de eerste nacht doorgeslapen :-)

Ik maak haar inderdaad niet wakker, heb ik bij mijn oudste ook niet gedaan. Ik laat het de kinderen echt zelf bepalen en als Vienna wakker word dan stop ik het speentje erin, maar soms neemt ze daar geen genoegen mee, zoals vanmorgen om half vijf. Dan sta ik op en maak ik haar een flesje. De wijkverpleegkundige heeft tegen mij gezegd dat je 's nachts ook niet moet pushen om het flesje leeg te laten drinken. Als ze klaar zijn met drinken en het is nog niet leeg dan gewoon weer terug in bed leggen. Dat flesje 's nachts is extra zei ze.

Vienna krijgt niet op een vaste tijd de laatste fles. Gisteren was het half zeven, maar toen heb ik haar wel om 10 uur nog wakker gemaakt, althans dat was de bedoeling maar als Vienna eenmaal aan haar nacht begint dan slaapt ze gewoon door. Ze wilde dan ook totaal niet drinken, uiteindelijk heeft ze wel wat gedronken maar kwam toch om half vijf. Bij haar is het niet zozeer hoe laat ze nog drinkt, maar hoe laat ze aan haar nacht begint wat betreft slaap. Als ze eenmaal aan haar nachtslaap begonnen is dan slaapt ze 8 tot 10 uur achter elkaar, of ik haar nu nog wat te eten geef tussendoor of niet.

pfff wat een mazzel hebben de meesten zeg mijn dochtertje is van 18 sept 2007 maar ze heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen hoor ze komt meestal tussen 23.00 en 00.30 snachts en altijd tussen 02.45 en 03.30 en dan weer tussen 06.oo en 07.00 en dan heb ik nog een zoontje die ook altijd erg vroeg wakker is dus ik haal meestal de 3 uur per nacht want vaak kom ik ook weer moeilijk in slaap...

Hier ook een doorslaper (maar wel het verkeerde tijdstip haha) Jesse slaapt van 18 tot 1 (hij maakt dan dus zijn nacht). Gaat hij dit ritme zelf naar de nacht verplaatsen of moet ik daarbij toch helpen door hem om 23 uur nog wakker te maken voor een flesje?

Gr. Sam

Mijn zoontje is van 16 september, maar hij wil nog ongveer op de volgende tijden een voeding:
- rond 23 uur
- rond 2 uur
- rond 5 uur
- rond 7 uur
- rond 9 uur, daarna een paar uurtjes erg onrustig en huilerig (dus uitslapen zit er niet meer in...)

Het verschil met jullie is wel dat ik borstvoeding geef en dat verzadigd wat minder dan flesvoeding. Gelukkig is het dan wel weer zo dat mijn zoontje supersnel groeit (zo'n 300 gram per week!), dus ik hoop maar dat hij snel zo groot wordt dat hij wat langer zonder voeding kan. Of zou hij juist ontzettend veel voeding nodig blijven houden met dat grote lijfje van hem???

Hoi Nell2,

Onze kleine man is van 8 september en had hetzelfde patroon qua eten als bij jou (ook borstvoeding). Vannacht sloeg hij ineeens de voeding van 02.00 uur over.
Ik hoop dat dit niet eenmalig is, want het heeft mij erg goed gedaan om even lekker een paar uur achter elkaar te kunnen slapen.

Groetjes Elise

Hey mommy ik heb even een vraag:

Thomas slaapt nu ook steeds vanaf 18u goed en diep, als we hem laten slapen dan is dat tot een uur of 2 net als wat Vienna deed. Hoe is het jou gelukt om dat punt te verleggen?? Of deed ze dat zelf...

Omdat ik 2 uur 's nachts niet echt fijn vind maken we Thomas wakker om 23u en dan wordt ie dus weer om 4u wakker en daarna rond half 8. Het is niet heel lastig want hij drinkt zn fles leeg en gaat dan weer slapen, maar ik slaap zelf toch liever om 4u verder....

Ik ben benieuwd wat jij hebt gedaan...

Groetjes, Mirjam

Mijn dochter is van 13 september en sliep na een week al door (van 23 tot 6 uur) maar alleen als ik kunstvoeding geef hoor. Met bv komt ze wel snachts. We geven nu nog steeds de laatste veoding een flesje en nu slaapt ze van 22:30 tot 7:00. De rest van de dag krijgt ze bv(op vraag)  maar ik ga nu wel afbouwen want over 2,5 week ga ik weer werken!

Ik heb echt bewondering voor de moeders met een baby die nog niet doorslaapt. Het lijkt mij zoo zwaar om al 8 weken niet door te kunnen slapen, wij waren na een week al gesloopt..En wij worden echt kribbig tegen elkaar als we weinig slapen.

gr
Marielle

Ik heb het net zo gedaan als jij. Gewoon nog eens wakker maken voor een laatste   voeding. Vaak wilde ze dan wel niet drinken, maar soms wel. Verder ging het   eigenlijk vanzelf. Ze slaapt nu van ongeveer 20.00 uur tot 7 a 8 uur 's   ochtends. Het ging allemaal vanzelf, bij mijn zoontje ook eigenlijk.

Terug
Bovenaan