Helemaal eens met bovenstaande reacties. De doos zelf stelt niet zoveel voor, maar die dame die erbij komt is vreselijk vervelend. Die bij ons in de buurt bleek ook de reputatie te hebben dat ze niet eerder weggaat dan dat ze wat verkocht heeft. Eerst kwam de eerste serie boekjes op tafel, over Hoteldebotel. Hartstikke leuk, maar ik geloof ruim 20 euro per maand. Ik zei dat ik dat erg veel geld vond voor boekjes. Nou, dan de volgende serie, 15 euro per maand. Nog steeds veel geld. De volgende was 12 euro per maand. En het gaat natuurlijk wel om de ontwikkeling van je kind. Je gelooft het niet, maar ik ben er dus wel ingestonken. Het ene na het andere abonnement komt voorbij en nee, je kunt er niet even over nadenken, want het zijn 'huiskameraanbiedingen'.
Ik raad je echt aan om de hostess van Felicitas niet langs te laten komen, of je moet graag dingen willen kopen. O.a. dit biedt ze aan: 4 verschillende boekenseries, abonnementen op Kinderen, Ouders van Nu, Ook en misschien nog wel meer, kledinglabeltjes, naamtags, fotoalbums met de naam van je kind (heel leuk, maar wel €30,-) een hele set van Nubby, een boek over kinderkwaaltjes, aanbieding van Centerparcs, een gesprek met één of andere financiële instantie, en vast nog wel meer. Op een gegeven moment heb ik het maar over me heen laten komen, heb toen niet meer echt geluisterd.
Ik vind het een goedkope verkooptruc en ontzettend veel moeders trappen er in. O ja, die boekenseries kun je niet stopzetten tijdens het jaar, want je krijgt alles in één keer toegestuurd en je betaalt er dan maandelijks nog een bedrag voor. Je kunt er nog op één manier onderuit: binnen acht dagen het eerste boekje plus het welkomsgeschenk terugsturen (staat in heel kleine lettertjes achter op het contract), wat ik dus ook gedaan heb.
Sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is, maar ik vond het lekker om even mijn hart te luchten. Ik vond het zo stom van mezelf dat ik er toch in getrapt was. Ik koop echt wel boekjes voor mijn kind, maar dan gaan we gewoon lekker met z'n tweeën naar de winkel toe.
Liefs,
Noa