De eerste 2 kindjes dicht op elkaar......

A

Anoniem

Guest
Hallo,

WIj hebben in januari een zoontje gekregen. Hij is inmiddels bijna 9 maanden oud.
Ik geniet ontzettend van  ons zoontje.
Nu zit ik eigenlijk een beetje met het volgende. Inmiddels begint het wel erg te  prikkelen om weer zwanger te zijn en een tweede kindje te krijgen. Zijn er mensen die de eerste 2 kindjes vrij dicht op elkaar hebben zitten? Hoe is dat?  Krijgen jullie veel vervelende reakties  van anderen? Heb je het erg druk met 2 kleintjes?
Mijn  schoonmoeder vraagt constant aan me of ik niet alweer zwanger ben. Zij zou dat namelijk niet zo goed vinden. Slecht voor  mijn zoontje, voor mij veel te druk, ik kan dan niet voldoende genieten, ik kan dan nergens meer heen enz. Ook mijn zus zegt dat we niet te snel aan een tweede moeten beginnen. Ik vind dit soort opmerkingen erg vervelend.  Ik wil zo graag weer zwanger zijn en eigenlijk durf ik het nu niet meer. De eerste weken met mijn zoontje waren best zwaar, maar dat hoeft bij de tweede toch niet weer zo te zijn?

Groeten van ikky.

Tussen mijn oudste twee zit 16 maanden. Dat red jij al niet meer. Ik vond het geweldig en ik vraag me altijd weer af wat mensen nou precies bedoelen met druk. Vergeet niet dat als er 2 jaar verschil tussen zit dat dat ook druk is, en met 3 jaar ook.

Mijn meiden gaan nu redelijk gelijk op en ik was natuurlijk ook relatief snel uit de luiers (een tijdje twee inde luiers, maar daarna was het snel bekeken).

Ondertussen is daar nummer 3. 6,5 jaar verschil met nummer 2.
Ook heel leuk, maar het geeft ook een bepaalde drukte. De tijden van ons pukkie zijn afgestemd op de school en sport van de oudste twee.

Ondertussen is nummer 4 op komst. Straks iets meer dan 1 jaar jonger dan zijn grote broer. Het zal druk zijn, maar die drukte wordt later weer andere drukte en het is gewoon superleuk.

Doe wat jij en je mannetje willen. Je schoonmoeder en -zus hebben dara toch helemaal niets over te zeggen.

Miep

Oja ik heb niet het idee dat is slecht is voor mijn kinderen zoals het gegaan is, en ik heb juist dubbel genoten en geniet nu diredubbel en straks vierdubbel

Hoi Ikky,

Ik heb ook twee jongens vrij dicht op elkaar (19 maanden), ik was dus weer zwanger toen de oudste 10 maanden was. Zwaar? Ja, maar volgens mij niet zwaarder als er meer tussen had gezeten.

De beide kids krijgen voldoende aandacht, de oudste weet niet beter dan dat zijn broertje er altijd is geweest. Ze zijn nu nog te klein om echt samen te spelen (ze zijn nu bijna 3 en 16 maanden), maar zijn dol op elkaar. Kusjes, lachen e.d. Ook heeft de jongte kleding aan van de oudste, al vind ik niet alles staan, Dus hij krijgt ook zelf nog veel nieuwe kleertjes

In ieder geval bevalt het zo goed dat ik nu bijna 6 weken zwanger ben van nr. 3. Tussen nr 2 en 3 zit straks 23 maanden.

Dus je moet doen wat jij wilt. Ik zie vooral voordelen dat ze zo dicht opelkaar zitten.

Groetjes van mariska

Hi,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, ben in verwachting van mijn eerste kindje, dus heb geen idee van hoe druk dat allemaal is.
Wat ik wel weet, is dat het voor sommige vrouwen lichamelijk te zwaar is om 2 zwangerschappen zo kort achter elkaar te hebben. Als je lichaam nog niet hersteld is van de vorige zwangerschap krijg je veel sneller allerlei kwalen, zoals  bekkeninstabiliteit.

Ik zou mij als ik jou was iig niet zoveel aantrekken van wat anderen zeggen. Als je het erg graag wilt, zou ik er gewoon voor gaan. Misschien duurt het nog wel een tijdje voordat het weer zover is...

Heel veel succes in ieder geval.

Groet,
Laura

hoi Ikky

Mijn dochtertje is nu bijna 16 maanden en is straks precies 19 maanden als Puk geboren word. Al vrij snel na haar geboorte had ik de "behoefte" om langzaam aan een 2e kindje te beginnen en in mei bleek ik weer zwanger. Dit was wel onverwachts omdat ik maar 2x in het jaar ovuleer dus ook dat was een reden om snel weer de condooms overboord te gooien. Wij zijn dolgelukkig maar helaas heeft de buitenwereld vooral het domme commentaar dat het straks druk word en dat het vast een ongelukje was. Heb echt niet de illusie dat ik straks elke dag zingend van geluk door het leven ga, het zal soms ook wel rennen zijn maar ach waar er 1 is kunnen er ook 2 zijn vind ik.

Ik scheel zelf 18 maanden met mijn broer en heb dat altijd als erg leuk ervaren. Denk dat op welke leeftijd er nog 1 bij komt het altijd druk zal zijn. Ik heb er straks 2 in de luiers idd maar heb ook het voordeel dat de oudste nog lekker slaapt 's middags.

Denk dat elke leeftijd wel voor en nadelen heeft maar vooral dat het ieders eigen keuze is wanneer er nog een kindje bij komt. Tenslotte voel jij of je er al weer aan toe bent en of je lichaam het aan kan.

Hoi!

Ik zou ook graag 2 kindjes kort op elkaar willen (ong 13 a 14 mnd ertussen).
Maar als je dat van andere gezinnen hoort word er altijd geoordeeld door de omgeving.
Dit weerhoudt mij er ook wel een beetje van.
Mijn man zou liever wat langer wachten, dit komt ook door de reacties van de omgeving.
Is niet leuk als meningen van anderen zoveel invloed op je keuzes heeft.

groetjes Larissa

Hoi,

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger van nummer 2. Als alles goed gaat is mijn oudste dochter 19 maanden als nummer 2 komt. Niemand weet het nog, maar wat hun reactie is kan mij niet zo veel schelen. Het lijkt me hardstikke leuk als ze straks met elkaar kunnen spelen. Ik scheel 2 jaar met mijn zus en we hebben een hele goede band. Mijn man scheelt 4 jaar met zijn broer en zij hebben nooit echt iets samen gedaan. Ik vind 4 jaar best veel. Als het niet anders is dan is het zo, maar ik vind dichter bijelkaar wel leuk.
Ik denk ook dat het goed is dat mijn dochter dan niet meer de enige is, ze krijgt toch veel aandacht. Een beetje delen is niet slecht hoor.
Mijn lijf kan het tot nu toe prima aan. Ik heb ook nog geen klachten gehoord van andere vrouwen die snel na elkaar kinderen hebben gehad. Ja, na 1 maand zwanger is misschien wel snel. Maar na 10 maanden was ik wel hersteld hoor.
Natuurlijk zitten er ook nadelen aan. Ik weet niet of mijn dochter al in een groot bed kan slapen als de baby uit de wieg is en kan ze goed genoeg lopen om mee te lopen of moeten we een duowagen kopen.
Dat wachten we gewoon maar af.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Gewoon doen wat je zelf wil.

Groetjes

Terug
Bovenaan