de eeuwige zoektocht naar voedingritme

Er zijn al meer topics over dit onderwerp maar het blijft ook maar doorgaan he?
hebben we net een lekker ritme met 5 flesjes te pakken is ze 6mnd dus andere voeding, max 3flessen en meer warme hap ipv alleen groente en yoghurt erbij. het ritme zoeken begint weer helemaal opnieuw,om moedeloos van te worden soms.

vanaf het moment dat de arts bi j de CB zei: ze mag maar 3 flessen en nu ook yoghurt liet mara 1 fles direct staan,alsof ze het wist. Yoghurt vind ze heeerlijk.

alleen middags snap ik haar nog niet, wat wil zij? wat wil ik? vooral om 15 en 19 uur. en welke tijden?
sinds gisteravond wil ze ineens om 21 uur de laatste fles zo uit het niets

groetjes sabine

7,30 fles 180ml
9.00 opstaan
10.00fruit
12.00 yoghurt en broodkorst (die vind ze nog niks)
15.00 honger maar drinkt ongeveer 100ml, thee was niet voldoende, moest de fles zijn
17,30 groente, een groot potje gaat er nu al in
19.00 honger maar drinkt ongeveer 100ml
20.00 bad
21.00 bedje en nu wil ze direct de laatste fles
180ml en pap

Je moet ook een beetje aanvoelen wat zij graag wil he? Het CB doet alles uit het boekje, een kindje nou eenmaal niet altijd.

Lasse zit nu op :

8.00 fles 200cc met 2 schepjes pap

10.00 fruit met 150cc babythee

12.00 fles 230 cc en beetje oefenen met broodkorst, dan lang slapen

15:00/15:30 geprakte liga met beetje diksap erdoor met flesje 150cc babythee

17.00/18.00 grote pot groente

19.30/20.00 fles 200cc met 3 schepjes pap

Yoghurt krijgt hij nog helemaal niet...ben ik bij Nova ook pas rond 8 mnd mee begonnen, af en toe krijgt hij wel hapje vla, maar we hebben nog niet echt yoghurt ingebouwd, als hij het gaat krijgen wordt dat gewoon na de groentehap.

Liefs Randy

je kan dus eventueel om 12.00 een fles melk geven en wat oefenen met broodkorst.
om 15:00 een geprakte liga met beetje babythee.
om 19:00 de yoghurt doen.

Succes!!!

hoi randy

daar zat ik net aan te denken, 12 uur fles en 15 uur evt yoghurt
geprakte liga ben ik nog helemaal niet aan begonnen, en er is speciale babythee?
gisteren heeeft ze paar slokjes aangelengde kamillethee gehad, dat is ook lekker kalmerend voor de darmen.
Mara krijgt biogarde yoghurt, dat eet ik ook altijd om het milder is en dus minder krampen

eerst heb je ze eindeljik om de 4 uur ene fles en nu is het weer om de 2 uur wat eten, wel weer wennen hoor

dank je ik ga het vandaag zeker zo proberen

groetjes sabine

Hoop dat het gaat lukken....en ehh ik zeg mijn kids altijd " dan aanhouder wint" en dat ben ik hahaha....

Maar het is idd lastig, het lijkt nu net weer of je de hele dag bezig bent met "voeding" geven....
Maar je moet maar zo denken, straks kunnen ze zelf drinken en dat scheelt alweer zoveel!!!
Lasse drinkt nu 's ochtends ook wel eens zelf een flesje pap in de box, en de babythee drinkt hij sowieso zelf liggend in de box of wipstoel op...

Ja er is speciale babythee, ik Nederland bij van die reform-winkels (kabouterthee) en wij zelf halen het uit duitsland (marktkouf), babythee, vanaf 4mnd...het is venkelthee en onze kinderen zijn eraan verslaafd.

Je kan nu idd ook de yoghurt om 15uur doen...ach je komt er vast wel weer uit....en nu veranderd het schema niet veel meer hoor...
Straks wordt het broodje ingebouwd en dan kan je daarna nog een flesje melk aanbieden...

Liefs Randy

Hoi hoi,

Wat een gedoe allemaal he?
Ons ritme ziet er als volgt uit:

8 uur fles 200cc
10.30 fruithapje
12 uur fles 200cc
slapen
15 uur half liga koekje (vanaf 6 mnd) deze eet ze zelf uit haar handje.
16 uur fles 200cc
17 uur groentehap
20 uur fles 200cc met 1 1/2 lepel pap

Ik geef alle melk flessen met een difrax fles, en 's avonds met de papspeen (large), overdag verder de speen medium. Hebben jullie ook dat de pap dan vaak in de speen blijft zitten waardoor er niets meer uit de fles komt? Het liefst wil ik wat meer pap geven, maar dan komt er helemaal niets meer uit de fles. Het is steeds zo'n gedoe om die droge pap uit de speen te krijgen...
Hoe doen jullie dat?

Maar zoals jullie lezen zit mijn dochtertje nog op 4 flessen, dit bevalt me nu prima. In januari moet ik pas weer naar het cb.

hoi hoi

Van CB mocht Mara maar max 3 flessen, ze krijgt ook nr 2 nu en dat is max 600ml per dag
wonder boven wonder wil ze ineens ook minder blijkbaar vult het beter en dat met de extra's erbij.

Vandaag geprakte liga met scheutje diksap gegeven, ze vond het geweeeeeldig
yoghurt vind ze ook super lekker.
als babythee venkelthee is hou ik het op kamillethee, VSM cinababy is ook gewoon kamillhee dus schaadt niet.
helaas vind ze fruit nu niks meer, stom he?

Serietje: pap kan je ook met de lepel geven, en er bestaat zelfs een speen met soort lepeltje eraan voor de brede flessen ( niet difrax) maar die is alleen nergens te koop hier in nederland grrr

Mara wil alleen de difrax fles, idd M overdag en L bji pap en nu maar goed schudden dat er geen klontjes komen, tussenddoor elke keer checken of de dop niet vol zit irritant hoor, maar ik wil de pap neit met de lepel geven, gewoon lekker in mijn armen liggen en langzaam in slaap vallen is veeel leuker. en acht je hebt ook fruit met granen en ze mogen nu meer eten dus komt vast goed. wij doen 1 eetlepel pap (1,5 voedingslepeltje) anders is het al te dik.

groetjes sabine

Lase drinkt nog steeds uit een S speen haha...en de pap met een M speen, deze heb ik iets groter gemaakt.

Difrax heeft ook een 3 standen speen deze blijkt met de pap wel goed te werken zeiden ze hier bij de prenatal, maar zolang lasse het zo kan, laat ik het lekker zo.
Moet ook eens over gaan op de M speen voor normale fles, maar ben te lui om ze te kopen haha...

Ik doe trouwens 3 schepjes (zelfde schepjes als van de flesvoeding) door de pap, bij nova lepelde ik het 's ochtends netjes op, maar dat duurt me nu allemaal veel te lang 's ochtends...zelfs Nova (31mnd) drinkt 's morgens nog lekker pap uit de fles als ze geen brood wil eten...

Liefs Randy

Terug
Bovenaan