De box weg of toch nog even niet???

Hoi hoi,

Onze Cas is nu 14 maanden oud, maar de box gaat voorlopig niet weg. Ik vind het geen sieraad, maar o zo handig. We hebben nogal een driftig en druk mannetje (maar toch ook wel heel lief hoor) en zo af en toe heeft hij rust nodig. We zetten hem dan in de box en laten hem daar rustig in zijn eentje spelen. Als hij rond kruipt/loopt wil hij alleen maar naar dingen die hij niet mag (en dat terwijl hij al nergens mee bij kan omdat alles opgeruimd is) en dat geeft stress. Altijd maar nee moeten zeggen is niet leuk en hij wordt er dan ook "doof" voor. Dan zeg je zo vaak nee dat het gewoon een stopwoord is geworden. Nee, soms laten wij hem lekker in zijn box en mag hij alles doen wat hij wil in die kleine wereld van hem.

En het bedje? Mijn nichtje was ruim 3 toen mijn zus het ledikantje er uit deed. Ik vind het zelf wel prettig omdat onze vent zo ondernemend is. Ik zou geen oog meer dicht doen. Dus ook dat ledikantje blijft hier voorlopig nog staan.

Groetjes Tamara.

Wij hebben de box al weggehaald voor haar eerste verjaardag. We douchen eigenlijk altijd gezamelijk of als ze slaapt. Als ik naar de deur ga, gaat ze mee of blijft ze even alleen. Sinds ze kon kruipen (6mnd) was de box een drama om haar erin te krijgen, dus daar zijn we mee gestopt en hebben hem daarom ook snel weggehaald. Maar ik ken ook iemand die hem na 2,5 jr nog had staan. Als ie niet in de weg staat en je er nog geregeld gebruik van maakt... zou ik hem laten staan. Maar anders...

Onze zoon is met anderhalf naar een peuterbed gegaan, hij sliep slecht, vaak wakker of liet zich uit bed vallen. Sinds hij een peuterbed had sliep hij als een roos en werd niet wakker en viel ook meteen in slaap. Geen problemen gehad. De buren hebben hun dochter van 3.5 nog in het ledikantje. Onze dochter is erg klein (18 mnd en 69 cm) dus die blijft voorlopig nog wel in het ledikantje. Ik ga pas over als ik echt merk dat er behoefte is aan een groter bed (slecht slapen/dwars ligging/te weinig ruimte)

Bij ons staat de box nog wel, maar die dient als speelgoedopslag. Ilyas zit er echt nooit meer in, al sinds hij 8 maanden is niet meer. meneer heeft ruimte en bewegingsvrijheid nodig, hahaha.

Hij staat dus nog wel en we laten hem ook maar even staan, want begin volgend jaar komt er een kleine uk bij.

Terug
Bovenaan