De eerste keer zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Ik ben erg benieuwd hoe anderen dachten en zich voelden voordat ze voor de 1e keer zwanger raakten. En hoe het voelde toen je daadwerkelijk zwanger was.

quote: anoniem40 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2007 22:34:02'));

Ik heb een kinderwens, maar ik heb ook zoveel vragen-twijfels-en en en ..........

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dachten en zich voelden voordat ze voor de 1e keer zwanger raakten. En hoe het voelde toen je daadwerkelijk zwanger was ?.

Ik vind het verschrikkelijk bijzonder als anderen zwanger zijn. Ben stik jaloers op anderen die met kindjes lopen. Voel  dat het bij mij ook de hoogste tijd begint te worden.................... Maar ik blijf het ongeloofelijk vinden dat een vrouwenlichaam het allemaal kan. Maar ben tegelijkertijd ook bang voor al datgene wat er met mijn lichaam zal gaan gebeuren.

Wie herkend dit ?. Ik zou graag ervaringen willen delen.

Hoi,

Voordat ik zwanger was dacht ik dat het niet goed zou lukken (onregelmatige cyclus), toen ik 2 miskramen achter de rug had wist ik dat het lukte om zwanger te worden. Maar ik weet ook hoe bijzonder het leven is dat je ooit in je zult dragen.

Shanaz

Hoi anoniem40,

Je bent niet de enige hoor die daar last van heeft.
Wij zijn nu bezig met ronde 2 en tja wat doe je als de test aan geeft dat je zwanger bent.

We zijn ook onzeker maar ik neem aan dat tijdens de wzwangerschap wel wegebt behalve dan dat je onzeker bent over de bevalling.

Daarnaast kun je denk ik alleen maar doen wat je hart je ingeeft.

Suc6

liefs moi28

zwanger zijn is het mooiste wat er is (vind ik) ondanks alle klachten wat je krijgt (hoeft niet) vooral als je je buik ziet groeien en je kindje in je buik voelt schoppen dat is met geen pen te beschrijven, toen ik zwanger was kon ik ondanks dat ik 5 maanden heb moeten kotsen alleen maar lachen, mijn man zei op een gegeven moment, haal nou eens die grijns van je kop af, maar dat ging gewoon niet, ook werd ik emotioneler, dat was soms wel eens lastig, want als iemand bij mij kwam met een probleem of zo dan kon ik zo mee huilen haha, Het is gewoon super en ik hoop het snel nog een keertje mee te maken

xxx linda

Gelukkig ben ik niet de enige die zich druk maakt om het hele gebeuren van de zwangerschap. Ik ben 30+ en de tijd begint te tikken.
Het hele zwanger-zijn niet te geloven dat het allemaal kan met een vrouwenlichaam. Anderszijds moet ik er niet aan denken dat ik de keuze om er echt voor te gaan te laat maak, en dat het straks niet maar lukt of kan. Overal zie ik zwangeren, kinderwagens, geboorteborden etc etc.
En toch ................ het gevoel van overweldigend en bang-zijn voor alles wat er gaat gebeuren blijft mij overheersen. Zo tegenstrijdig !, soms ben ik pisnijdig op mezelf dat het zo voelt. Fijn om het even hier van mij af te schrijven.

Hoi Anoniem,

Wat jij beschrijft komt mij heel bekend voor. Vooral dat je het heel graag wilt en het tegelijk ook een beetje eng vindt. Ik hoop heel erg dat het mij nog lukt om zwanger te worden, maar als ik uiteindelijk een positieve test in handen heb schrik ik me denk ik dood!!!
Het zal er wel bij horen, alles bij elkaar lijkt het me fantastisch om mee te maken. Ook ik heb soms twijfels of het nog gaat lukken, ben 37 jaar en ga nu voor de 3e ronde.
Sterkte en groetjes

Wietske

Hallo,

Wij gaan wel voor een 2e maar dan heb nog zulke vragen
hoor!! Kan ik het wel aan en dat soort dingen kan ik van
dit kindje net zo veel houden als van me 1e kindje.

Maar ik kan je zeggen het is echt waar het mooiste wat je
overkomen kan de zwangerschap het groeien en natuurlijk
bevallen dat doe jij allemaal zelf (zover mogelijk).
Je heb dan zoveel kracht dat is vrouw eigen.
Het is niet uit te leggen als je het zelf niet heb mee gemaakt.
Zo'n oerkracht hebben wij vrouwen dan niet normaal.
Ik hoop dat jullie dat allemaal een keer mag overkomen.

Suc6 allemaal.

Groetjes Belinda

Terug
Bovenaan