De eerste 2 kindjes dicht op elkaar......

Hallo,

Mijn kinderen schelen nog geen 18 maanden. En ik heb het nooit als zwaar ervaren. Gelukkig liep de oudste wel voor haar 1e verjaardag en kon ze op een gegeven moment zelf de trap op en af.  Het tillen van de oudste vond ik wel lastig, zeker aan het einde verschoonde ik haar niet meer op de commode maar gewoon lekker op de bank beneden.

het voordeel van twee dicht bijelkaar is dat je zelf nog een middagdutje kunt doen als de oudste dat ook doet!! Nu zijn ze 1 en 2,5 en spelen ze leuk met elkaar. Bovendien hebben ze hetzelfde slaapritme (tussen 1-3 tukje en om 7 uur savonds naar bed). Dat zijn ook altijd heeeeerlijke uurtjes.

Freija

Hoi,

Ik ben nu precies 5 weken zwanger van nummer 2.
Als het goed is, is mijn dochter 14 maanden oud als de baby geboren wordt.
Het zal best druk zijn, maar zoals Miep al zei is het dat waarschijnlijk ook als er 2 of 3 jaar tussen zit.
Het lijkt mij voor de kids juist erg leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit.

Groetjes,
Marjolein

Volg jullie eigen gevoel en laat je niet leiden door de mening van anderen in je omgeving. Jullie bepalen zelf of jullie er aan toe zijn. Als je het advies krijgt van een arts of een gyn om nog te wachten, dan zou ik daar wel serieus over nadenken, want dan zou je eigen gezondheid in gevaar kunnen komen. Maar verder ......... is het jullie keuze.

Wij hebben er bewust voor gekozen om er wat langer mee te wachten. Onze oudste is straks 2 jaar en 10 maanden als haar broertje of zusje geboren zal worden.
En wie weet hoe kort of lang het duurt voor je weer opnieuw zwanger zult zijn .........

Groeten, mam van Laura

ik kan je er nog maar weinig over vertellen: ben 16 weken zwanger van nummer 2. nummer 2 wordt   19 maanden jonger dan nummer 1.

bij de eerste had ik last van bekkenklachten, maar die waren na de borstvoeding sterk opgeknapt. Met 10 mnd kriebelde het bij ons ook enorm en wij waren daarna in de eerste ronde zwanger van de tweede. En daar zijn we heel blij mee.

Zelf scheel ik ook maar anderhalf jaar met mijn broer en ik heb dat altijd erg leuk gevonden en nog. dat gunden wij onze kinderen ook. maar leeftijdsverschil zegt niet alles over de band tussen de kinderen.

verder vind ik het lichamelijk wel zwaar: een pukje van 13 mnd, die nog niet kan lopen, 16 wk zwanger van de tweede, heel misselijk en moe geweest en 3 dagen per week werken... Gelukkig staat mijn bekken als een huis en heb ik totaal geen klachten (nog) en dat valt me reuze mee. Moe ben je met 1 kind ook wel, en vermoeidheid went.

Als jullie er met zijn tweetjes over uit zijn, dan zou ik daar lekker voor gaan. Jullie moeten die kinderen opvoeden, niet een ander.

greet

hallo !!!

mijn oudste dochter was 6 maanden toen ik weer zwanger was en zit er nu 15 maanden tussen mijn beide dochters.

ik geloof dat het niet echt uitmaakt of het erg druk is, meerdere kinderen hebben is zo wie zo drukker als 1 kind.

ook wij kregen reacties dat het wel erg druk werd voor ons, maar het gaat hier allemaal goed !!!
lichamelijk was het wel zwaar ben in 3 jaar tijd 4 keer zwanger geweest ( 2 miskramen) en bij onze eerste dochter behoorlijk bekkenklachten, maar nu ik uit de hormonale rollercoaster ben, geniet ik met volle teugen van ons gezinnetje met zijn ups en downs peuterpubberteid enz, het is gewoon erg mooi om kindjes te hebben en ik zou het zo weer doen zo snel op elkaar.

liefs kim

Hallo allemaal!!!

Ik heb net met mijn man gesproken over een tweede (weer maar eens). En ik heb hem ervan kunnen overtuigen hehe...
Mede doordat ik van de pil erg sjaggo word en ik het sowieso niet zinvol vind om een spiraaltje te laten plaatsen als je weet dat je nog een kindje wilt.
Ook lijkt het ons fantastisch om er maar net een jaar en paar maand tussen te hebben. Dan kunnen ze als ze nog klein zijn lekker samen ravotten en later samen op stap (dat heb ik ook altijd met mijn zus gedaan en die is 3 en een half jaar ouder dus zegt inderdaad niks) maar toch.
Luca is van 1 juni en wij hebben besloten om na deze strip van de pil voor de volgende ronde te gaan. Als het net als de vorige keer bij de 2e ronde lukt is Luca 7mnd als ik weer zwanger word (maar dat is natuurlijk nog afwachten).
Vind het allemaal zo spannend, heb er echt zin in om weer zwanger te zijn.

groetjes Larissa

Hoi,
Ik ben nu 32 weken zwanger van de tweede. Wij hebben er bewust voor gekozen niet lang te wachten, maar je hebt niet altijd de keus. Ons eerste kindje liet (na een miskraam ruim 4 jaar geleden), 3 jaar op zich wachten. Het is enorm genieten, net wat jij schrijft. Wij vonden het juist heel fijn om de kinderen dicht op elkaar te krijgen, zodat de kids ook iets aan elkaar hebben. De jongste zus van mijn man is 8 jaar ouder dan hij en mijn broer is 4 jaar ouder dan ik. Als kind heb je dan weinig aan elkaar.
Gelukkig heeft dit kindje besloten al snel geboren te willen worden, waardoor we nu niet zo lang hebben hoeven wachten. Er zit dadelijk ongeveer 19maanden tussen.
Ik hoor van anderen dat het zwaar is, inderdaad. Maar hoe ouder je oudste kindje, hoe moeilijker die het gaat krijgen.
Wat ik wel heb, is dat mijn eerste is geboren na een lichamelijk normale zwangerschap (ik was totaal niet onbezorgd, maar dat komt door wat ik schreef over diemiskraam). Nu heb ik redelijk veel lichamelijke klachten en doordat Max rondloopt heb ik weinig tijd om mezelf rust te geven. Ik heb het er graag voor over en mijn man moet wat meer doen, maar ik voel het wel.
Bij mij speelt ook mijn eigen leeftijd nog een rol hoor, ik ben inmiddels 36.
Nou ja, succes met het nemen van je beslissing!
Patricia

hoi

Toen mijn eerste 9 maanden was zijn we weer begonnen voor de tweede.
Ik was gelijk zwanger, ben nu bijna 23 weken dus ik weet niet of het druk zal zijn.
Maar wij hebben er bewust voor gekozen, dan hebben ze ook veel aan elkaar.
Mijn zus heeft ongeveer de zelfde leeftijd er tussen zitten bij haar kinderen en die trekken veel met elkaar op.
Ik heb een keer gehoord ben je nu al weer zwanger maar daar trek ik me niets van aan.
En mijn schoonmoeder vroeg juist steeds of ik al weer zwanger was omdat ze dat leuk zou vinden..
Mijn tip denk aan wat je zelf wilt en niet aan wat anderen zeggen.

Groetjes Joyce

Terug
Bovenaan