aan de meubels, trekt de keukenlades open, trekt de vriezer open met als gevolg dat je het niet op tijd ziet, je vriezer een beetje ontdooid is, trekt stekkers uit het stopcontact, schuift de buffet kasten open en trekt er de mappen administratie uit en gaat lekker scheuren etc
je kan dan 100 keer wat zeggen maar werkt gewoon niet, nee zeggen en hem ergens anders neerzetten dan gaat hij met dezelfde gang weer terug, een tik op zijn vingers (sorry, weet dat het bij de wet verboden is) werkt ook niet dus dan houd dat ook op,
nu proberen wij hem dus consequent na 3 x nee zeggen, dit naast hem, zn gezichtje vasthoudend zodat er oogcontact is,  in de box te zetten (al doet hem dat op dat moment niets)
dus wij vinden de box hier nog wel heel makkelijk.

liefs marina

Hoi, bij ons staat de box nog lekker in de woonkamer. Mijn dochter Lisa van 14 maanden vindt het niet leuk om in de box te moeten.. Ze gaat dan schreeuwen en zo.. ik negeer haar dan gewoon en al gauw stopt ze er dan mee en gaat zelf lekker spelen met speelgoed.

als ik alleen ben met haar thuis dan is een box wel handig als ik moet koken bijvoorbeeld.. Vind het gevaarlijk als ze dan samen met mij in de keuken is..

Lisa wil vaak op avontuur uit.. moet dus altijd op haar letten als ze niet in de box is.

Een box is ook handig als er bijvoorbeeld aangebeld wordt, dan doe je haar snel in de box en ga je snel kijken wie er aanbelt.

groetjes

Jess

Hoi meiden,

Wat velen van jullie zeggen....gewoon even laten zitten, want dan gaat het huilen over, dat werkt hier dus bijna nooit. En dan is het lastig, want een kind overstuur in de box, werkt ook niet. Daar wordt ik ook niet echt rustiger van. Dan denk ik soms ook...uit de box is makkelijker dan in de box...

Afgelopen week heeft ze toevallig weer een paar keer in de box gezeten zonder teveel "drama". Vond ik toch wel erg fijn, want dan heb je inderdaad even je handen vrij.
Ik laat de  box dus toch nog maar even staan.   Hij staat hier ook niet heel erg in de weg, dus wat dat betreft...

Trouwens...een andere schrijfster hier (weet de naam even niet meer) schrijft dat na drie waarschuwingen (zoiets) de kleine in de box gaat. Maar dan is de box dus eigenlijk een straf-middel ipv een speelplek. Toch?   Of zie ik dat verkeerd. Want dat wil ik dus voorkomen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan