De box weg of toch nog even niet???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben een (oud) forum lid hihi ben niet heel erg actief
Maar vroeg me nu af of ik de box weg moet doen ja of nee!!!   Hij zit er eigelijk nooit meer in, alleen smorgens als ik ga dochen of aan het koken ben, Dat ding staat me zo in de weg!!! Hebben jullie de box nog?

En met welke leeftijd gaan jullie kids uit het baby bed? Bij de middelste hadden wij rond deze tijd al het grote bed staan, Maar dat was een heel ander kind! Joey is nu bijna 18 maanden trouwens

Groetjes Judith

Hi,

Dat ding staat mij ook in de weg... Tom is nu 16 maanden en zit nauwelijks nog in de box. Maar ik hou hem nog wel ff in de kamer, want zo nu en dan is het toch wel erg handig.. bijv. als ik ff in de keuken moet zijn, naar de wc moet, de bel gaat e.d.

Hij zit nu overal aan, wil alles uitproberen, vooral KNOPJESS!! dus ik hou hem nog ff.

Wat het bed betreft, Tom kan nog niet lopen, en die de gevaren van afstanden en vallen ook nog niet zo... en als hij zelf uit bed kan, gaat ie ook gerust op onderzoek uit, in het ledikantje gaat ie meestal direct slapen...dus zolang hij nog in zijn ledikantje kan, houden we deze ook.
Een collega van me heeft een kindje die is nu net 2 jr geworden en zij hebben 3 maanden geleden ook een 1 persoonsbed gekocht, maar haar kind valt nu steeds uit bed.. Dus ik denk ook wel dat het verschilt per kind.

Dat ledikantje staat me in iedergeval niet in de weg...

Nens

Mijne is 14 maand oud en mijne zit er nog regelmatig in. Al is het maar als ik me wil douchen en aankleden. Of als de deurbel gaat.

En babybedje. Mijn neefjes en nichtjes hebben er allemaal tot ongeveer 36 maand ingeslapen.

Hoi Allemaal,

Ons dochtertje is eind deze maand 14 maanden en wij hebben een 3 weken geleden de box weggehaald.
Ook bij ons stond dat ding erg in de weg en ze vond het er niet leuk meer in. Wij bouwen nu "rust momenten" in dmv de kinderstoel of de buggy.
Met drinken koekje enz  in de kinderstoel/buggy. En dat gaat heel goed,
Ook wanneer ik ga koken rond half 6 (sesamstraat) moet ze in de kinderstoel maar ze vermaakt zich heel goed, ze moest er wel even aan wennen.
Ik douche over het algemeen 's avonds maar wanneer ik vrij ben vaak 's morgens en dan speelt ze even in haar bedje.
De ene keer vind ze het prima de andere keer is ze het er niet mee eens maarja ff snel 5 min douchen en klaar is kees niet waar?

Ja het vereist allemaal wat creativiteit maar ik zou de box niet meer terug willen hoor...

Voorlopig slaapt ze nog wel in haar babyledikantje vind het nu nog veel te vroeg om haar in een groot bed te leggen.

Mijn dochtertje is 14 maanden en heb de box al maanden geleden opgeruimd. Zag het nut er niet meer van in. Ze vond het ook niet plezierig meer en ach ja, ze zal vast nog wel eens ergens aan zitten wat eigenlijk niet mag maar ook dat is leren.  

toen goewan 10 maandjes was hebben wij de box weggedaan, we zijn toen ook verhuisd en de box heeft toen plaats gemaakt voor een groot speeltapijt. goewan heeft de box nooit geaccpeteerd

Onze tweeling is nu 16 maanden en de box staat nog altijd in de kamer. Aangezien het een tweelingbox is, is 'ie vrij prominent aanwezig (hoewel de box de zelfde kleur heeft als de meubelen en dus wel bij het interieur past). Ze zitten steeds minder in de box. We gebruiken nu vooral om speelgoed in te leggen.

Douchen doe ik als ze op bed liggen. En als de deurbel gaat (of als ik naar de wc moet), dan laat ik ze gewoon in de kamer. Tot nu toe zijn er geen grote ongelukken  gebeurd.

Omdat we hopen ergens volgend jaar een derde te krijgen, laten we  de box  gewoon in de kamer staan.

Ze slapen nog steeds in hun ledikant en dat zal voorlopig  ook nog wel zo blijven. Pas als nummer 3 in aantocht is, zullen we voor gewone bedden kijken. Maar dan zijn ze al  2.

groetjes,
Martine

Hallo,
De box was bij mij al weg toen mijn zoon 9 maanden was en begon te kruipen.... Hij wilde de wereld ontdekken en ik dacht dat dat het fijnste was voor hem om hem dan lekker rond te laten kruipen... Ik ben blij dat ik dat toen gedaan heb, want daardoor is hij heel snel gaan staan en lopen en dat was dus positief voor zijn ontwikkeling. Het enige is dat ik af en toe wel op moest letten waar hij aankwam, zo snel was hij ineens in een keukenla aan het graaien!! En ook spullen op tafel heb ik weg gehaald.
Als de deurbel gaat neem ik hem mee  en als ik naar de wc ga blijft hij in de gang spelen.
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan